• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • JTA
    o0Noun0o skrev 2012-02-26 22:32:00 följande:
    Och svenskarna har förklarat krig mot muslimerna? Vilken logik alltså... Man häpnar!
    Ja, häpnadsväckande. Som vanligt har jag ytterst svårt att följa din argumentation. Om den finns.
  • o0Noun0o
    JTA skrev 2012-02-26 22:38:42 följande:
    Ja, häpnadsväckande. Som vanligt har jag ytterst svårt att följa din argumentation. Om den finns.

Det har du säkert...
    Den som inte tror på något luras lätt till vad som helst.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3...

voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/ed...
    Varför inte bränna koraner i grillen? Kanske på sommaren när det blir grilltider? Du får min gamla koran om du har lust att bränna en koran.
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-02-26 22:38:42 följande:
    Du verkar ha svårt med att följa muslimernas argumentation. Va beror det på? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • TwistedSister
    Nasrin skrev 2012-02-26 21:30:17 följande:
    Du menar Vilks? HAn är ju bara ett litet ensamt troll som behöver mat, han har en tråkig hobby, dvs att göra sig rolig på andras människors känslors bekostnad.
    Nej jag tänkte inte på Vilks. Han är så otroligt uttjatad i detta ämne Kräks

Man hamnar lätt i dåligt sällskap när man ifrågasätter fundamentalism inom islam på något vis tyvärr, för att de som kommer stå på din sida har företrädesvis rasistiska skäl. Jag vet inte om Vilks själv blir utnyttjad som något slags slagträ utav de som helt enkelt inte gillar muslimer, eller var han själv står i frågan men för mig har han blivit så förknippad med de som oftast försvarar honom att man helst känner att man inte vill blanda sig med de där eller med frågan över huvud taget. Men det är ju också ett problem. 
    För mig är det en fråga om religion, vad den står för och vad människor gör i dess namn och jag är lika bekymrad över islamistiska fundamentalister som galna kristna abortmotståndare eller de som bygger en stat och ockuperar ett land (och dess folk) för att "deras gud gett dem rätten till det".  Samma skit alltihopa, men jag har absolut respekt för de som väljer att vara troende och inte drar in hela resten av världen i sitt högst personliga och privata val.
  • TwistedSister

Jag kan ju liksom inte bara hitta på en religion och börja följa mina egna regler för att min gud har sagt att jag kan göra så, och sen inte bara kräva att andra ska respektera mig för mitt val utan också ha mage å kräva att även de ska följa mina egna påhittade regler. Det funkar liksom inte så, man får helt enkelt förhålla sig till rådande konventioner och lagar och det får vara samma regler som gäller för alla. Sen föredrar jag ett samhälle där dessa lagar lämnar så stort utrymme som möjligt åt varje individ att besluta över sitt eget liv, men ändå skyddar individer mot att bli utsatta för påtryckningar av andra. 

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 21:27:38 följande:
    Så då förstår du hur provocerade människor blivit av att de behandlat dessa fångar på detta sätt? Tagit ifrån dem allt som betyder något för dem för att sedan bränna eller kasta bort det i syfte att psyka dem?
    ja det förstår jag.

Människor har rätt att bli förbannade, men de har inte rätt att hota eller våldföra sig på människorna som provocerat  dom
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 21:29:14 följande:
    Nej absolut inte, precis som jag sa kan inte Allahs ord kastas bort, brännas eller förstöras MEN i denna situation har fångarna en enda ägodel som betyder något för dem, kanske mer än något annat i världen vilket soldaterna utnyttjade och använde emot dem.
    Jag har (som jag vid ett flertal tillfällen påpekat) aldrig uppmanat någon till stöld eller skadegörelse av någon annans egendom, jag uppmuntrar människor att förstöra sitt eget exemplar av koranen
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 21:26:27 följande:
    Fast din prostest har ju uppdagats pga de som ger igen på soldaterna i Afganistan? Du får gärna nämna någon som blivit utsatt för våld eller hot oprovocerat?
    Allvarligt? Menar du att du inte känner till att någon annan har utsatts för hot eller våld pga att de "kränkt islam"??

• Selfish Geene
    o0Noun0o skrev 2012-02-26 22:32:00 följande:
    Och svenskarna har förklarat krig mot muslimerna? Vilken logik alltså... Man häpnar!
    De flesta av muslimerna som hotade Wilks var väl svenskar?
Svar på tråden förstöra heliga skripter