• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Java

ior: man rullar inte på sitt eget barn. Trust me!! så du kan vara lugn, kväva ditt barn gör man inte!

zeke: ja, rädslan för att tappa dom finns alltid! Huuuga....vågar inte ens tänka mig tanken.

Grisen: precis som zeke skrev i din GB är 5-min metoden. Helt korrekt av vagen!! Det är till för att barnet skall lära sig att somna själv i egen säng. Ett MÅSTE efter ett tag. Annars sover varken du eller barnet bra. Alla behöver god sömn. Och det har man inte ihop, i samma säng!

• Hstintan

Ha en läkande natt, en givande morgondag och en underbar kväll därefter

Ses kanske på fredag?

>---- ----

• svartaskalman

tjoho mina vänner!
    Hoppas ni har det bra!
    I dag ska jag jobba, känns ganska skönt faktiskt. Var ledig i går och då sov jag bort nästan hela dagen
    Men jag var så förbaskat trött efter att vaknat vid fyra och inte kunnat somna om.
    Men vid 10 somnade jag på soffan och sov till kl 13.
    Sen lyckas jag somna igen vid 16 och sov ytterligare 2 timmar. Och sedan HELA natten, bortsett från ett toabesök.
    Behöver jag tillägga att jag känner mig riktigt pigg i dag?

• Grisen81

java: mina har alltid sovit i egen säng sen de var nyfödda, men först tillsammans då rå. nu en och en...

• Java

grisen: det har Hugo också alltid gjort! Men sedan ca 1 mån tillbaka så har vi problem. Nu vill han inte det längre!?....fattar inte varför! Han som sovit som en gud i 8 månader.

Läste i Stora boken om barn att 8-9 månaders bebisar:

"är djupt förälskade i mamma och pappa och vill ha dom i sin närhet hela tiden. Det kan räcka med att mamma går ur barnets synfält för att det skall börja gråta. Att skiljas från mamma och pappa kan vara mycket svårt och det är inte ovanligt att barnet som haft en period av god nattsömn börjar vakna ofta om natten och har svårt att komma till ro om kvällen."

och att det händer så mycket i deras liv just nu och detta påverkar också sömnen, drömmar etc.

Puss på er nu skall jag fortsätta kurera mig. Är fortfarande inte kry!

• Majblomma12

Hej gumman!
    Hur mår du idag? Är det lite bättre? J är hemma idag, han blev smittad av mig och har kräkts hela natten, stackarn. Ska snart gå och handla lite mat till oss och pyssla om honom lite.

• Java

ior: vilket elände!!
    Mår inte så bra faktiskt. Trodde att jag skulle vara kvitt detta nu, men attans så sega bacillusker!!

Måste pallra mig ner till centrum idag. Urk. Men jag msåte. Stackars N har fått fixat så mycket sista dagarna. Nu har han dessutom ont i ryggen, så jag måste hämta ut smärtstillande åt honom. Får ta några avledon och ge mig av.

• Fiaflopp

Hej på er sjuklingar,urs så jobbigt...
    *krya på er baciller* får ni av mig!

• Majblomma12

Men vilket mannfall som pågår is tugorna. Vad är detta, vi är väl för böveln amazoner, Java!

God morgon, FiaF.

Svar på tråden Dansa med vargar 2