• Anonym

Är jag för "på"?

Dejtat en kille några månader och vi bor inte ihop. Allt känns jätte bra mellan oss. Dock tycker jag endast att han kan vara lite seg, jag vill gärna sms flera ggr per dag, ringa osv, från början var han mer på men har som lugnat ner sig och då blir jag lite orolig.

Vill killar jaga även efter några månader? Jag är dessutom inte sen med att påpeka att jag blir ledsen när han tex inte svarar.  Vill inte var efterhängsen hur ska jag vara?

• Svar på tråden Är jag för "på"?
  • The past is now

Nå, jag får panik när någon är för på. Då blir jag jäkligt svår att nå. Ta det lungt TS!

• UntilTheDark

Vill du inte skrämma iväg killen så får du nog lugna ner dig!

• Anonym (1)

Nu är inte jag trådstartaren (och förlåt ts om jag ställer en fråga har i din tråd, hoppas du har överseende) men...
    jag har då en fråga till er andra som svarat... när är det okej att kommunicerar tillbaka?
    Som jag skrev tidigare så har jag låtit killen i fråga få tid på sig och svara tillbaka, men nu har det gått en vecka utan nån respons från honom. Ska jag fortsätta vänta eller när är det då "ok" att jag skriver ett sms till honom igen och typ frågar om han lever fortfarande? Foten i munnen 

• Lena

Brukade ni höra av er dubbelt så ofta minst så tycker jag det är helt okej att höra av sig igen.

• Anonym (Självkänsla ?)

Jag skulle tycka att du var alldeles för på och kräver både snabba och "rätta" svar.

Nu är jag kanske ovanligt lite bekräftelsesökande så jag har svårt att förstå behovet av komplimanger till höger och vänster. Är något verkligt bra säger jag det givetvis men då inte i någon förhoppning om att få något positivt tillbaka.

Ge honom gärna komplimanger men absolut inte i förhoppningen om att få tillbaka en själv. Det är väldigt få förhållanden som funkar så. Jaq anser att allt man ger, ger man kravlöst annars låter man bli. 

Jag tror att du skulle må bra av att hitta andra sätt att bekräfta dig själv än att vänta på att han ska svara på rätt sätt och i och med det boosta din självkänsla. Försök att bli stark i dig själv och trivas med både livet med dig själv, vänner, jobb osv och det som är tillsammans med honom.

Förstår dock att man i början när man är förälskad vill ha mycket kontakt men du kanske inte själv kan bestämma hur denna kontakt ska se ut.

Bjud in honom i diskussion och fråga hur han vill att er kontakt under dagarna ska se ut. Alla lever inte med sin telefon i närheten ens när man är nyförälskad.

Osjälvständighet och klängighet är för de flesta människor ganska irriterande.  

• Anonym (Självkänsla ?)

Till anonym 1, har det gått så lång tid utan kontakt skulle jag faktiskt dra slutsatsen att killen inte vill ha kontakt längre och om jag mådde bättre av det se till att själv avsluta det officiellt om han nu är för feg för att göra det själv!

Jag tycker du gör rätt i att fundera över att hitta någon annan för vill du verkligen ha en kille som inte orkar höra av sig alls på en vecka? Du kan knappast anklagas för att vara för på om du har väntat på livstecken en hel vecka. 

Ibland är det bättre att själv ta initiativet då slipper man känna sig som ett passivt offer även om det råkar vara precis det resultat som killen vill uppnå men är för feg för att göra själv. Man kan ju passa på att tala om vad man tycker om att någon är så feg och inte törs stå för sina känslor.

• Anonym (1)
    Anonym (Självkänsla ?) skrev 2012-02-04 20:41:09 följande:

Till anonym 1, har det gått så lång tid utan kontakt skulle jag faktiskt dra slutsatsen att killen inte vill ha kontakt längre och om jag mådde bättre av det se till att själv avsluta det officiellt om han nu är för feg för att göra det själv!

Jag tycker du gör rätt i att fundera över att hitta någon annan för vill du verkligen ha en kille som inte orkar höra av sig alls på en vecka? Du kan knappast anklagas för att vara för på om du har väntat på livstecken en hel vecka. 

Ibland är det bättre att själv ta initiativet då slipper man känna sig som ett passivt offer även om det råkar vara precis det resultat som killen vill uppnå men är för feg för att göra själv. Man kan ju passa på att tala om vad man tycker om att någon är så feg och inte törs stå för sina känslor.

Tack för ditt svar. Och självklart finns tankarna på att avsluta detta. Men grejen är att innan han drog iväg för att jobba så pratade vi framtid och på hans önskan så avslutade vi våra nätdejtingkonton osv... så jag har lite svårt att tro på att han verkligen vill avslutade detta och inte just nu bara har mycket att göra med jobbet.
  • The past is now
    Anonym (Självkänsla ?) skrev 2012-02-04 20:41:09 följande:

• Anonym (teknikstrul?)
    Anonym (1) skrev 2012-02-04 20:46:50 följande:
    Tack för ditt svar. Och självklart finns tankarna på att avsluta detta. Men grejen är att innan han drog iväg för att jobba så pratade vi framtid och på hans önskan så avslutade vi våra nätdejtingkonton osv... så jag har lite svårt att tro på att han verkligen vill avslutade detta och inte just nu bara har mycket att göra med jobbet.

Men tänk om SMSet faktiskt inte kom fram. Klart du ska ge honom en chans. Skicka ett neutralt kort SMS och bara fråga hur han har det. Absolut inga anklagelser eller undertoner om att han väl måste vara död som inte hört av sig. Mitt förslag. Lycka till.
  • Anonym (1)
    Anonym (teknikstrul?) skrev 2012-02-04 21:18:07 följande:
    Men tänk om SMSet faktiskt inte kom fram. Klart du ska ge honom en chans. Skicka ett neutralt kort SMS och bara fråga hur han har det. Absolut inga anklagelser eller undertoner om att han väl måste vara död som inte hört av sig. Mitt förslag. Lycka till.
    Jo, det är nog bäst att försöka göra det så neutralt som möjligt. Kom att tänka på att han även fredagen innan det där sista sms:et skickade sms till mig där han skrev att han tyckte det var tråkigt att jag hade gett upp så lätt... bara för att jag inte svarat på hans 3 sms han under en timmes tid skickat!
    Killar, man kan ju bli irriterad för mindre.. då var det nästan så att jag blev irriterad för att han var lite för ivrig och inte kunde vänta en kortare stund på svar från mig.. haha
Svar på tråden Är jag för "på"?