• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-05-12 10:25:31 följande:
    Hejsan gumman.

Jag håller alla tumamr o tår för dej.Denna gången ska du se att de går vägen.Å har dom inte sagt nått hittills så ser de nog bra ut ska du se!
    Å om de skulle visa nått på måndag så kan du ju bara fortsätta sruta en eller två extra dagar o sta stops pruta.
    De går ju förskjuta de lite för bättre resultat.
    Å di ska se att snart vilar de en liten knodd i magen på dej.

Ja äntligen har min mens kommit, de e sååå drygt att vänta tfrån FET misslyckande til omstart.
    Nu J*lar ska de bli bebis!!

Får se om kroppen fungerar bättre med utökade mediciner!
    De kommer fixa sig för oss Glad.
    De var en segdragen mens jag hade denna gång kommer fortfarande lite rester, fick mens förra fredagen. De är klart jag ha inte ätit mina blödnings tabletter denna gång som jag normalt gör då mensen är så riklig.

Kram
  • Bira11

Visst borde jag hört något om blod provet jag tog i torsdags inte var ok, ska på vul på måndag för att bestämma dag för äggplock.
    Fattar inte att jag är så nervös denna gång, kanske för att de blir sista gången vi slipper betala.  Även om jag skulle vinna pengar så har jag bar ett år på mig innan jag anses gamal, tycker inte man är gammal då man är 36 vilket jag blir om ett år.

• LnH
    Bira11 skrev 2012-05-12 19:36:05 följande:
    Visst borde jag hört något om blod provet jag tog i torsdags inte var ok, ska på vul på måndag för att bestämma dag för äggplock.
    Fattar inte att jag är så nervös denna gång, kanske för att de blir sista gången vi slipper betala.  Även om jag skulle vinna pengar så har jag bar ett år på mig innan jag anses gamal, tycker inte man är gammal då man är 36 vilket jag blir om ett år.
    Det borde du har gjort tycker jag. Oftast är inga samtal bra nyheter :)

Själv så börjar jag få mer och mer mensvärk, har tagit en alvedon för att jag orkar inte känna av detta, gör mig ännu mera ledsen. Igår kom det en rosa flytning och idag lite mera men inte mycket men så brukar min mens vara när den kommer, 1 eller 2 dagar med extremt lite och bara när man torkar sig. Först tänkte jag hålla hoppet uppe för hade ingen mensvärk men sen så kom den och det är mensvärk, för jag känner att livmodern drar ihop sig som vid mens...så den stöter ut allt. Skti kropp!!!!
    Sista försökte som jag orkar med är FET med det enda frusna vi har, om det nu överlever uppting och det är ju inte ens säkert att det gör och då vill jag inte mer. Vi har ju landstingsförsök kvar men jag orkar inte mera väntan och hopp och besvikelse. Och jag börjar bli så gamal att jag känner att tiden rinner iväg, iofs bara 37 i år men jag vill liksom inte mer snart...kan inte ens sätta mig och gråta då sonen är hemma och vill leka och ha uppmärksamhet..
  • joujou

Csillag: ja om jag säger så här, han sa det att hade jag fått högre dos från början hade det lika gärna kunnat bli 100 blåsor. Tur är blev det inte det! Jo, det är därför jag får gå på så många kontroller för som vill inte bomba mina äggstockar! Jag är Do k orolig att jag blir överstimulerad efter själva plocket och att jag inte ens får tillbaka ett färskt ägg. Det är det jag är orolig för nu! Får se vad som händer binär jag höjer till 100. Just nu känns det läskigt, som att äggen vill släppa och att gå på toa och försöka göra tvåan, hahha.. Går inte!! Aj!

Så ja, jag hoppas på finfina ägg sen!!

• Mandelmumsa

Bira, vad är det som du blir för gammal för? Visst får man väl göra Ivf även om man är äldre än 36?

• Bira11
    Mandelmumsa skrev 2012-05-12 20:50:22 följande:
    Bira, vad är det som du blir för gammal för? Visst får man väl göra Ivf även om man är äldre än 36?
    I Norrland är de en åldersgräns på 36 om jag inte missminner mig Rynkar på näsan.
  • Bira11
    LnH skrev 2012-05-12 17:24:37 följande:
    Blod när jag torkar mig och har mensvärk...så känns som det kommer bli som förra gången att mensen kommer dag 9.

Skit!!!! och jag kommer inte orka med flera IVFer. Det tar för mycket på psyket. jag kan inte glädjas åt saker längre känns det som. Måste ta paus och fokusera på det jag har istället. Men det som är jobbigast är ändå att berätta för maken att det fungerade inte den här gången heller. Det är han som mest vill ha barn. Känns som om jag och min kropp sviker honom totalt...då blir det 1 fet till ifall den överlever upptiningen, vid förra fet så dog den första och den andra tappade hälften av cellerna och det bidde inget den gången heller.

Nu ska jag kravla ned i soffan och tycka synd om mig själv :(
    Kram
  • familjenekberg

Tjejer ge mig hopp.

Nu i kväll när jag var på toa kom det ljus rosa med blod strimmor på pappret när jag torkade, är det mens på g? är på ruvar dag 11 i dag tar både progesteron tabletter och progenom vaggisar tre gånger om dagen  borde det inte hålla tillbaka den. Känner mig väldigt torr där nere både utanpå och inuti, gör ont vad betyder detta. uch känner mig så nere just nu vill ju att det ska lyckas varför kan jag inte få hoppas fram till testdagen för i alla fall.

• Mischa
    Csillag skrev 2012-05-12 09:52:34 följande:
    Jag har lagt in Mischa i listan men skulle vilja ha mer uppgifter om du ville fixa de.
    Du ser kategorierna så du kan ju bara antingen lägga in dom sj eller skriva de i ett inlägg så fixar vi de åt dej.
  • Mischa

Oj råkade trycka för tidigt... Ni får jättegärna hjälpa mig att lägga in om ni vill. 

* 27 år, bor i Sthlm. 
    * Utredd 2011 - Pcos, helt utan egen ägglossning (vilket jag redan visste). I övrigt ok. 
    * Tre kurer pergo, två ägglossningar men ingen graviditet. 
    * Första IVF april/maj 2012 - fick ut 16 ägg men bara 6 var mogna, 3 befruktades, 1 till mig och 1 till frysen. 

Och så ska jag ligga under kategori Ruvare. ET 30/4 och TD 18/5

Gör min IVF på Akademiska i Uppsala.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012