• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • LillaTanten
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:27:43 följande:
    Nja det var ingen större grej han gjorde. En SQLi är liksom inte rocket science.
    För mig är det iofs det men jag förstår din poäng - även om jag inte ens vet vad en SQL är..
    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • jaghopparhögt
    puss skrev 2012-01-20 19:28:59 följande:
    måste ju vara mer intressant att hacka pervo-sidor för folk med fetisher osv? vad finns det här, folk som har åsikter om amning och skolavslutningar och aborter?
    Du förstår inte hur det fungerar. De som hackar olika sidor hackar vad som helst, det är själva tekniken och erövringen de vill åt. Vad sidan handlar om bryr de sig inte om. Det är snarare storleken som är det viktiga då. Sen har du den aspekten att folk vill åt kontona för att använda dom, detta handlar bara om att vara elak och såra andra människor. De struntar i om de inte kommer åt någon smaskig information, det räcker gott och väl för dom att Lisa blir ledsen för att hon inte kan logga in på sitt konto mer och för att någon startade trådar i hennes namn och sökte knark och barnporr. Någon djupare mening finns det inte för dom som vill ha konton att leka med.
  • Anonym
    puss skrev 2012-01-20 19:28:59 följande:
    måste ju vara mer intressant att hacka pervo-sidor för folk med fetisher osv? vad finns det här, folk som har åsikter om amning och skolavslutningar och aborter?
    Antagligen är pervona lite mer paranoida och registrerar sig inte med email i sina egna namn vilket kanske familjeliv medlemmar gör ibland eftersom de inte tror någon är intresserade vilket de nog inte är heller.
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:33:32 följande:
    Du förstår inte hur det fungerar. De som hackar olika sidor hackar vad som helst, det är själva tekniken och erövringen de vill åt. Vad sidan handlar om bryr de sig inte om. Det är snarare storleken som är det viktiga då. Sen har du den aspekten att folk vill åt kontona för att använda dom, detta handlar bara om att vara elak och såra andra människor. De struntar i om de inte kommer åt någon smaskig information, det räcker gott och väl för dom att Lisa blir ledsen för att hon inte kan logga in på sitt konto mer och för att någon startade trådar i hennes namn och sökte knark och barnporr. Någon djupare mening finns det inte för dom som vill ha konton att leka med.
    okej, jag fattade inte det nej. jag är snäll.
    Anonym skrev 2012-01-20 19:34:00 följande:
    Antagligen är pervona lite mer paranoida och registrerar sig inte med email i sina egna namn vilket kanske familjeliv medlemmar gör ibland eftersom de inte tror någon är intresserade vilket de nog inte är heller.
    jaha ja, "antagligen", ja du gissar bara eller hur??
    Ät min sidfot
  • puss

nu blir jag paranoid och vågar inte logga ut!!

Ät min sidfot
  • Forumvärd
    puss skrev 2012-01-20 19:36:34 följande:
    nu blir jag paranoid och vågar inte logga ut!!
    Det är ingen fara Puss Cool
    Glöm bara inte ditt nya lösenord!
    Skulle du göra det något som jag själv lyckats med x antal gånger så kan du alltid begära ett nytt och ändra sedan igen.
  • Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-20 19:29:17 följande:
    Alla medlemmar har fått mejlutskick med information och samma information har även gått ut i alla medlemmars inboxar.
    I denna tråd kan du också läsa mer om vad som har hänt och få fortlöpande information.
    www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837.html
    Kodarn har svarat på frågor allt eftersom och jag svarar på det jag kan svara på
    Jag tycker ändå ni ska göra allt som står i er makt för att folk ska få veta. Annars blir intrycket att ni är mer intresserade av att hoppas att inget händer, än att verkligen informera alla så de kan göra vad de kan för att skydda sig. Att ge sken av att vilja mörka misstag är aldrig bra i kundrelationer! Och vill ni inte lägga infon på förstasidan är mörkning det man först kommer att tänka på. Vare sig ni vill det eller inte. 
  • Anonym
    puss skrev 2012-01-20 19:35:24 följande:
    jaha ja, "antagligen", ja du gissar bara eller hur??
  • Anonym

Kan någon berätta för mig hur jag ska göra för att min gamla signatur inte ska kunna spåras till min nya vid citerade inlägg?

• puss
    Forumvärd skrev 2012-01-20 19:38:12 följande:
    Det är ingen fara Puss Cool
    Glöm bara inte ditt nya lösenord!
    Skulle du göra det något som jag själv lyckats med x antal gånger så kan du alltid begära ett nytt och ändra sedan igen.
    tack
    Ät min sidfot
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt