liwa skrev 2012-06-16 09:45:59 följande:
Csillag- Precis som du så ger jag råd utifrån min erfarenhet och vad jag tycker låter rimligt. Det är väl lite grejen med att vi befinner oss på denna sida. Ingen av oss är experter och särskilt inte på någon annans situation. Det enda man kan göra är att lyssna, peppa och komma med förslag. Därför blir jag irriterad när du dissar mina inlägg!
Menar inte att dissa dina inlägg.jag förklarade bara att Frida har en bakgrund med 3 mf som stödjer själva MF risken vid sex.
Å jag skrev att en normal graviditet kan man ha sex vid.
Men Frida har mkt som stödjer högre MF risk.
Å om du kollar mina andra inlägg så ser du att jag oxå skrivit att man inte alltid ska lyssna till en läkare till punkt o pricka utan man ska lära känna sin egen kropp dessutom.
En läkare kan oxå ha fel,o man kan be om en second apinion.
Som Frida själv skriver, Carlanderska har sagt en sak o spec mödravård en sak.
Har man haft 3 stycken MF så är Mf risken 50% så den är väldigt hög,
Att hon har diabetes kan öka MF risken oxå,sen finns de sånna som mår jättebra under graviditeten trots diabetes o deras värden e mkt bättre då än i normala fall,mn diabetes tillhör högre risk vid graviditet.
Har aldrig påståyy mejh vara en expert o alla råd är välkomna här inne.
Du frågade varför de skulle öka hennes MF risk oim hon hade sex o jag svarade vad som kunde hända o hur hennes bakgrund sett ut vilket stödjer linjerna för ökad MF risk.
Bara för man har ökad MF risk ska man inte sluta leva.
Utan man ska lära sej leva efter hur ens kropp fungerar
Jag har svart på vitt på mina papper att jag får inte lyfta mer än 2 kg,jag är ordineras sängläge och ev träning ska ske med sjukgymnast,de står klart o tydligt på mina sjukskrivningspapper varför jag har högre MF risk,att de är en högrisk graviditet osv.
I mina journaler står de uttryckligen vilka prover o tester som ska tas vid en blödning lr jag mår dåligt.
Jag kan inte svara för vad som står i Fridas Journaler lr sen på ev sjukskrivningspapper.
Nackdelen för henne e tyvärr att hon haft 3 läkare inblandade mn tyvärr e de vanligt att de blir så.
Dock har hon varit smart o bett om journalkopior som hon kan ta med sej till spec mödravård.
ATt gå hos spec mödravård e olika för alla.
De finns "standard" besök för sånna som tillhör en riskgraviditet mn inte behöver särskillt mkt extra beslök utan egentligen ett extra UL o lite blodprov.
Sen finns de sånna som jag som har läkarbesök 4 ggr/vecka med provtagning VUL/UL/RUL/TUL och en massa annat från V 12 till förlossning.
Så att alla graviditeter e olika är jag väl menveten om, samma hur läkare fungerar.
Jag menade inte att dissa ditt inlägg.Inte min mening att du skulle ta de så.
Att alla kan ge varandra råd är bara positivt, samma sak stötta o peppa.
De va därför vi va några stycken som startade denna tråden!
Vi har alla olika bakgrunder, o vi har alla olika anledningar till att vara här.
Endel har precis fått diagnosen ofrivilligt barnlösa medans andra av oss kämpat i över tio år o gått igenom de ena de andra o tredje.
Alla har olika historier,mn vi har alla samma mål...En bebis!