liljan1975 skrev 2012-06-11 16:27:04 följande:
Jag älskar hans barn över allt annat! Det enda jag är besviken på från deras tidigare relation var att hon var den som hade problem med hormoner osv. Och jag tycker att hon hade kunnat göra ingreppet istället för min man... Inte nog med att hon är egocentrisk innan så är hon det nu med. Jag vill att barnen ska bo hos oss så gott som hela tiden. Hon skulle nog bara haft varannan helg egentligen... Och med detta vill jag ha sagt att jag tar mig an dem som mina egna. Men jag vill ändå ha biologiska barn.
Jag förundras dem som är villiga att adoptera eller ta emot donation av sperma och ägg. För det är absolut inget som jag vill. Alternativet är att vi blir en fosterfamilj för äldre barn.
Känns som att du tror att diskussionen enbart handlade om att jag ville ha barn?
Känns extremt konstigt att du ens ifrågasätter vårt resonemang kring att skaffa ett barn. Långt ifrån alla är som de där trollen som dyker upp till höger och vänster här.
Jag frågade efter va du själv hade skrivit.
Å jag sa aldrig nått om att du skulle va ett s,k troll som cirkulerar här inne.
Jag frågade efter va du själv hade skrivit.
Å jag tycker de e bättre att man frågar än skaffar sej massa förutsatta meningar efter ett inlägg som kanske inte va menat som de lät.
Tycker bara de e positivt om du tar dej ann din sambos barn,tycker sj att de e en viktig bit om man lever ihop med nån som har barn sen innan.
Man måste kunan fråga utan att du anser man ifrågasätter dej.
jag baserade mina frågor efter ditt inlägg som du skrev.
Å då jag vet lite innom ämnet vasektomi så skrev jag bara att jag tycker inte de e så konstigt att ni inte får de finansierat då din sambo faktist valde en sterilisering frivilligt.
Att de är mindre ingrepp på en man JA,mn de finns hur många kvinnor som gör de oxå.
Min sambo klargjorde för dej att han inte ville ha fler barn,mn när ni pratade om at gå isär så ändrade han sej.
Jag frågade bara efter hur du formulerat ditt inlägg.
Att man kanske inte tycker om ens sambos/mans ex har ju inte nån betydelse,å besviken på deras förhållande vet ja inte varför du är.
Han har ju valt leva med dej,så exet tillhör förflutna
Att han hade barn visste du ju när ni träffades.
Tycker bara de e skönt du tar dej ann hans barn o ser de bara positivt att du gärna skulle vilja ha dom mer boende hos er.
Hur vida ni anser om adoption,emryodonation,spermiedonation e ju upp till er.
Det finns några stycken här inne som går igenom detta som vi stöttar o peppar förfullt,som skulle göra allt för att lyckas bli gravida.
Ni kan tänka er fosterbarn o de e ju bra.
Andra adopterar hellre för att på de sättet känna sej mer säkra på att barnet är deras
Andra behöver en skjuss på vägen med ägg lr spermier av olika anledningar.
Om du tycker jag ifrågasatte ditt inlägg så ber ja faktist om ursäkt.
jag ställde bara frågor efter va du själv hade skrivit.
Å ditt inlägg lät precis som jag skrev de + att de låg en avunsjuka lr svartsjuka i bakgrunden till hans ex.
I ett forumk kan mkt missuppfattas,mn mkt hänger oxå på hur man skriverde.
Sen kan man ha delade åsikter även i peppning o stöttnings forum.
Jag hoppas du lyckas bli gravid...även om ni kanske får betala de.