• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 11:17:44 följande:
    Under givna omständigheter så får de vara tillsammans bäst de vill. Men å andra sidan verkar inte NPeters rabiat vad gäller onani och skulle inte dumpa killen om hon kom på honom med att onanera.
    Problemet verkar inte vara lika stort där, som hos dig.  
    Så man får vara tillsammans bäst man vill även om man kommer överens om en begränsning? Det var generöst av dig. I mitt fall har du i och för sig sagt att man inte får det, och även nyss angående NPeters. Att DU upplever mina problem större än vad jag gör ärvänligt men onödigt.
  • c89
    Pentra skrev 2012-02-08 10:44:30 följande:

Överlag, vad är det för fel med att han (eller killar generellt) runkar/onanerar? Detsamma gäller naturligtvis för tjejer. Det är faktiskt varje människas enskilda rättighet att få ha ett eget intimprivat sexliv. Det är varken logiskt, friskt eller människovärdigt att ta sig rätten att bestämma över någon annans normala och privata sexliv med sig själv.

Om t.ex. min sambo skulle berätta det motsatta för mig, d.v.s. att han slutat att runka, ja, då skulle jag verkligen bli orolig...orolig för honom, hans egen fysiska och psykiska hälsa, och även bli orolig över vårt gemensamma liv och sexliv...
    Onani på ett hälsosamt plan, och framför allt själva orgasmen, löser upp inre spänningar, balanserar individen och är sunt och bra för ens eget psyke och välbefinnande och för hela livet och sexlivet tillsammans med sin partner. Mao. verkligen som balsam för själen.

Därför borde man i stället, faktiskt, verkligen uppmuntra varandra till att onanera under hälsosamma former. Man kommer överlag mer i balans, och om man lär känna sig själv sexuellt, och är då man också lyhörd gentemot sin partner så är chansen dessutom så otroligt mycket större att gemenskapen och sexet tillsammans når helt nya dimensioner. Jag vet.

Det är ju rent lagvidrigt att försöka frånta någon sitt eget privata sexliv med sig själv! Det är, som sagt, varken logiskt eller människovärdigt! Faktum är att detta är EN utav de största kränkningarna man kan utsätta en människa för! Efterverkningarna och/eller skadorna kan bli långvariga, ja, tom. livslånga, och den upplevda ofrihetskänslan, genom denna kränkning av den annars så oantastliga privatsfären, kan genomsyra och begränsa hela personens utveckling och fysiska och psykiska välbefinnande överlag.

/Pentra

Hm, här håller jag helt klart med dig, MEN! Tjejer blir inte utmattade efter en orgasm t.ex på samma sätt som killar blir. De flesta killar är faktiskt inte kåta djur som kan komma hur många gånger om dagen som helst. Det gör att om en kille sitter och runkar och tömmer sig på det viset till en porr-rulle vid datorn en eftermiddag så är det helt klart inte lika troligt att han kommer ha en mysig sexstund med sin flickvän senare på kvällen än om han hade gett fan i att runka och tagit ut sin njutning tillsammans med sin tjej sedan. Alltså, så är det bara. Givetvis finns det undantag, men varken jag eller någon av mina tjejkompisar har träffat en kille som orkar mer än en, max två gånger om dagen.

Det gör ju att om en kille väljer att runka så går ju det ut över sexlivet eftersom att han inte har lust eller orkar om tjejen har det på kvällen. Klart att det har negativ inverkan på förhållandet också (för mig är i alla fall GEMENSAM njutning väldigt viktig). Jag skulle inte bry mig om min sambo runkade istället för att ha sex med mig om jag inte orkade av diverse anledningar eller om jag var bortrest. Men om han väljer att onanera själv istället för att ha sex med mig så skulle jag se det som fel eftersom att det går ut över vårt sexliv och vårt förhållande.

För mig är det i alla fall inte alls lika betydelsefullt att tillfredställa mig själv som att vara med min partner. Alla är olika och man får hitta någon som matchar ens egna preferenser eftersom att alla tycker olika om detta. Som tur är så är jag och min sambo på samma tankebana när det gäller detta vilket TS och hennes kille uppenbarligen inte är.  
  • NPeters
    c89 skrev 2012-02-08 11:26:14 följande:
    Hm, här håller jag helt klart med dig, MEN! Tjejer blir inte utmattade efter en orgasm t.ex på samma sätt som killar blir. De flesta killar är faktiskt inte kåta djur som kan komma hur många gånger om dagen som helst. Det gör att om en kille sitter och runkar och tömmer sig på det viset till en porr-rulle vid datorn en eftermiddag så är det helt klart inte lika troligt att han kommer ha en mysig sexstund med sin flickvän senare på kvällen än om han hade gett fan i att runka och tagit ut sin njutning tillsammans med sin tjej sedan. Alltså, så är det bara. Givetvis finns det undantag, men varken jag eller någon av mina tjejkompisar har träffat en kille som orkar mer än en, max två gånger om dagen.

Det gör ju att om en kille väljer att runka så går ju det ut över sexlivet eftersom att han inte har lust eller orkar om tjejen har det på kvällen. Klart att det har negativ inverkan på förhållandet också (för mig är i alla fall GEMENSAM njutning väldigt viktig). Jag skulle inte bry mig om min sambo runkade istället för att ha sex med mig om jag inte orkade av diverse anledningar eller om jag var bortrest. Men om han väljer att onanera själv istället för att ha sex med mig så skulle jag se det som fel eftersom att det går ut över vårt sexliv och vårt förhållande.

För mig är det i alla fall inte alls lika betydelsefullt att tillfredställa mig själv som att vara med min partner. Alla är olika och man får hitta någon som matchar ens egna preferenser eftersom att alla tycker olika om detta. Som tur är så är jag och min sambo på samma tankebana när det gäller detta vilket TS och hennes kille uppenbarligen inte är. 
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 11:20:03 följande:
    Mitt val att vara ensam i stället för att tvinga någon? Jo, det är ju rabiat. Och TVÅNG.
    Nej men det faktum att du skulle dumpa en man som ärligt talar om för dig att han vill kunna onanera är TVÅNG! Psykisk tvång. 
    Låt bli att onanera eller så dumpar jag dig, till och med du måste se att det är tvång. 
    Vill du att jag ska tycka att du är äcklig och inte vilja att du rör vid mig? DET är tvång.  
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 11:30:02 följande:
    Nej men det faktum att du skulle dumpa en man som ärligt talar om för dig att han vill kunna onanera är TVÅNG! Psykisk tvång. 
    Låt bli att onanera eller så dumpar jag dig, till och med du måste se att det är tvång. 
    Vill du att jag ska tycka att du är äcklig och inte vilja att du rör vid mig? DET är tvång.  

Alla relationer har sina villkor och begränsningar.
  • c89
    Anonym (Vanlig kille.) skrev 2012-02-08 11:04:24 följande:
    Men va fan. Jag runkar nästan varje gång jag duschar. Lite oftare faktiskt när jag är tillsammans med en tjej eftersom man är mer i gasen då. Å andra sidan får jag inte alltid utlösning vid samlag. Fattar inte den här diskussionen alls.
    Garanterat för att du runkar. Ge fan i att runka så ska du se att du så småningom kommer vid vanligt samlag. Både tjejer och killar är lite för duktiga på att vänja sig vid en sorts stimulans så man till slut bara kan komma av det. T.ex "dödsgreppet" för killar som runkar men jättetajt hand som gör att allt annat känns.... slappt. 

Nog för att jag har ett bra självförtroende och en bra självkänsla och bra sexliv. Men om min pojkvän ALDRIG kom när han hade sex med mig och istället runkade i duschen så kan jag garantera att mitt psyke sakta men säkert skulle falera...
  • NPeters

För att klargöra lite, jag anser inget är fel i ett förhållande, vare sig förbud eller motsatsen så länge båda parter är med på det.

• c89
    NPeters skrev 2012-02-08 11:35:19 följande:
    För att klargöra lite, jag anser inget är fel i ett förhållande, vare sig förbud eller motsatsen så länge båda parter är med på det.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 11:33:18 följande:
    Alla relationer har sina villkor och begränsningar.
    Rätten till den egna kroppen, som att onanera, bör inte ingå i några villkor eller begränsningar. 

• Fidelis ad urnam
    NPeters skrev 2012-02-08 11:35:19 följande:
    Det finns förhållanden där ena parten vägras kontakt med sina vänner. Båda går med på det, för parten som tvingas avsäga sig kontakten är nykär och går med på vad som helst. När den samme sedan vaknar upp ur kärleksdimman och inser hur låst denne är kan det vara försent. Det går inte att bryta sig loss. 

Visst förstår jag att det finns män och kvinnor som går med på att avstå onani för att hjälpa personen de förälskat sig i. Men om det längre in i relationen framkommer att den samme vill ha sin rätt att röra vid sin egna kropp så ska detta inte avfärdas med ett "då äcklas jag av dig" (säger inte att du skulle säga så) eller "då har vi ingen framtid tillsammans".
    Ljuger han inte utan pratar om sin önskan att få onanera så ska det ses som respektfullt mot den som ogillar onani. Det visar på ärlighet och respekt.  
Svar på tråden Den jäveln runkade!