• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Fidelis ad urnam
    NPeters skrev 2012-02-08 10:41:04 följande:
    Det gör jag. Jag vet att problemet ligger helt hos mig och är bara glad att jag hittat en partner som förstår att jag har problem och som kan älska mig trots alla mina knasigheter.
    Ja men stämmer det du säger, att du inte försöker utöva något förbud mot onani utan bara har berättat hur du ställer dig till det, så har han ingen anledning att känna sig kontrollerad. Då är det en annan sak än att t.ex. säga "onanera och det är slut". 
  • Pentra

Överlag, vad är det för fel med att han (eller killar generellt) runkar/onanerar? Detsamma gäller naturligtvis för tjejer. Det är faktiskt varje människas enskilda rättighet att få ha ett eget intimprivat sexliv. Det är varken logiskt, friskt eller människovärdigt att ta sig rätten att bestämma över någon annans normala och privata sexliv med sig själv.

Om t.ex. min sambo skulle berätta det motsatta för mig, d.v.s. att han slutat att runka, ja, då skulle jag verkligen bli orolig...orolig för honom, hans egen fysiska och psykiska hälsa, och även bli orolig över vårt gemensamma liv och sexliv...
    Onani på ett hälsosamt plan, och framför allt själva orgasmen, löser upp inre spänningar, balanserar individen och är sunt och bra för ens eget psyke och välbefinnande och för hela livet och sexlivet tillsammans med sin partner. Mao. verkligen som balsam för själen.

Därför borde man i stället, faktiskt, verkligen uppmuntra varandra till att onanera under hälsosamma former. Man kommer överlag mer i balans, och om man lär känna sig själv sexuellt, och är då man också lyhörd gentemot sin partner så är chansen dessutom så otroligt mycket större att gemenskapen och sexet tillsammans når helt nya dimensioner. Jag vet.

Det är ju rent lagvidrigt att försöka frånta någon sitt eget privata sexliv med sig själv! Det är, som sagt, varken logiskt eller människovärdigt! Faktum är att detta är EN utav de största kränkningarna man kan utsätta en människa för! Efterverkningarna och/eller skadorna kan bli långvariga, ja, tom. livslånga, och den upplevda ofrihetskänslan, genom denna kränkning av den annars så oantastliga privatsfären, kan genomsyra och begränsa hela personens utveckling och fysiska och psykiska välbefinnande överlag.

/Pentra

• NPeters
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 10:43:35 följande:
    Ja men stämmer det du säger, att du inte försöker utöva något förbud mot onani utan bara har berättat hur du ställer dig till det, så har han ingen anledning att känna sig kontrollerad. Då är det en annan sak än att t.ex. säga "onanera och det är slut". 
    Jag håller ju inte riktigt med ts på så sätt, jag skulle inte ta på det som "äkta otrohet" utan skulle bara känna mig besviken, och tidigare i förhållandet även äcklad. Jag skulle acceptera om han ville onanera om det var hans beslut, jag skulle inte försöka ändra hans åsikt.
  • Firran
    Pentra skrev 2012-02-08 10:44:30 följande:

Överlag, vad är det för fel med att han (eller killar generellt) runkar/onanerar? Detsamma gäller naturligtvis för tjejer. Det är faktiskt varje människas enskilda rättighet att få ha ett eget intimprivat sexliv. Det är varken logiskt, friskt eller människovärdigt att ta sig rätten att bestämma över någon annans normala och privata sexliv med sig själv.

Om t.ex. min sambo skulle berätta det motsatta för mig, d.v.s. att han slutat att runka, ja, då skulle jag verkligen bli orolig...orolig för honom, hans egen fysiska och psykiska hälsa, och även bli orolig över vårt gemensamma liv och sexliv...
    Onani på ett hälsosamt plan, och framför allt själva orgasmen, löser upp inre spänningar, balanserar individen och är sunt och bra för ens eget psyke och välbefinnande och för hela livet och sexlivet tillsammans med sin partner. Mao. verkligen som balsam för själen.

Därför borde man i stället, faktiskt, verkligen uppmuntra varandra till att onanera under hälsosamma former. Man kommer överlag mer i balans, och om man lär känna sig själv sexuellt, och är då man också lyhörd gentemot sin partner så är chansen dessutom så otroligt mycket större att gemenskapen och sexet tillsammans når helt nya dimensioner. Jag vet.

Det är ju rent lagvidrigt att försöka frånta någon sitt eget privata sexliv med sig själv! Det är, som sagt, varken logiskt eller människovärdigt! Faktum är att detta är EN utav de största kränkningarna man kan utsätta en människa för! Efterverkningarna och/eller skadorna kan bli långvariga, ja, tom. livslånga, och den upplevda ofrihetskänslan, genom denna kränkning av den annars så oantastliga privatsfären, kan genomsyra och begränsa hela personens utveckling och fysiska och psykiska välbefinnande överlag.

/Pentra

• Anonym (Vanlig kille.)

Men va fan. Jag runkar nästan varje gång jag duschar. Lite oftare faktiskt när jag är tillsammans med en tjej eftersom man är mer i gasen då. Å andra sidan får jag inte alltid utlösning vid samlag. Fattar inte den här diskussionen alls.

• Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 10:34:39 följande:
    Om hon kan acceptera att han är en egen person och onanerar om hon inte är hemma och tänker på det han vill.
    Att hjälpa till med det han kan är isf att inte onanera i hennes närhet.

Under givna förutsättningar talar vi om. Måste alltså TS avsåt från killen, han tvingas avstå från henne? Även om de VILL försöka vara tillsammans? Vem tvingar någon nu?
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 11:15:21 följande:
    Under givna förutsättningar talar vi om. Måste alltså TS avsåt från killen, han tvingas avstå från henne? Även om de VILL försöka vara tillsammans? Vem tvingar någon nu?
    Under givna omständigheter så får de vara tillsammans bäst de vill. Men å andra sidan verkar inte NPeters rabiat vad gäller onani och skulle inte dumpa killen om hon kom på honom med att onanera.
    Problemet verkar inte vara lika stort där, som hos dig.  
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 11:17:44 följande:
    Under givna omständigheter så får de vara tillsammans bäst de vill. Men å andra sidan verkar inte NPeters rabiat vad gäller onani och skulle inte dumpa killen om hon kom på honom med att onanera.

Mitt val att vara ensam i stället för att tvinga någon? Jo, det är ju rabiat. Och TVÅNG.
  • NPeters
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 11:17:44 följande:
    Jag skulle inte dumpa honom, men bli besviken som sagt var. Dock om han vill börja (om han inte redan gör det i hemlighet) så har jag inget emot det om diskussionen tas upp först. Men för de som håller stenhårt på att det är otrohet anser inte jag att de bör avstå ett förhållande heller, så länge båda parter kan enas om en lösning.
  • Anonym
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-02-06 09:13:01 följande:
    Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
    Ett meddelande till alla kvinnor som anser att det mannen gjorde var fel.
    Ni skall inte ha förhållande. Ni bör inte ens ha människor omkring er över huvud taget. Så sjukligt svartsjuk är det inte hälsosamt att vara. {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}

Till TS. Om du har lyckats fånga en så pussy-whiped karl att han har stått ut att bo med dig så bör du göra allt för att behålla honom, för du lär aldrig hitta någon igen.

Inse en sak. Ett förhållande består av tre liv. ditt, hans och ert gemensamma. vad han gör med sitt liv skall du skita i så länge han inte otrogen med någon ANNAN!
Svar på tråden Den jäveln runkade!