• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    UPPDATERAD

Kolla gärna era uppgiifter om ja lyckats få nått fel lr missat nått.

KaffeVäntrummet
     Kaffe

Kaffe Csillag:                           Ivf Start  2011 
    Kaffe NL86                               Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                 Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                            Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                                             Ivf Start 2011 - Omstart Maj 2012
    Kaffe MoM76:                                              Ivf Start 2012
    Kaffe Vincents mamma:                             Ivf start 2012
    Kaffe Odessa:                                              Ivf Start 2012
    Kaffe Jottatotta:                                           Ivf Start 2012   
    Kaffe Sukiojag                                             FET  2012
    Kaffe Lillan 15                                              Iv f Start 2012
    Kaffe Nicali                                                      Väntar på Äggdonation
    Kaffe Nl2012                                                   I vf start 2012
    Kaffe Hoppfull idag:                                      FET 2012
    Kaffe Mamma0301                                         Ivf start 2012 
    Kaffe FamiljenEkberg                                    Fet start 2012 
    Kaffe Nina76                                                     Ivf  Maj 2012
    Kaffe Joujou:                                                    Ivf start 2012  
    Kaffe Fru Bone                                                Iv f start 2012
    Kaffe Axelina66                                                 Ivf start 2012
    Kaffe Angel4u75                                                Ivf start 2012
    Kaffe Waterflower                                             Ivf start 2012
    Kaffe AschaG                                                      Ivf start 2012
    Kaffe Mandelmumsa                                       Ivf start 2011
    Kaffe Make your own kind of music                 Ivf start 2012
    Kaffe Cupcake2012                                        Ivf start 2012
    Kaffe Hjärtefröjd                                              Ivf start år ?
    Kaffe Tweedledee                                           Ivf start april 2012 spermadonation
    Kaffe Charmina                                                Infomöte 12 juni 2012
    Kaffe Miiiis                                                       Infomöte 30 Maj 2012
    Kaffe Fidelis ad urnam                                   Infomöte Aug 2012
    Kaffe Victrix    
    Kaffe Mischa                                                 

Förvånad Bakgrund Förvånad

Förvånad Csillag:     Född 1982 - Bor Blidsberg, Västra Götaland
    * Utredd 2001: Dåligt AmH, Trasig livmoderetapp,Ingen egen ÄL,Endometrios,Dålig slemhinna
    * Hormonhjälp sen Juli 2001
    * 14 st Inseminationer utfördes utan resultat
    *  Ivf 1 fick ut 19 ägg, 9 befruktades, 5 odlades till blastocyster. ET avbrutet pga TSH Värde
    * FET 1 stimulerad cykel med Progynon,2 ägg fick tas upp då 1.a ej klarade sej. TD visade - 
    * FET 2 stimulerad cykel med Estradot, 1.a ägg klaraade upptining. TD -

FörvånadLnH: 36 år, Bor i Stockholm
    *utredd 2011: Blockerade äggledare efter en infektion från en spiral 2010
    *1 IVF, 1 FET, inne på tredje försöket med IVF korta metoden

Förvånadjazmine25:   Född 1981 - Bor i Sthlm
    * Utredd 2007: Jag har Pco-s och maken har inga spermier.
    * 2 Inseminationer med donerade spermier som blev minus.
    * IVF 1 fick ut 20 ägg, 7 befruktades, 1 till mig och 5 till frysen. Jag plussade men det blev missfall.
    * FET 1 i naturlig cykel. slutade i minus
    * FET 2 I stimulerad cykel med pergotime. slutade i minus

FörvånadfamiljenEkberg : 33 år, Bor i södermanland
    *utredd 2004/2005: Mannen har dåliga simmare efter pg av att han opererat ner en testikel i tonåren
    *första ICSI 2006 vilket resulterade i en son, Första fet blev avbrutet pg av blödning vid ägglossning. Gör därför FET i stimulerad cykel nu. 

Förvånad Nina76: 36 år, bor i Helsingborg
    * Utredd 2007, oförklarlig barnlöshet
    * 3 omgångar Pergotime
    * 2 IVF, 1 avbrutet (inget embryo överlevde upptining) FET, påbörjar 3:e IVF 

Förvånad    Bira11: 35år bor i Jämtland
    *Utredd 2005, dålig kvalitet på simmare, lågt antal.
    *Ätit pergotime
    *3 inseminationer
    *1 Ivf, misslyckat

Förvånad Nl2012
    * 39 år Bor i Kronobergslän
    * Utredd 2012, Sambons simmare för få tyvärr
    * Första Ivf/Icsi

Förvånad MYOKOM (Make your own kind of music): 33 år bor i Göteborg
    *utredd 2009: Blockerade äggledare.
    *4 IVF varav ett halvt försök (blev ingen embryoåterföring), påbörjar vårt  5:e försök i Juni.
    *Tredje IVF-försöket (Nov 2010) fick vi två embryon tillbaka och testade positivt. Blev tyvärr ett tidigt missfall. 
    *Hade IVF-uppehåll hela 2011 för att återhämta oss från besvikelsen. 

Förvånad MoM76: Född 1976 Bor i Stockholm
    *Utredd 2011. Sambon har få och dåliga simmare efter bortopererad testikel och behandling för testikelcancer.
    *IVF 1: Ett ägg sattes in och 3 till frysen (två blasto och ett 2-dagars). Misslyckades.
    *Gör nu FET 1  med blasto från frysen i naturlig cykel.

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 5. Femte insättningen (FET) men gör fortfarande gratisförsöken. En kvar i frysen nu, sen blir det till att gå privat.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång.

Nalle syskonförsök Nalle

Nalle Csillag                      Dotter 01 (Ppiller) + Tvillingar 06 (Hormonhjälp)
    Nalle LnH                           Dottern (åt minipiller), Son (säkra perioder)
    Nalle FamiljelnEkberg        Son 07 (ISCI)
    Nalle Nina76                     Dotter 08 (IVF 1)  
    Nalle Bira11                       Son 2006 på naturlig väg

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                                                Carl anderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Make Your own Kind of music        Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nicali                                                    Sahlgrenska

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                                                Um eå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                                            Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                                                Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg                                  Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Angel4u75                                             Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Miiiis                                                       Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Charmina                                                Carl Von Linne

{#emotions_dlg.flower} Odessa: 

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                                                 Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                  Sophia Hemmet (efter denna gång blir det Huddinge)
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                                             Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                                                    RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Nl2012                                                      RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Tweedledee                                            RMC Malmö

{#emotions_dlg.flower} Mamma0301                                           Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                                                       IVF Kliniken Öresund Malmö
    {#emotions_dlg.flower} AschaG                                                     IVF Kliniken Öresund Malmö

{#emotions_dlg.flower} Waterflower                                           Linköpi ng

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:                                  St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                                                   St: Göran

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                                          Akademiska Sjukhuset Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                                                          Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                                                      Falun
    {#emotions_dlg.flower} Fidelis ad urnam                                      Falun

{#emotions_dlg.flower} Sukiojag                                                      Sofia Hemmet, nu Fertilitets centrum        

{#emotions_dlg.flower} Mandelmumsa                                           US Örebro

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple  

Äpple LnH                    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple Csillag               2/5, 7/5, 10/5 14/5

Solig Pergotime - Progynon - Estradot Solig    

Solig Csillag                       Pergotime 04-05, FET nr 1 Progynon - FET nr 2 Estradot     
    Solig FamiljenEkberg        FET nr 1    Progynon    
    Solig Nina76                      3 omgångar Pergotime, FET nr 1 Progynon
    Solig Victrix                        Pergotime
    Solig Charmina                   Pergotime Mars-April 2012,Insemination

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:                                   Klar 2011
    Glad NL 86                                     Klar 2011
    Glad Bira 11:                                  Klar 2011
    Glad Lillan 15                                 Klar 2012
    Glad Nicali                                      Klar 2012
    Glad Jottatotta:                              Klar 2012
    Glad FamiljenEkberg                     30/3 2012
    Glad Nl2012                                      5/4 2012
    Glad Joujou:                                  16/4 2012 kontroll 30/4

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Attack:                                 Klar 2011
    Drömmer Odessa:                              Klar 2012
    Drömmer NL 86                                   Klar 2012
    Drömmer Hoppfull idag:                    Klar 2012
    Drömmer Jottatotta:                           Klar 2012
    Drömmer Lillan 15                               Klar 2012
    Drömmer Nicali                                    Klar 2012
    Drömmer Mamman0301                      Klar 2012
    Drömmer LnH                                       23/4 2012
    Drömmer Nl2012                                   25/4 2012
    Drömmer Vincents mamma:                27/4 2012
    Drömmer Csillag:                                 12/5 2012
    Drömmer Nina76                                  30/4 2012
    Drömmer Joujou                                   3/5 2012  VUL 9/5 - VUL +B.prov 14/5
    Drömmer Bira 11:                                 4/5 2012   B.prov 10/5  VUL 14/5

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Sukiojag                                            ÄP 13/4 - ET 18/4
    Skrattande Fru Bone                                          ÄP 9/5
    Skrattande Jottatotta:                                          V9 2012
    Skrattande Lillan 15                            
    Skrattande Angel4u75                                            FET/ET 9/4
    Skrattande Axelina66                                               ET 16/4
    Skrattande AschaG                                                  Ä P 24/4  ET 26/4
    Skrattande Odessa:                                                FE T 25/4
    Skrattande MoM76:                                                 FET 1  30/4
    Skrattande jazmine25                                             FET Ca mitten av Maj
    Skrattande Mandelmumsa                                     FET 28/4
    Skrattande FamiljenEkberg                                   FET 1  1maj
    Skrattande Nina76                                                    ÄP ca v. 19
    Skrattande Lnh                                                          ÄP 2/5 - ET 4/5
    Skrattande Nl2012                                                    ÄP 11/5
    Skrattande Vincents mamma:                                  ÄP 7/5 - ET 9/5
    Skrattande Joujou                                                     V 20!
    Skrattande Bira 11:                                                  Nytt ÄP V 20 (Ev 16/5)
    Skrattande Csillag:                                                   Nytt ÄP V 21

Kräks Ruvare Kräks

Kräks NL86                                     ET - TD 8/2 Plus
    Kräks Csillag:                                 FET Nr 2  3/4 - TD 17/4 -
    Kräks Vincentsmamma                  ET 9/5 - TD 27/5
    Kräks Sukiojag                                 ET 18/4 - TD 26/4 -
    Kräks Jottatotta:                              ET 29/2 - TD 15/3 -
    Kräks LnH                                         ET 4/5 - TD 19/5 B.prov 21/5
    Kräks jazmine25                            FET 13/3 - TD 31/3 -
    Kräks Lillan 15                                ET 22/3 - TD 4/4 -
    Kräks Mamma0301                        ET 26/3  - TD 5/4 Plus -
    Kräks Angel4u75                           FET/ET 9/4 - TD 24/4                   
    Kräks Hoppfull idag:                     FET 10/4 - TD 21/4 Plus
    Kräks Axelina66                             ET 16/4 - TD ??
    Kräks Odessa:                               FET 25/4 - TD 4/5  Plus
    Kräks Charmina                             BIM 10/5
    Kräks Cupcake2012                      FET 25/4 - TD 12/5
    Kräks AschaG                                 ET 26/4 - TD 14/5
    Kräks Mandelmumsa                    FET 28/4 - TD 14/5
    Kräks MoM76                                  FET 30/4 - TD 13/5 -
    Kräks FamiljenEkberg                     FET 1/5 - TD 15/5

Gravid Gravida Gravid

Gravid NL 86                                   TD 8/2 VUL 24/5
    Gravid Rikolin                                 TD ?
    Gravid Hoppfull idag                      TD 21/4
    Gravid Odessa:                                TD 4/5

Baby Beräknade Baby 
    Baby NL86:                                  BF 19/10 2012 
    Baby Rikolin                                BF 14/10 2012 (ungefär enligt veckor)
    Baby Hoppfull idag                     BF ??
    Baby Odessa                               BF 9/1 2013        

Oskyldig MA - MF - X - ÄnglarOskyldig

Oskyldig Csillag     Haft 3 MF med enlingar + 3 MF med Tvillingar
    Oskyldig Odessa    TD 3/2 MF
    Oskyldig jazmine25   TD 18/6-11 MF
    Oskyldig mamma0301   TD 21/4-12, MA
    Oskyldig Cupcake2012      TD? - MF i V 6
    Oskyldig Mandelmumsa     MF i v 5-6 ( upptäcktes på första UL mars -11), X (hittat i feb -10
  • Csillag

Jag har lagt in Mischa i listan men skulle vilja ha mer uppgifter om du ville fixa de.
    Du ser kategorierna så du kan ju bara antingen lägga in dom sj eller skriva de i ett inlägg så fixar vi de åt dej.

Våran MoM76 testade tyvärr minus igår så skänker massa massa styrkekramar till henne just nu.

Själv verkar de som mensen kikkat igång idag så då blir de sprutstart för mej.

Om ni har MF i bakgrunden så rekomenderar jag faktist testa akupunktur även om ni är nålrädda.
    Jag har varit skeptisk men efter varje behanding så känns de att livmodern jobbar bättre så de kan verkligen inte vara negativt.
    Jag kör ju de dom kallar intensivbehandling vilket rekomenderas med många MF i bakgrunden.
    det är 2 behandlngar/ vecka + ÄP dagen + ET dagen
    Jag har känt av dom regält när jag kört två gånger/vecka.
    Min livmoder jobbar mkt bättre.
    Sen om de kommer hjälpa ägget stanna kvar är en annan sak,men jag tror ärligt inte de gör någonting negativt alls utan mer positivt för kroppen på alla sätt.

Sen är de inte billigt kanske.
    Jag betalar 550kr/behandling så pengarna springer iväg känns de som,men när man känner att de faktist verkar i magen så tycker ja de e värt pengarna,

bara ett litet tips...

• Bira11
    Csillag

Va skönt att tant röd kommit så även du får komma igång.Skrattande

Känner mig väldigt nervösObestämd denna gång jämfört med första svängen, Umeå ringde igår och kollade så att allt var bra och att jag hade ordinationer för helgen, blod provet hade kommit fram denna gång, hon sa inget om de så jag antar de va som de skulle. Dr jag har på den privata kliniken har inte ringt så då kör jag på som vanligt, 150e puregon och en orgalutran spruta.

Nervös för vul på måndag, sist var jag lite trög startad men de kan bero på att jag sprayade väldigt länge innan jag blev ned reglerad.

KramHjärta
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-12 10:09:24 följande:
    Csillag

Va skönt att tant röd kommit så även du får komma igång.Skrattande

Känner mig väldigt nervösObestämd denna gång jämfört med första svängen, Umeå ringde igår och kollade så att allt var bra och att jag hade ordinationer för helgen, blod provet hade kommit fram denna gång, hon sa inget om de så jag antar de va som de skulle. Dr jag har på den privata kliniken har inte ringt så då kör jag på som vanligt, 150e puregon och en orgalutran spruta.

Nervös för vul på måndag, sist var jag lite trög startad men de kan bero på att jag sprayade väldigt länge innan jag blev ned reglerad.

KramHjärta
    Hejsan gumman.

Jag håller alla tumamr o tår för dej.Denna gången ska du se att de går vägen.Å har dom inte sagt nått hittills så ser de nog bra ut ska du se!
    Å om de skulle visa nått på måndag så kan du ju bara fortsätta sruta en eller två extra dagar o sta stops pruta.
    De går ju förskjuta de lite för bättre resultat.
    Å di ska se att snart vilar de en liten knodd i magen på dej.

Ja äntligen har min mens kommit, de e sååå drygt att vänta tfrån FET misslyckande til omstart.
    Nu J*lar ska de bli bebis!!

Får se om kroppen fungerar bättre med utökade mediciner!
  • Mandelmumsa

Csillag: Det är otroligt hur mycket du har gått igenom! Vilken kämpe du är! Det där att du rasade så i vikt efter tvillingarna lät ju otäckt! Fick du någon förklaring till varför? Vilken är din normala vikt? Känns ju som 41 kg är på gränsen mellan liv och död!
    Vet du hur AMH-värdestestet tas? Hur gör man det provet? Är väldigt intresserad av det!

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-05-12 10:47:49 följande:
    Csillag: Det är otroligt hur mycket du har gått igenom! Vilken kämpe du är! Det där att du rasade så i vikt efter tvillingarna lät ju otäckt! Fick du någon förklaring till varför? Vilken är din normala vikt? Känns ju som 41 kg är på gränsen mellan liv och död!
    Vet du hur AMH-värdestestet tas? Hur gör man det provet? Är väldigt intresserad av det!
    Jag kanske har gått igenom mkt men det har oxå samtidigt som man mått skit oxå stärkt mej, fått mej att se sakerna realistiska.
    När många får reda på att dom ska få genomgå ivf så tänker man ofatst i bakhuvudet, Yeees nu äntligen kommer vi lyckas.
    De en läkare sällan berättar är att första ivf oftast misslyckas,men att dom oxå då kan se va som kanske går fel för just den personen.

De jag behövt gå igenom,minsjukdomshistoria o allt har ju hållt på i 11 år totalt.
    De kan låta mkt för många,medans jag sj har tagit en dag i taget o insett hur mitt liv set ut.
    Att efter varjde "Dom" så va de ingen ide att bryta ihop, att efter varje misslyckats gravtest va de ingen ide att gråta floder då jag visste att oddsen va emot mej.
    Jag lärde mej vara realistisk, min läkare lärde mej väldigt mkt om hur min kropp fungerar,hur de fungerar i min krpp och vad min kropp ser som hot.
    ATt jag ska bli gravid igen är liten,Men vi har ju hittat faktorerna som gör min kropp som den är.
    Om ivf inte fungerar i Sverigen blir vi skickade ner till Athen eller Usa om vi vill fortsätta.
    Valet är äggdonation oxå,men dom tror att min kropp kommer stöta ut äggen ändå då de är min kropp som ser allt som ett hot.
    I Athen eller Usa kan jag få andra mediciner och andra prover tas och sen blir de mest troligt dropp.
    Dom måste få min kropp att inte se min mans spermier lr mina ägg som ett hot.
    Just nu "utrotar" dom ju allt den anser är fel.

Jag möter ofta många som säger,men guuu vilken hemsk historia, att du orkar.
    Jag kanske inte ens är fyllda 30 år o fått gå igenom sakerna som de flesta än inte ens vet finns.
    Men jag har lärt mej att de hjälper inte tycka synd om sej sj o ge upp,
    Då finns de verkligen inte nån chans alls.
    Å med mina erfarenhet kan jag oxå hjälpa många andra att stå på sej och pressa sina doktorer till vissa undersökningar lr mediciner.
    Jag har haft tur som hittat min läkare som verkligen tar varje patient för var o en,att alla kroppar är olika o alla kan behöva olika.
    Fungerar inte de här nu i slutändan så vet jag at han har gjort allt i sin makt för att försöka få de att lyckas.

Å jag vet att jag är 30 år i år, och jag har fortfarande tid att göra en adoption.

Så jag tar en dag i taget.
    Missförstå mej inte för dom negativa gravtesten får hoppet att tryta mer o mer.
    Men en dag i taget, en månad i taget.ett ivf i taget.
    Lyckas vi så kommer vi bli världens lyckligaste föräldrar känns de som.

tråkigt vi som önskar barn ska ha så svårt nä vissa blir de utan problem-
    Jag skulle väl kanske tillhöra familjen annorlunda lr nått om jag haft lätt med barn då jag älskar barn så mkt, ett fotbolls lag här hemma (haha)

Amh prov är ett blodoprov.
    Sen jag jag dessutom tagit blodprov varke månad i ett år + VUL dag 10 -12-14-16 under ett års tid för att se hur min kropp reagerar,om äggen uppkommer,o vad som händer vid sk ägglossning.
  • LnH

Blod när jag torkar mig och har mensvärk...så känns som det kommer bli som förra gången att mensen kommer dag 9.

Skit!!!! och jag kommer inte orka med flera IVFer. Det tar för mycket på psyket. jag kan inte glädjas åt saker längre känns det som. Måste ta paus och fokusera på det jag har istället. Men det som är jobbigast är ändå att berätta för maken att det fungerade inte den här gången heller. Det är han som mest vill ha barn. Känns som om jag och min kropp sviker honom totalt...då blir det 1 fet till ifall den överlever upptiningen, vid förra fet så dog den första och den andra tappade hälften av cellerna och det bidde inget den gången heller.

Nu ska jag kravla ned i soffan och tycka synd om mig själv :(

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-12 17:24:37 följande:
    Blod när jag torkar mig och har mensvärk...så känns som det kommer bli som förra gången att mensen kommer dag 9.

Skit!!!! och jag kommer inte orka med flera IVFer. Det tar för mycket på psyket. jag kan inte glädjas åt saker längre känns det som. Måste ta paus och fokusera på det jag har istället. Men det som är jobbigast är ändå att berätta för maken att det fungerade inte den här gången heller. Det är han som mest vill ha barn. Känns som om jag och min kropp sviker honom totalt...då blir det 1 fet till ifall den överlever upptiningen, vid förra fet så dog den första och den andra tappade hälften av cellerna och det bidde inget den gången heller.

Nu ska jag kravla ned i soffan och tycka synd om mig själv :(
    Gumman , lider verkligen verkligen me dej just nu.
    Men man kan blöda när man e gravid.De har jag gjort alla mina graviditeter, ge inte upp än vännen.
    Ge inte upp.
    Förstår du mår rent helvete piss åt helskutta just nu.
    Vet sj hur hoppet försvinner när man börjar blöda.
    Å bara för en dog vid upptining sist behöver de inte bli så nästa gång isf.
    mitt första FET dog första oxå,men nu andra FET så kalrade sej första.
    Jag tycker du ska be dom byta dina proggisar.
    Vet inte va du har nu.
    Men jag har ju bytt tillbaka till proggis MIC.
    Haft crinone nu senaste gpngerna o börjat blöda tidigare .
    Ökade ju tillochmed till två stycken/dag men hjälpte inte.

Ge inte upp gumman, massa styrkekramar till dej.
  • joujou

Efter min fjärde kontroll idag visar det sig att jag har mellan 25-30(!!!) äggblåsor. 10-15 av dom är mellan 12-18mm.

Men enligt mina värden så stämmer det inte överens. Så ska höja till 100eh idag och imorrn för att vara på den säkra sidan.
    Blir en ytterligare kontroll på måndag!
    Ska skönt att Do vill ha koll på mig iaf. Även om det är jobbigt att åka till Uppsala flera ggr i veckan för 10 min.

Plus att sprutorna gör så jävla ont nu och jag är så sjukt svullen!!! Vilket läkaren och sköterskan inte tyckte var speciellt konstigt pga äggblåstillväxten.

Vill bara plocka ut dom små rackarna nu. Kommer inte i mina byxor!!

• Csillag
    joujou skrev 2012-05-12 17:54:23 följande:
    Efter min fjärde kontroll idag visar det sig att jag har mellan 25-30(!!!) äggblåsor. 10-15 av dom är mellan 12-18mm.

Men enligt mina värden så stämmer det inte överens. Så ska höja till 100eh idag och imorrn för att vara på den säkra sidan.
    Blir en ytterligare kontroll på måndag!
    Ska skönt att Do vill ha koll på mig iaf. Även om det är jobbigt att åka till Uppsala flera ggr i veckan för 10 min.

Plus att sprutorna gör så jävla ont nu och jag är så sjukt svullen!!! Vilket läkaren och sköterskan inte tyckte var speciellt konstigt pga äggblåstillväxten.

Vill bara plocka ut dom små rackarna nu. Kommer inte i mina byxor!!
    men herre guuuu va äggblåsor!!
    De kan ju bli en bra skörd kan man ju lugnt säga.
    SHiiit!
    Å JA de e verkligen tur han ahr koll på dej för de va lite väl mkt blåsor ju.
    att du inte får på dej byxorna är inte konstigt.
    din läkare sa inget om överstimulering till dej?!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012