• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mischa
    LnH skrev 2012-05-12 20:26:29 följande:
    Det borde du har gjort tycker jag. Oftast är inga samtal bra nyheter :)

Själv så börjar jag få mer och mer mensvärk, har tagit en alvedon för att jag orkar inte känna av detta, gör mig ännu mera ledsen. Igår kom det en rosa flytning och idag lite mera men inte mycket men så brukar min mens vara när den kommer, 1 eller 2 dagar med extremt lite och bara när man torkar sig. Först tänkte jag hålla hoppet uppe för hade ingen mensvärk men sen så kom den och det är mensvärk, för jag känner att livmodern drar ihop sig som vid mens...så den stöter ut allt. Skti kropp!!!!
    Sista försökte som jag orkar med är FET med det enda frusna vi har, om det nu överlever uppting och det är ju inte ens säkert att det gör och då vill jag inte mer. Vi har ju landstingsförsök kvar men jag orkar inte mera väntan och hopp och besvikelse. Och jag börjar bli så gamal att jag känner att tiden rinner iväg, iofs bara 37 i år men jag vill liksom inte mer snart...kan inte ens sätta mig och gråta då sonen är hemma och vill leka och ha uppmärksamhet..
    Hoppas att blodet ändå håller sig borta! Jag har haft lite rosa flytningar också, men det har än så länge inte kommit mer än så... 
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:21:52 följande:
    Tjejer ge mig hopp.

Nu i kväll när jag var på toa kom det ljus rosa med blod strimmor på pappret när jag torkade, är det mens på g? är på ruvar dag 11 i dag tar både progesteron tabletter och progenom vaggisar tre gånger om dagen  borde det inte hålla tillbaka den. Känner mig väldigt torr där nere både utanpå och inuti, gör ont vad betyder detta. uch känner mig så nere just nu vill ju att det ska lyckas varför kan jag inte få hoppas fram till testdagen för i alla fall.
    Jag vet inte vad det betyder (gör min första IVF och är på RD 12 själv) men jag hoppas hoppas att mensen håller sig borta! 
  • Bira11
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:21:52 följande:
    Tjejer ge mig hopp.

Nu i kväll när jag var på toa kom det ljus rosa med blod strimmor på pappret när jag torkade, är det mens på g? är på ruvar dag 11 i dag tar både progesteron tabletter och progenom vaggisar tre gånger om dagen  borde det inte hålla tillbaka den. Känner mig väldigt torr där nere både utanpå och inuti, gör ont vad betyder detta. uch känner mig så nere just nu vill ju att det ska lyckas varför kan jag inte få hoppas fram till testdagen för i alla fall.
    ja varför tar man sig inte ens till test dagen, själv tog jag mig bara till dag 9-10 förra gången.

Du ska se att allt kommer gå bra och att tant röd håller sig borta.

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • familjenekberg

Har inte kommit något mera lite lite lite bruna spår det är allt hoppas att det bara är slämhinnorna som spökar för de känns torra och irriterande, ska förbi apoteket och köpa intim olja, min syster tipsade om det i morse så hon hade samna bekymmer i början på sin gravidet, så hoppet är lite högre nu.

• AshaG

Fick mitt minus på testdagen (rd15) och nån dag efter kom mensen. Nu måste man vänta en cykel...hur trist e inte det. Suck!...o det värsta är, att om min mens håller sin tidtabell, så får jag mens lagom till vår semesterresa (den kan man ju boka om) och att kliniken stänger för sommaren. Jag blir galen! Man vill ju inte slösa bort sina månader o därmed ägg....I'm too old!

Får kolla...kanske Cura i Malmö har öppet längre. Inge kul att byta från Öresund till Cura men vad gör man inte. I värsta fall får man kanske åka över sundet till CFC. Ja, vi har nära dit men tycker det verkar bökigt. Vad hade ni gjort?  Jag vill ju inte vänta till slutet av augusti för vårt andra IVF-försök!!!

• Csillag
    AshaG skrev 2012-05-13 10:19:57 följande:
    Fick mitt minus på testdagen (rd15) och nån dag efter kom mensen. Nu måste man vänta en cykel...hur trist e inte det. Suck!...o det värsta är, att om min mens håller sin tidtabell, så får jag mens lagom till vår semesterresa (den kan man ju boka om) och att kliniken stänger för sommaren. Jag blir galen! Man vill ju inte slösa bort sina månader o därmed ägg....I'm too old!

Får kolla...kanske Cura i Malmö har öppet längre. Inge kul att byta från Öresund till Cura men vad gör man inte. I värsta fall får man kanske åka över sundet till CFC. Ja, vi har nära dit men tycker det verkar bökigt. Vad hade ni gjort?  Jag vill ju inte vänta till slutet av augusti för vårt andra IVF-försök!!!
    Tråkigt me minus,uscg gumman,lider me dej.

Jag hade gjort som ni tänker!
    Jag hade lätt åkt över till Danmark om vi haft så nära som ni.
    Du har ju möjligheten då du bor ganska nära 3 kliniker.
    CFC har bra resultat så jag hade testat de.
    Min klinik har sammarbete med dom och de skickas många patienter dit ner!
    Våran läkare har ju ivf avtal med Danmar-Linköping-Göteborg

Go for it, jag hade gjort de.Fungerar de så gör de de.Annars får man vänta.

Sj ska vi vänta.Vi kör detta färskförsök sen kör vi paus över somamren.
    Känns skönt med en break har vi sagt om de inte tar sej.
    De är oxå behövligt att ta ibland.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012