• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 12:51:17 följande:
    patos?

affekt
  • Anonym

Jag och min pojkvän kom överens om att vi inte skulle kolla på porr, och verkligen inte onanera till porr. Vi var på en längre semester då han faktiskt, när jag har legat och sovit eller suttit i rummet bredvid, gått in på toaletten, satt på porr och runkat. Detta såg jag som ett otroligt stort svek, mina känslor inför det var närmast som om han skulle berätta att han var otrogen, särskilt då jag inte tittat på porr ens för en sekund sedan vi blev tillsammans. Jag "förbjöd" honom att göra det, men han har tydligen gjort det igen. Jag älskar honom och försöker förlåta honom men jag har också förklarat att om det händer igen så tror jag inte att jag kommer att kunna förlåta honom och stanna kvar. 

Jag förstår verkligen TS (även om detta nu må vara ett troll) och de andra som säger sig vara emot runkning, bara det att jag är emot det om det sker till porr. Jag har självklart själv onanerat, däremot inte till porr och mina tankar rör sig inte heller bort mot någon annan, så om jag överhuvudtaget tänker på någon när jag onanerar så är det honom jag tänker på. Därför kan jag ha ett stort problem när han gör det, eftersom jag inte vet ifall han tänker på mig eller ifall han kollar på porr och tänker på sina porrstjärnor. Det ser jag som något nästan i höjd med otrohet. Jag vill ha samma respekt som jag ger honom. Som en annan skrev här också så vill jag ha mer sex än vad han vill, och när han runkar istället, då blir det automatiskt att det känns som ett svek.

Har paret kommit överens om att inte runka eller vad det nu kan vara, så är det en överenskommelse som ska hållas. Det kvittar ifall han är en kille och "det är vad killar gör", han ska kunna visa dig den respekten att inte göra det om du mår dåligt av det. 

Ni som skrattar åt detta och hur liknande känner, så vet ni verkligen inte hur det känns. Jag försöker att ha en mer lättsam syn på det, men det är inget jag kan hjälpa och det är något som verkligen sårar.  

• Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:53:03 följande:
    affekt
    Ah ok. Jag har inte diskuterat detta med större inlevelse eller med mer känslor än någonting annat jag diskuterar här på FL. 
    Tycker inte att någon har rätten att bestämma över någon annans onani, det står jag fast vid.
    Men då diskussionen mellan dig och mig varken ger någonting eller leder till annat än rundgång så försöker jag avsluta den. Den är meningslös. 
    Ser det dock som ett gott tecken att det i denna tråd finns få av just sådana som dig. 

• Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 13:01:46 följande:
    Ah ok. Jag har inte diskuterat detta med större inlevelse eller med mer känslor än någonting annat jag diskuterar här på FL. 
    Tycker inte att någon har rätten att bestämma över någon annans onani, det står jag fast vid.
    Men då diskussionen mellan dig och mig varken ger någonting eller leder till annat än rundgång så försöker jag avsluta den. Den är meningslös. 
    Ser det dock som ett gott tecken att det i denna tråd finns få av just sådana som dig. 

Asexuella är ca 1% av befolkningen. Såklart finns det få i tråden.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 13:03:20 följande:
    Asexuella är ca 1% av befolkningen. Såklart finns det få i tråden.
    Okidoki
  • c89
    Anonym skrev 2012-02-08 12:53:30 följande:
    Jag och min pojkvän kom överens om att vi inte skulle kolla på porr, och verkligen inte onanera till porr. Vi var på en längre semester då han faktiskt, när jag har legat och sovit eller suttit i rummet bredvid, gått in på toaletten, satt på porr och runkat. Detta såg jag som ett otroligt stort svek, mina känslor inför det var närmast som om han skulle berätta att han var otrogen, särskilt då jag inte tittat på porr ens för en sekund sedan vi blev tillsammans. Jag "förbjöd" honom att göra det, men han har tydligen gjort det igen. Jag älskar honom och försöker förlåta honom men jag har också förklarat att om det händer igen så tror jag inte att jag kommer att kunna förlåta honom och stanna kvar. 

Jag förstår verkligen TS (även om detta nu må vara ett troll) och de andra som säger sig vara emot runkning, bara det att jag är emot det om det sker till porr. Jag har självklart själv onanerat, däremot inte till porr och mina tankar rör sig inte heller bort mot någon annan, så om jag överhuvudtaget tänker på någon när jag onanerar så är det honom jag tänker på. Därför kan jag ha ett stort problem när han gör det, eftersom jag inte vet ifall han tänker på mig eller ifall han kollar på porr och tänker på sina porrstjärnor. Det ser jag som något nästan i höjd med otrohet. Jag vill ha samma respekt som jag ger honom. Som en annan skrev här också så vill jag ha mer sex än vad han vill, och när han runkar istället, då blir det automatiskt att det känns som ett svek.

Har paret kommit överens om att inte runka eller vad det nu kan vara, så är det en överenskommelse som ska hållas. Det kvittar ifall han är en kille och "det är vad killar gör", han ska kunna visa dig den respekten att inte göra det om du mår dåligt av det. 

Ni som skrattar åt detta och hur liknande känner, så vet ni verkligen inte hur det känns. Jag försöker att ha en mer lättsam syn på det, men det är inget jag kan hjälpa och det är något som verkligen sårar.  
    Det finns många som känner som du och det är ungefär såhär jag ser det också, men det handlar mer om att man inte ska lägga tid på andra sexuellt utan bara på sin partner. Väljer man att runka till porr istället för att ha sex med sin partner så är det enligt mig fel. Om jag vetat att det inte skulle gå ut över vårt sexliv så hade jag inte brytt mig, men nu är jag ungefär som dig.

Det handlar återigen om att komma överens. Är båda överens om att man bara ska försöka ha öga för varandra och tror att man sparar in på bråk och problem om man är helt trogen, dvs inte tillfredställer sig själv med hjälp av andra (porr är ju andra personer som man tittar på) så får man hålla det.
    Om man inte ser problemet i att variera sexlivet och tycker att det är minst lika viktigt att tillfredställa sig själv istället för att göra det tillsammans med sin partner så får man göra det istället och hitta en likasinnad.

Det finns ärligt talat inget rätt eller fel i detta utan det handlar om olika synsätt och värderingar av onani, sex och porr och man får acceptera att alla känner olika och hitta någon som ligger på samma plan som en själv angående detta. Vi människor är sexuella varelser, det är inte värt att ödsla tid på ett förhållande där sex inte är på lika villkor.
  • Anonym
    c89 skrev 2012-02-08 13:16:30 följande:
    Det finns många som känner som du och det är ungefär såhär jag ser det också, men det handlar mer om att man inte ska lägga tid på andra sexuellt utan bara på sin partner. Väljer man att runka till porr istället för att ha sex med sin partner så är det enligt mig fel. Om jag vetat att det inte skulle gå ut över vårt sexliv så hade jag inte brytt mig, men nu är jag ungefär som dig.

Det handlar återigen om att komma överens. Är båda överens om att man bara ska försöka ha öga för varandra och tror att man sparar in på bråk och problem om man är helt trogen, dvs inte tillfredställer sig själv med hjälp av andra (porr är ju andra personer som man tittar på) så får man hålla det.
    Om man inte ser problemet i att variera sexlivet och tycker att det är minst lika viktigt att tillfredställa sig själv istället för att göra det tillsammans med sin partner så får man göra det istället och hitta en likasinnad.

Det finns ärligt talat inget rätt eller fel i detta utan det handlar om olika synsätt och värderingar av onani, sex och porr och man får acceptera att alla känner olika och hitta någon som ligger på samma plan som en själv angående detta. Vi människor är sexuella varelser, det är inte värt att ödsla tid på ett förhållande där sex inte är på lika villkor.
    Kan inget annat än att hålla med!
  • PrimitivMan
    c89 skrev 2012-02-08 12:35:05 följande:
    Troligtvis så var det säkert bättre förr, men idag när någon säger att någon runkar så är det ofta utelämnat "runkade till porr på redtube" eftersom att porr idag är standard i alla killars onani-ritualer.

Små 12-åriga killar börjar kolla på porr (i alla fall mina jämngamla när jag var 12) och då börjas det med lättare porr som idag när jag är 23 har blivit till betydligt hårdare grejer om man får tro jämngamla på diverse forum (ser ingen anledning om varför man skulle ljuga om vad man tittar på när man är anonym). Jag vet själv hur killar försökte tvinga en till att suga av dom när jag var blott 15 år gammal (!!!), något som i regel är naturligt att vilja utforska och prova efter hand.

Det är lite skrämmande vad som blir standard idag. Nog för att jag inte har några problem och bara ser det som bra att man rakar sitt underliv och har mycket oralsex och annat skönt och att det inte är lika tabu längre, men det var ju inte mer än 40 år sedan som en rakad pung sågs som något utmanande och en stor puff i sexlivet. Idag är det hårdare och "värre saker" som blir standard och all exponering vi utsätts för och som killar i synnerhet utsätter sig för gör det "vanliga" sexet tråkigt misstänker jag. Jag som inte har några problem med varken hårdare eller "vaniljsex" utan njuter av vilket som är därför inte riktigt likadan som en kille som runkar till gruppsex och gruppavsugningar med ansiktssprut som tycker att missionären med flickvännen inte riktigt är lika intressant längre...

Därför skulle jag personligen inte orka med en kille som sitter och runkar till porr regelbundet eftersom att det kommer att gå ut över vårt sexliv, om inte direkt så förr eller senare. Vad han gör när vi är åtskilda eller när jag inte vill spelar mig ingen roll och han ser det på samma sätt om jag skulle välja att tillfredställa mig själv. Vi är överens och ingen behöver tvinga någon till något. Om det behovet hade funnits så hade jag helt enkelt inte varit tillsammans med killen utan han hade kunnat hitta en tjej som inte har så stor sexlust och därför bara tycker det är skönt om han sköter sin njutning själv så att hon slipper... 
    Nu är vi kanske lite OT även om titta på porr är delvis relaterat till onani. Sen är det ju inte bara killar som ser på porr.

Jag är lite kluven vad det gäller porrens inverkan på sexlivet. Vettiga människor kan skilja på fantasi (porr) och verklighet. Ställer du en fråga till 15 åringar om de tror att det som sker i porrens värld stämmer överens med verkligheten så tror jag de flesta säger nej. Däremot kan man ju upptäcka saker som man kanske inte är redo för. Typ lära sig krypa innan man kan gå. Saker som man bör ha lärt sig att tolka sin partners reaktioner innan man går in i.

Men det finns mycket som kan påverka ens sexuella fantasier och önskningar mer än porr. Jag tror inte att jag fått någon fantasi som jag redan inte hade via porr. De har kommit ändå på andra sätt. Vanliga böcker och film eller bara genom ett snuskigt sinne .

Sen kan det också vara så att porren speglar de värderingar som redan finns. Dte är inte säkert att tex frekvens av rakat kön har kommit från porren utan det kan vara så att det blivit vanligare i porren pga det är vanligare nu än förr. Det finns nog dessutom få saker i porren idag som inte alltid funnits.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Frontline

Hehe kom att tänka på denna tråden när jag läste i en annan tråd om att lämna spermaprov.
    Jag har lämnat flera gånger och då var jag ju tvungen att dra en egen handtralla antingen hemma eller i ett "runkbås" på sjukhuset.
    Vilken ställning tar "runkmoralisterna" till det?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • c89
    Frontline skrev 2012-02-08 13:47:16 följande:
    Hehe kom att tänka på denna tråden när jag läste i en annan tråd om att lämna spermaprov.
    Jag har lämnat flera gånger och då var jag ju tvungen att dra en egen handtralla antingen hemma eller i ett "runkbås" på sjukhuset.
    Vilken ställning tar "runkmoralisterna" till det?
    År 2012 så är det skillnad på sex och att skaffa barn, har du inte märkt det?! Flört
Svar på tråden Den jäveln runkade!