Mandelmumsa skrev 2012-06-15 13:37:06 följande:
Är på din linje Iiwa. Ska man tro på allt som skrivs skulle man väl bara få ligga apatisk i soffan hela dagarna och inte göra någonting! Tror man ska leva som vanligt bara, både vad gäller sex och träning! Det skulle inte finnas många barn om minsta rörelse framkallade missfall! :)
Det handlar ju dom som redan har haft många MF.
Frida har haft 3 MF
Jag har haft 6 MF.
Detta gäller patienter med stor MF risk.
Att träna är inga problem under en graviditet även om man haft MF OM man gör de på rätt sätt.
Att röra på sej ökar cirkulationen vilkety är bra för en graviditet.
Har man inte många MF i bagaget så kanske man inte är tillräckligt insatt i ämnet vad man får göra och inte får göra.
Restriktionerna är hårda,MEN beror helt på hur historian ser ut o hur ens kropp fungerar.
Jag e sjukskriven från gravtest positivt till förlossning med restriktion vila o sängläge den mesta tiden o jag vet jag kommer få bo på sjukhuset väldigt mkt även denna graviditeten.
MEN jag känner oxå min kropp o vet va jag kan o inte kan göra.
För att en läkare säger sängläge så betyder inte de att jag automatioskt hoppar ner i sängen i 9 månader.
Jag vet hur min kropp fungerar o jag vet va jag klarar av o inte.
Att Frida är rädd förstår jag fullt ut.
Har man haft så många MF så vill man inte riskera ett till.
Ju fler MF,ju mindre chans till ny graviditet om spåren sätter sej tillräckligt illa.
Dessutom är tillhör Frida, precis som jag, en risk graviditet o går på spec mödravård från start.
Hon har dessutom en diabetes som kan öka MF risken ännu mer.
Liwa kan inte fridas bakgrund o de finns tillräckligt mkt för att hon borde ha ett sexförbud o jag e ganska övertygad om att spec mödravård ger henne de den 19.e.
Carlanderska anser ju dessutom att hon SKA vara sjukskriven,hon får inte lyfta mer än visst KG, och den biten sätts bara på högriskgraviditeter,pluss sin diabetes o tidigare MF.