• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    TACK för all pepp o stöttning flickor, va vore ja just nu utan er.

Försöker ta en dag i taget o hålla hoppet uppe.

Har nedräkning till VUL nu  
  • Sessan 83 K

Make Your Own..... Nej tyvärr så har jag inte kommit så långt ännu.... Väntar på remiss från RMC i Malmö och först då börjar vår resa med IVF

• Lilla Fjun

Hej! Har följt tråden ett tag men inte skrivit tidigare. Jag undrar när kan man ha sex efter FET?

• LnH

vi fick sex förbud från FET dagen och fram tills testdagen..

• LnH

vet inte men efter ET och Fet ska man inte ha sex fram tills testdagen. kan ju bero på att de har varit och petat och det kan nog finnas en infektionsrisk med. Speciellt efter ET då de har varit och stuckit hål osv.

• LnH

och om man ser vad de förbjuder i usa så säger de att man inte ens får ha en orgasm...det är för att då kan livmodern dra ihop sig som i en liten kramp och tydligen ska inte det vara bra. MEN det är i usa de säger detta. om man ser till en "vanlig" grav så har man ju inga förbud direkt och många blir ju gravida utan att veta om det. När jag blev gravid med dottern så visste jag inte om att jag var gravid så jag rökte, drack och hade 6...alltså tills jag fick reda på att jag var gravid såklart. Och då sa min BM att ifall barnet tog skada så tidigt så borde de flesta barn vara skadade i och med att många inte planerar att bli gravida och då är det svårt att leva som man är gravid :)

• Csillag
    Lilla Fjun skrev 2012-06-14 21:35:15 följande:
    Hej! Har följt tråden ett tag men inte skrivit tidigare. Jag undrar när kan man ha sex efter FET?
    Precis som LLnH skrev  så ska man inte ha sex efter FET och ET.
    Mest pga infektionsrisken e väldigt stor.
    Den andra som dom säger är ju flerbörds risken.
    Många tror de e största anledningen o sexar o chansar.
    De dom inte tänker på är att om man nu lyckas bli gravid så har man ju oxå riskerat infektionsrisken och en lr båda bebisarna kan sluta i MF/MA

Detta gäller ju inte bara vid FET/ET utan även när man gör inseminationer.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012