• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 21:52:19 följande:
    intressant att de du nämner är av indiskt/pakistansk härkomst, kanske är ngt mer kulturellt än religiöst.
    känner du inte till någon svensk eller iranier som blivit hotad eller utsatt för våld pga att de "hädat"?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 21:52:19 följande:
    intressant att de du nämner är av indiskt/pakistansk härkomst, kanske är ngt mer kulturellt än religiöst.
    Det var fö Irans ayatolla som utfärdade fatwan mot Rushdie
  • Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 21:56:19 följande:
    känner du inte till någon svensk eller iranier som blivit hotad eller utsatt för våld pga att de "hädat"?
    Känner du inte till muslimer som blivit dödade för att de är muslimer? Eller för att dem råkar bo på ett ställe med mycket olja. Och här pratar vi inte om en person.
  • TwistedSister
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:04:02 följande:
    Känner du inte till muslimer som blivit dödade för att de är muslimer? Eller för att dem råkar bo på ett ställe med mycket olja. Och här pratar vi inte om en person.
    Jo absolut. Att man engagerar sig i det ena utesluter inte att man också engagerar sig i det andra.
  • Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:04:02 följande:
    Muslimer har inte monopol på religiöst våld, men de är överrepresenterade i statistiken

Hur många muslimer känner du till som har blivit mördade för att de har hädat mot någon annan religion? 
  • TwistedSister
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 22:07:25 följande:
    Muslimer har inte monopol på religiöst våld, men de är överrepresenterade i statistiken

Hur många muslimer känner du till som har blivit mördade för att de har hädat mot någon annan religion? 
    Finns det statistik på religiöst våld? Har du länk till något sånt? Hur definierar man religiöst våld i nämnda statistik? 
  • TwistedSister

Selfish Geene, vad jag menar är att man kan ju välja att definiera religiöst våld på ett sätt som stämmer in bra på islamistiskt religiöst våld, och därigenom få en statistik dör islam blir överrepresenterat på ett missvisande sätt, men du har tänkt på detta antar jag??

• Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 22:07:25 följande:

Jag skulle verkligen vilja se den statistiken. Den kanske stämmer om våld från stater inte räknas som våld. 

Det var inte det som var poängen. 
  • Selfish Geene
    TwistedSister skrev 2012-02-27 22:10:10 följande:
    Finns det statistik på religiöst våld? Har du länk till något sånt? Hur definierar man religiöst våld i nämnda statistik? 
    Du har rätt, det vet jag inte faktiskt inte!

Det var ett antagande från min sida 
  • Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:15:08 följande:
    Jag skulle verkligen vilja se den statistiken. Den kanske stämmer om våld från stater inte räknas som våld. 

Det var inte det som var poängen. 
    Tar tillbaka påståendet, jag kan inte styrka det på något sätt
Svar på tråden förstöra heliga skripter