• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • pricken74

Skandia har en sån försäkring,,har sett reklamen.

Iors; ok en jurist från banken eller en privat jurist..vi skulle behöva lite hjälp..eftersom huset står på p och hans syster.så blir det himla krångligt om det skulle hända nått.

• Amadea

Sedan ska ni välja barnfärsäkring då knodden är här
    Dte har vi fixat för någon ecka sedan.
    Sedan har båcde jag & maken livförsäkringar så i fall någon av oss dör kan det andra ha råd att bo kvar i huset!

• Lajsa
    Pricken... kan ni inte låta P syster skriva över huset på dig el köp ut henne så slipper ni strul sen. En ägare är alltid en ägare.
  • Majblomma12

Pricken, vi anlitade en privat jurist, som vi fick rekommenderat från banken. Hon var supereffektiv och väldigt trevlig och proffsig.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • pricken74

Lajsa; jo vi ska skriva över huset på p och lösa ut henne, det är summan vi inte kommit överens om ännu bara. Sen blir jag lite irro..(ska bli kul att höra vad ni tycker) Vi ska alltså lösa ut henne för halva taxeringsvärdet såsom dem skrivit, men hon kommer fortfarande uttnyttja gäststugan och anser sig som första tjing på den.Vad tycker ni om det??
    Hon kommer alltså få pengar, slippa betala månadskostnader som hon gjort förut, men har fortfarande det som förut, dvs kunna komma ner på sommaren och ha en sommarstuga.??
    Kan inte låta bli att tänka vad som är rätt och fel.

• Amadea

Vad händer om hon inte har det då?
    Hon är ju släkt & fater till Albin. Hon kasnke våldgästar er massor ändå eller?
    Låt henne annars äga & betala lillstugan eller??
    Men hon kan ju inte ha förtur. Ska ni alltid behöva ringa henne & fråga då eller??

• Lajsa

Pricken: Säger bara det MITT är MITT älskar mina syskon och min bror syster men hade jag köpt ut dom så är det på MINA vilkor jag kanske vill ha vänner i min gäst stuga under sommaren. Nä slå näven i bordet och säger att köper vi ut er så är det vårat men ni är välkommen då det passar er el så säger du såklart dörren står alltid öppen

Har ni bra kontakt?

Svar på tråden Dansa med vargar 2