• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Majblomma12

God morgon, tjejer!
    Skrev ett långt inlägg, men hamnade i databasfel för miljonte gången. Grrrrrrrr...

Svartis, hoppas allt är bra med mage och dig.
    FP, jag har beställt födelsedagspresent av Zeke, minns du att vi pratade om det i oktober?

Nästa avsnitt av Före födseln kommer på tisdag!

"Före födseln

Innan ett barn tar sitt första andetag har babyn redan varit med om en otrolig resa. Med hjälp av modern teknologi skildrar professor Stuart Campbell livets början i den här tvådelade dokumentären.

Del 1 av 2.
    I den brittiska dokumentären Före födseln från 2005 visas unika scener av hur ett foster utvecklas från en ensam cell till att bli ett barn.

Genom att använda sig av den senaste scanning-teknologin och en ny typ av kameror har professor Stuart Campbell för första gången lyckats fånga livets absoluta begynnelse.

Steg för steg följer Campbell det första hjärtslaget, de första tecknen på hjärnaktivitet samt hur muskler och nervceller gradvis utvecklas och vaknar till liv. Campbell berättar även om helt nya rön som visar att foster utvecklas mycket snabbare än vad man tidigare trott.

Dokumentären visas i två delar."

• Majblomma12

Ja, FP, enligt dokumentären så är det så. men, som sagt, man fick inget mer än det påståendet, så vad ska man tro?

• Amadea

Hejhopp!!
    Jag såg inte dokumentären i går men vi spelade in den
    Ska nog se den i dag!!
    Kostigt om missfall om man fått en pojk!!
    Tur jag fick en tjej

• Majblomma12

Hej...
    Usch, jag undrar om jag börjar bli magsjuk? Illamående, ont i magen, gaser och allmän matthetskänsla...

• Fröken positiv

Ior: Jo, nog minns jag. Vi får väl se vad som händer... Om du börjar känna dig risig så svälj genast 7 hela kryddpepparkorn. Det är supereffektivt mot magsjuka.

Hej Amadea!
    Nu ska jag duscha, få se om jag kan göra en "Amadea".

• Amadea

Gör det FP?
    Har du inte duscha förrän nu??
    Det skulle du gjort redan BF+4

• Fröken positiv

Inte tusan hjälpte det!
    Ja ja, man får tänka positivt: "Ännu en dag utan fruktansvärda smärtor"

• Fiaflopp

FP: du har gb-inlägg...hoppas du orkar svara,annars måste du säga ifrån!

• Fiaflopp

Ior: urs,låter jobbigt mitt i allt...*kramar-om* och hoppas du är bättre snart!

• Emm73

Hej på er!

Det blir alltmer sällan av att jag tittar in Men M har blivit så mycket mera krävande, hon sover allt mindre och har blivit väldigt "famnig" av sig.

Men jag ser att FP&Zeke fortfarande är en tvåpersonersfamilj! FP; skulle inte du och bebisen häcka framför OS-tv:n Hoppas det finns tv på ert BB Har ni förresten bastu? Här säger man att de tre S:en får igång förlossningen; "seksi, sauna ja siivous". De två första S:en torde alla förstå, det sista är städning...

I lördags blev M 4 månader. Samma dag var vi på babysim för andra gången, och hon gillar det skarpt! Under den senaste veckan har M lärt sig att hålla i saker med sina händer. Förra tisdagen var vi till barnrådgivningen. M vägde då 8,7 kg och var 66 cm lång, som en präktig (och mycket grov) gädda, säger hennes pappa Tyvärr så ser det ut som om hon har ärvt sin mammas atopiska eksem

För övrigt så har jag fått jobb Eller rättare sagt så är det mitt ett-år-i-taget-jobb som blir en fast anställning från 1.3. Skönt, så slipper jag oroa mig över en osäker arbetssituation!

Hoppas att ni alla har det bra!
    Kram från Emm

Svar på tråden Dansa med vargar 2