• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 06:41:05 följande:
    ja det förstår jag.

Människor har rätt att bli förbannade, men de har inte rätt att hota eller våldföra sig på människorna som provocerat  dom

håller med till en viss del.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 06:45:54 följande:
    Allvarligt? Menar du att du inte känner till att någon annan har utsatts för hot eller våld pga att de "kränkt islam"??

nej? Eller ja lille Vilks då
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 20:55:12 följande:
    nej? Eller ja lille Vilks då
    Salman Rushdie
    Taslima Nasrin 
  • Stella Jaded

Låter som en ganska trevlig idé. Jag vet inte hur religiösa personer i allmänhet ställer sig till att förstöra just elektroniska versioner av deras heliga skrifter, däremot vet vi ju alla att det är bara är döden som väntar den som tuttar eld på typ koranen i original så att säga.

Stella hates Star Wars
  • Rataxes
    Nasrin skrev 2012-02-27 20:52:02 följande:
    håller med till en viss del.
    Men till en viss del är det ändå ok att hota eller våldsföra sig på den som provocerat dem?
    I suffer, therefore I am...
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-27 20:50:06 följande:
    vad skriver du egentligen?
    sv.wikipedia.org/wiki/Konceptkonst

Vilks rondellhund är ett projekt för konceptuell konst. Inte bara själva teckningen är konstverket utan allt som sker i sammanhanget av den. Som den är diskussionen till exempel. Du och jag är därmed delar av det konceptuella konstverket. Vi två är förstås inte så spännande utan det är muslimernas intoleranta och våldsamma reaktioner som utgjort huvuddelen av konstverket, tillsammans med medias uppmärksamhet och kulturelitens diskussion om detsamma.

Idén eller konceptet som är kärnan i konstverket är enligt Vilks huruvida konsten och yttrandefriheten har någon gräns. Vanligtvis inom konstvärlden anser man att konsten inte har några gränser, vilket uttryck som helst kan vara konst. Vilks menar att han visat att konsten helt klart har en gräns eftersom många eller de flesta inom konstvärlden och kulturen över huvud taget hade väldigt svårt att acceptera hans rondellhund.

Detta helt oavsett att vi andra kanske anser att det mesta av det hela är konstigt snarare än konst.
  • Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3...

voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/ed...
    Min reaktion  var : "wooow, den här personen har inget liv" Det skadar ingen förutom att du slösar din egen tid :p
    Stella Jaded skrev 2012-02-27 21:01:30 följande:
    Låter som en ganska trevlig idé. Jag vet inte hur religiösa personer i allmänhet ställer sig till att förstöra just elektroniska versioner av deras heliga skrifter, däremot vet vi ju alla att det är bara är döden som väntar den som tuttar eld på typ koranen i original så att säga.
    Muslimer bränner själva upp koran när den tex. börjat bli söndrig.
    ">

• TwistedSister

Jag har aldrig ens sett han Vilks hund, märkligt nog verkar helt omöjligt att googla fram en bild på den? Finns det inga fotobevis eller? Har det ens hänt? Man undrar ju...

• Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 21:20:32 följande:
    Min reaktion  var : "wooow, den här personen har inget liv" Det skadar ingen förutom att du slösar din egen tid :p

">

" target="_blank">

Tydligen har tråden väckt ditt intresse, ju fler desto bättre!

Jag är mer än nöjd med hur jag har förvaltat min tid och mitt liv så här långt, för att vara en obetydlig bit kol i ett gigantiskt universum förändrar jag världen så gott jag kan utifrån mina förutsättningar.

Jag har inget att klaga på

• Stella Jaded
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 21:20:32 följande:

">

" target="_blank">

">

Blir du alltså så provocerad av TS att du känner dig nödgad att gå till personangrepp? App app app. 

Man kan varken säga att muslimer själva bränner upp koranen "när den börjar bli söndrig" eller att de gärna skär halsen av alla som gör det.
    Däremot går det bra att påpeka att det finns en hel del muslimer som gladeligen skulle göra det senare och förmodligen finns det dessa som gör det förra också.

Ja?     
    Stella hates Star Wars
Svar på tråden förstöra heliga skripter