• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Jag minns inte exakt men det var tydligen ovanligt högt för att bara vara ett x. Detta i kombination med att de inte såg mitt x på ultraljudet gjorde att de ibland undrade om graviditeten satt rätt ändå. Men det såg ju inte ut som det skulle i livmodern heller. Sen gick det ju så många veckor också. Tror det låg på ca 2000 som mest. Jag blödde inte alls mycket, bara en liten fläck och en smal rand i början av graviditeten. Det räckte absolut med trosskydd. Men det verkar som jag är en person som inte blöder i första taget. Har en kompis som också fick x och hennes hcg var betydligt lägre, bara ett par hundra.

• Mischa

Mandelmumsa - Ok, jag hade drygt 500 i torsdags och lite över 300 veckan innan. Ja ja det är väl bara att vänta. 

• Make your own kind of music

Csillag: Vad du får kämpa. Himla bra att CA skickar 7 test till dig! De är ju inte billiga direkt. Och vad skönt att du fick ett plus idag!!! :) Nu hoppas vi att det fortsätter så!

Var idag på andra ultraljudet. Såg ut som sist, mellan 15-20 äggblåsor i varierade storlekar. Det såg bra ut sa läkaren. Det som nu är annorlunda jämfört med tidigare försök är att jag inte ska sänka dosen, utan ska fortsätta idag och imorgon med 125 IU. Så det ska bli spännande att se om det kan ge en positiv inverkan. Hoppas!!!
    På torsdag är det då dags ägguttag.  
    Sjukt nervös vecka nästa vecka... 
    Angående slidkatarren så sa läkaren inte mycket alls. Hon frågade bara om det känns bättre. Ja, jag tror det svarade jag.... har ju inte känt något  innan heller så det är svårt att säga....Så jag antar att det inte är så farligt då för annars hade hon väl sagt det.
     Nu ska jag ta och baka en sockerkaka och testa att ha i lite lime... Tror det kan bli gott. Ha en trevlig söndag Glad

• liljan1975

Han har barn sedan innan och ville inte ha fler med henne... Och han gjorde en vasektomi. Det är ett större ingrepp på en kvinna med. Så det mest givna var ett snitt i honom än att söva henne. Narkos är ändå alltid en risk.

När de skiljde sig så blev livet annorlunda när han träffade mig. Jag klargjorde från början att jag ville ha barn och han klargjorde att han inte ville ha barn. Vi sa att vi tyckte om varandra tillräckligt mycket för att stanna kvar och vi blundade lite för varandras "krav". Det slutade med att vi satte oss ner för att diskutera om vi skulle gå skiljda vägar eller inte. Det slutade med att vi sa att vi ska skaffa barn när jag känner mig redo. Han vet redan vad som väntar och kände sig redo direkt.

Jag vet att det är ett tag kvar tills jag känner mig redo. Men jag ville ändå kolla upp det för jag har känt att jag vill börja i tid och inte känna mig som värsta försökskaninen i ett laboratorium...

Det enda jag känner mig besviken på är hans tidigare relation... Men det är väl en del av sorgearbetet. Jag vet inte... Att huset kostar pengar, det hade kostat hur vi än hade gjort! Men det som är värst är att man ser alla som får göra sina bebisar genom en kärleksakt. Inte genom ett provrör! Eller de som råkar bli gravida...

Mitt liv omges av avundsjuka just nu...

Det verkar som om jag får ta fler tester och det verkade lite som att om mannen gör en vasovasektomi och hans simmare fungerar så kan jag få mitt bekostat om jag har problem...! Och det sparar vi 45 000:- på under de första tre försöken!

Jag har även läst om sprutor för att öka hormonet som håller kvar ägget och det skulle tas en gång i månaden osv. Och jag är väldigt tacksam att de reder ut mig ändå! Älskar min barnmorska! <3 Eftersom det inte står i några papper att min man har gjort en vasektomi och vem det är jag försöker med så kör de på! Och jag är evigt tacksam för det! <3 

• MTLL

Hoppar in här med :) Håller på med vårt första ivf, VUL nr 2 på tis, ÄP blir på tors/fre. Mannen ok, jag har blockerade äggledare. Sprutar Gonal-F och Orgalutran.

• liljan1975
    MTLL skrev 2012-06-10 16:43:32 följande:
    Hoppar in här med :) Håller på med vårt första ivf, VUL nr 2 på tis, ÄP blir på tors/fre. Mannen ok, jag har blockerade äggledare. Sprutar Gonal-F och Orgalutran.
    Hej hej, MTLL! :))

Lycka till! :)) 
  • LnH

Behöver lite hjälp. Efter ett ET, som har misslyckats, har er mens strulat då och varit sen? Jag fick ju plus och tidigt missfall (började blöda på RD9) och det var som en vanlig mens och när jag var inne och kollade på kliniken sa de att jag redan hade påbörjat en ny cykel. MEN jag skulle ha haft min mens i fredags eller allra senast i lördags men den har liksom inte kommit ännu. Fick en liten blodblandad flytning igår men inget mer alls. Nu hinner jag definitivt inte med ett till FET innan sommarstägningen :( DUMMA mens!

• Make your own kind of music

Usch, har haft en hemsk rethosta inatt och varit uppe två gånger och hostat så jag nästan kräkts.

Tror ni man kan hosta sönder äggblåsor? Dum fråga kanske men blir lite orolig.... Tar ju sista hormonsprutan idag så de är ju ett rätt många och stora just nu.

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-11 09:19:03 följande:

Usch, har haft en hemsk rethosta inatt och varit uppe två gånger och hostat så jag nästan kräkts.

Tror ni man kan hosta sönder äggblåsor? Dum fråga kanske men blir lite orolig.... Tar ju sista hormonsprutan idag så de är ju ett rätt många och stora just nu.

Nej det tror jag inte att man kan göra...det känns som om de ligger väl inbäddade innuti.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-11 08:19:26 följande:
    Behöver lite hjälp. Efter ett ET, som har misslyckats, har er mens strulat då och varit sen? Jag fick ju plus och tidigt missfall (började blöda på RD9) och det var som en vanlig mens och när jag var inne och kollade på kliniken sa de att jag redan hade påbörjat en ny cykel. MEN jag skulle ha haft min mens i fredags eller allra senast i lördags men den har liksom inte kommit ännu. Fick en liten blodblandad flytning igår men inget mer alls. Nu hinner jag definitivt inte med ett till FET innan sommarstägningen :( DUMMA men
    Tyvärr kan mensen vara lite sen ibland efter misslyckat ET/FET.Har du dubbelkolalt med ett gravtest till??
    Min mens kommer som på beställning i normala fall, inte en timme sen ens,mn efter misslyckat FET så drog den iväg några dagar.Vid avbrutet ET så tog de 10 dagar innan den kom igång.
    Hoppas verkligen du ska hinna göra ditt FET innan sommaren gumman.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012