• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:57:04 följande:
    Misha
    Då är vi två, har du testat än? Är så sugen på att testa i morgon men vill inte få minus. Uch,.
    Nej jag har inte testat än.. Är också sugen men vågar inte. Ska försöka hålla mig till på torsdag, dagen före testdag, då jag är ledig. Jag har också bruna flytningar, tänkte att det var pga vagitorerna... 
    Mandelmumsa skrev 2012-05-13 09:18:18 följande:
    Mischa: Vilken sen testdag du har! Har du några symtom?
    Ja jag vet! Varför är det så? Jag trodde att alla hade ungefär samma.. Jag har haft huvudvärk av och till, mensvärk men ingen mens, idag har jag mått lite illa.. Så just nu känns det ganska hoppfullt, samtidigt som jag är livrädd för att hoppas.. Dessutom kan det ju vara menssymptom eller biverkningar av vagitorerna. 

• Mischa
    AshaG skrev 2012-05-13 10:19:57 följande:
    Fick mitt minus på testdagen (rd15) och nån dag efter kom mensen. Nu måste man vänta en cykel...hur trist e inte det. Suck!...o det värsta är, att om min mens håller sin tidtabell, så får jag mens lagom till vår semesterresa (den kan man ju boka om) och att kliniken stänger för sommaren. Jag blir galen! Man vill ju inte slösa bort sina månader o därmed ägg....I'm too old!

Får kolla...kanske Cura i Malmö har öppet längre. Inge kul att byta från Öresund till Cura men vad gör man inte. I värsta fall får man kanske åka över sundet till CFC. Ja, vi har nära dit men tycker det verkar bökigt. Vad hade ni gjort?  Jag vill ju inte vänta till slutet av augusti för vårt andra IVF-försök!!!
    Tråkigt! :( Jag skulle absolut ha valt att åka till Danmark, om ni inte känner att ni behöver en paus och ladda om liksom. Men annars skulle jag ha gjort det där. 
  • Bira11

Går hos en privat klinik där alla förberedelser görs innan de bär av till Umeå.
    Umeå ringde i fredags och checkade läget, svaret på blodprovet hade dom fått, sköterskan sa inget de borde dom gjort
    om provet inte sett ok ut.

Dr från privat kliniken ringde nu och jag skulle ta 200E istället för 150E, han hade inte läst provsvaren så jag hoppas han hade planerata att jag skulle ta 200e sista kvällen för i morgon kväll blir de ev ägglossnings sprutan.
    Sist behövde äggen 1dag extra på sig med puregon mn då tog jag 150E hela vägen ut, nu tog jag som sagt 200E.

<hoppas den dosen ger dom en extra kick så att allt ser bra ut på Vul i morgon de enda vul jag ska göra.

• LnH

jaha så var det över för den här gången. Efter detta misslyckande så börjar jag ifrågasätta varför jag ska gå igenom det här igen...vet inte ens om jag gör det för min skull längre. Min man och jag pratar aldrig om detta, han fattar inte ens vad det är för sprutor jag tar eller vad de påverkar, han klagar bara på att jag är sur när jag tar dem. Och jag är så bitter för att han inte fattar vad jag går igenom för det är mest för hans skull jag gör detta!!! Jag ansåg mig vara klar efter de två knoddar jag redan har. Men han vill ha en till. Och det känns inte alls som om jag har något stöd alls från honom och han vill aldrig prata om jag försöker så sätter han på tv!!!
    Varför i hela fridens namn ska jag då vilja fortsätta för hans skull om han inte ens kan slita sig från den där jävla datorn eller tv nrä jag gör detta för honom?!

Men ska inte klaga alltför heller då han faktiskt tar ansvar för det två barn jag har, han hämtar på dagis, han leker och gör allt som en "vanlig" pappa skulle göra. Och han köper kläder och saker till dem och han tar med dem på roliga saker även om inte jag är med så han är en super bra pappa, men jag känner inget stöd i IVF processen, det är det jag är så bitter över. Och tycker han kunde ta reda på lite själv om alla mediciner etc så att han är mer delaktig!! Jag skulle vara ÖVERLYCKLIG om det enda jag behövde göra var att pricka en burk och that is it!!!!

Lesden för långt och tråkigt inlägg men var tvungen att få ur mig allt och ja alla ni är ju i IVF karusellen...

Blir ett till frysförsök om det enda ägg som finns överlever upptiningen och sedan ett landstingsförsök ifall inte det fungerar, sen ger jag upp och anser mig mer än väl nöjd..trots att han vill ha barn. Men ingen kan säga att jag inte har försökt heller.

• Bira11
    LnH skrev 2012-05-13 20:03:30 följande:
    jaha så var det över för den här gången. Efter detta misslyckande så börjar jag ifrågasätta varför jag ska gå igenom det här igen...vet inte ens om jag gör det för min skull längre. Min man och jag pratar aldrig om detta, han fattar inte ens vad det är för sprutor jag tar eller vad de påverkar, han klagar bara på att jag är sur när jag tar dem. Och jag är så bitter för att han inte fattar vad jag går igenom för det är mest för hans skull jag gör detta!!! Jag ansåg mig vara klar efter de två knoddar jag redan har. Men han vill ha en till. Och det känns inte alls som om jag har något stöd alls från honom och han vill aldrig prata om jag försöker så sätter han på tv!!!
    Varför i hela fridens namn ska jag då vilja fortsätta för hans skull om han inte ens kan slita sig från den där jävla datorn eller tv nrä jag gör detta för honom?!

Men ska inte klaga alltför heller då han faktiskt tar ansvar för det två barn jag har, han hämtar på dagis, han leker och gör allt som en "vanlig" pappa skulle göra. Och han köper kläder och saker till dem och han tar med dem på roliga saker även om inte jag är med så han är en super bra pappa, men jag känner inget stöd i IVF processen, det är det jag är så bitter över. Och tycker han kunde ta reda på lite själv om alla mediciner etc så att han är mer delaktig!! Jag skulle vara ÖVERLYCKLIG om det enda jag behövde göra var att pricka en burk och that is it!!!!

Lesden för långt och tråkigt inlägg men var tvungen att få ur mig allt och ja alla ni är ju i IVF karusellen...

Blir ett till frysförsök om det enda ägg som finns överlever upptiningen och sedan ett landstingsförsök ifall inte det fungerar, sen ger jag upp och anser mig mer än väl nöjd..trots att han vill ha barn. Men ingen kan säga att jag inte har försökt heller.
    skickar bara en stor Nalle kram
  • nl2012

LnH: Lider med dig o är så ledsen för din skull. Förstår att allt känns eländigt just nu....Tillåt dig att gråta o tycka synd om dig själv några dagar det hade jag iallafall gjort.Sänder här en stor o varm kram till dig!!!

• LnH

Tack alla!!! vet inte vad jag hade gjort utan det här forumet!!!! haha då hade jag nog blivit galen :)

• Mischa
    LnH skrev 2012-05-13 20:03:30 följande:

Usch så jobbigt. Hoppas att du kan få stöd någonstans ifrån! Kram
  • familjenekberg

LnH

Massa kramar måste vara jätte jobbigt när du inte känner stödet från mannen. Männen har den lätta biten i detta. Ta den tid du behöver och ladda om och känn efter vad som är bäst för dig. kram.

Bira11

håller tummarna för er och hoppas ni får många fina ägg på Et .

Misch

Det är så jobbigt denna tid håller tummarna för ett stort fint plus.

Själv är det upp och ner har haft lite mera rosa flytningar hoppas så att det är på grund av vaggisarna och inget annat.

• nl2012

Är så himla lycklig, måste bara skriva av mig till er tjejer! Av mina 6 äggblåsor blev det 5 ägg varav ett nu är insatt samt 2 i frysen. Ytterligare 1 ska odlas vidare till dag 5 för att ev sedan frysas ner. Detta var långt mycket bättre resultat än vad jag någonsin kunde drömma om Glad Hoppas nu att "pyret" vill fästa och stanna kvar hos mig i 9 månader. Enligt läkaren skulle jag tänka på att ta det lugnt dessa 4 första dagar för det är visst då embryot ska fästa. Td den 24/5 så den 25è får jag veta............Kram på er!!!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012