• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Lajsa

pricken ska gpå in och läsa det var på gravid.se jag fann infon fr trygghansa sen har jag läst lite delade meningar här på FL som inte var så bra.

• pricken74

Iors; wow vad duktiga ni varit. gick ni till nån som hjälpte er? eller skrev ni nått hemma och en som vittne eller?Det skulle vi gjort för länge sen efter som det är lite bökigt med huset och vi inte är gifta.

• Linkan71

Hej Lisa tittar in en kortis. Ang försäkring i magen så är det ett bra alternativ. Vi gjorde det inte på Emelie tyvärr och det kostade oss många tusen i form av vårdavgifter och mycket bilkörande för mig till och från sjukan två gg/dag + all köpemat jag blev tvungen att köpa. Med försäkring så hade vi fått en stor del av denna kostnad täckt av försäkringen har jag förstått i efterhand.

Försäkringen är ju dessutom gratis ( trygghansa)

//Håkan

• Lajsa

Läsrte att den gratis versonen inte var bra för den gäller till barnet är  6 månader och då om det skulle vara något så får bolaget reda på det innan man tecknar en annan försäkring tex allregi mm har noll koll sök på gamla inlägg jag väntar nog t den lill* är född... tror jag  ska ringa min syster hon har koll.

• Majblomma12

Pricken, vi anlitade en jurist som vi träffade. Hon ställde div. frågor om hur vi ville ha det (i vårt fall tog vi bort sambolagen och skrev allt mitt på J och tvärtom). Sen ordnade hon med alla papper. Det kostade lite, men det avr det värt för nu känns allt tryggat.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Amadea

Vi försökarade J i magen
    Hos Trygg-Hansa om jag minns rätt.
    Tror inte det finns så många bolag som har den typen av försäkring. Jag skulle göra det igen om jag blir garvid

Nu är det DRAG i tråden

• svartaskalman

Hmm det där låter som något att bita i för min försäkrings-tokige make
    Tack för tipset!

• Lajsa

Jag trodde det bara var att ligga och jäsa då man väntade barn.
    Jissös så blåst jag blivit och alla saker som ska handlas
    vilken djungel var mycket lättare då vi hade hund. Agria och sen mat och massor av kärlek Med en unge så är det ju nya saker hela tiden
    Jissös vad har jag gjort

Svar på tråden Dansa med vargar 2