• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • TwistedSister
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 22:20:52 följande:
    Tar tillbaka påståendet, jag kan inte styrka det på något sätt
    Vad bra! Nu skulle du kunna vidga dina hädelser till att omfatta lite fler religioner, det hade gjort "kampanjen" mycket mer intressant. I alla fall i mina ögon.
  • Selfish Geene
    TwistedSister skrev 2012-02-27 22:28:31 följande:
    Vad bra! Nu skulle du kunna vidga dina hädelser till att omfatta lite fler religioner, det hade gjort "kampanjen" mycket mer intressant. I alla fall i mina ögon.
    Jag tar tacksamt emot digitala versioner (och även pappersexemplar) av alla heliga skrifter, hitills har jag raderat koranen, bibeln och eddan.

Jag tänker inte sticka under stol med att det främst är islam som är min målgrupp, mest för att jag varken är abortläkare eller korgosse så kristna och/eller katoliker utgör inte något direkt orosmoln för min del.

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 21:56:19 följande:
    känner du inte till någon svensk eller iranier som blivit hotad eller utsatt för våld pga att de "hädat"?

jo Iranier/Shiiter kan bli utsatta eftersom de ofta sprider en felaktig bild av Islam, kanske inte är rätt med deras utövande av vår religion har gjort att resten av världen tror att alla muslimer är sk*t, kanske därför de blir illa omtyckta. Har dock inga specifika fall jag kan hänvisa till. Inte heller några svenskar, utom Vilks. Du får gärna dela med dig om du känner till fler fall.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 21:59:38 följande:
    Det var fö Irans ayatolla som utfärdade fatwan mot Rushdie

okej, intressant. Irans fatwor är inte värda särskilt mkt för muslimska världen (utom just för shiiter då)
  • Nasrin
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:04:02 följande:
    Känner du inte till muslimer som blivit dödade för att de är muslimer? Eller för att dem råkar bo på ett ställe med mycket olja. Och här pratar vi inte om en person.

ja, exakt. Typ hela befolkningar,städer och områden som utrotats av denna anledning...Ta Palestina just nu t ex... Men dessa människor har mindre betydelse än, hmm, vad hette han Salwan Rushdie eller nåt?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 22:07:25 följande:
    Muslimer har inte monopol på religiöst våld, men de är överrepresenterade i statistiken

Hur många muslimer känner du till som har blivit mördade för att de har hädat mot någon annan religion? 

absolut inte. Amerikanerna mördar i kristendomens namn, och de är rätt många mördare i det landet.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 09:13:07 följande:
    jo Iranier/Shiiter kan bli utsatta eftersom de ofta sprider en felaktig bild av Islam, kanske inte är rätt med deras utövande av vår religion har gjort att resten av världen tror att alla muslimer är sk*t, kanske därför de blir illa omtyckta. Har dock inga specifika fall jag kan hänvisa till. Inte heller några svenskar, utom Vilks. Du får gärna dela med dig om du känner till fler fall.
    tycker du inte att det är de som hotar och våldför sig på människor som ska fördömas snarare än de iranier/shiiter som utsätts för våldet?

Det är väl muslimerna som hotar som beter sig "som skit"!? 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 09:14:51 följande:
    ja, exakt. Typ hela befolkningar,städer och områden som utrotats av denna anledning...Ta Palestina just nu t ex... Men dessa människor har mindre betydelse än, hmm, vad hette han Salwan Rushdie eller nåt?
    Jag ställer mig absolut inte bakom Israels kränkningar mot folket i Palestina.

Fö blandar du äpplen och päron, oavsett vad jag anser om Israels förföljelse av pelestinier så har det inget att göra med förföljelsen och dödshotet av Salman Rushdie.

Om vi har lärt oss något av historien (och situationen i Palestina) så är det väl att tidigare kränkningar inte motiverar att den kränkta gruppen i sin tur kränker någon annan??! 
  • TwistedSister
    Selfish Geene skrev 2012-02-28 04:44:51 följande:
    Jag tar tacksamt emot digitala versioner (och även pappersexemplar) av alla heliga skrifter, hitills har jag raderat koranen, bibeln och eddan.

Jag tänker inte sticka under stol med att det främst är islam som är min målgrupp, mest för att jag varken är abortläkare eller korgosse så kristna och/eller katoliker utgör inte något direkt orosmoln för min del.

Hmm tja muslimer är nog inget att oroa sig för din del heller, Nyss handlade det ju om andra som blivit utsatta för hot och våld men nu är plötsligt bara du själv intressant och ärligt talat islam är inget hot mot dig personligen. Så det är bara konstnärer och författare som har rätt till liv, yttrandefrihet osv eller varför är de värda mer än vanligt folk menar du? Eller värda mer än abortläkare, homosexuella, korgossar och alla palestinas barn tex?
Svar på tråden förstöra heliga skripter