Vixsie skrev 2012-06-11 13:59:56 följande:
Ja vi gjorde ett ET först men den misslyckades så nu gjorde vi FET och TD är 23/6 men min mens ska böja om tre dagar så jag lär jo veta det tidigare .
Förlåt jag är rätt ny på det här :) Vårt Embryo va 6 dagar gammalt jätte fint . Hur länge försökte du innan du fick ett +? Föresten Grattis , Stort grattis :)
Hade du några känningar?
gjorde du också FET ?
Det är alltid härligt vara på ett forum där man stöttar och peppar för det behövs verkligen när man går igenom en sådan sak, Mig påverkar barnlösheten oerhört hårt , hamnad ei deprisssion pga det . Vi har trots allt försökt 8 år på egen hand och det är inget fel på någon av oss enligt läkarna
Skönt att ni ändå lyckades på första FET.
6 dagars embryo e ju kanon bra.
Då håller vi tummarna på¨att de visar fint pluss!
Jag gjorde min insättning den 29/5 med 5 dagars blasto.
Tjuvtestade den 2/6 då de visade ett pluss
Känningar har jag haft.
Mn ändå ganska tur med denna graviditeten med känningar.
Magen växer så de knakar (har lätt för de när ja e gravid)
Ökat 4.5 kg redan (gjort me dom andra oxå)
Magen spänner o känns livmodern växer till sej just nu.
Lite illamående, mn inte särskillt mkt faktist,vilket e skönt.Dom andra har jag haft sjuuuuukt mkt illamående med o kräkt i nästan 25v så e ganska glad att slippa de så länge de går hehe.
Inga spända bröst alls,vilket oxå e skönt då ja haft de innan.
Däremot äxer dom ju lika snabbt som dom gjorde sist.så jag lär väl se ut som Dolly Parton eller nått i slutet.
Men ändålänge tar ja en dag i taget.
Min kropp gillar inte va gravid o stöter gärna ut mina bebisar.
Har 3 st missfall med enblingar i bakgrunden o
3 stycken missfall med tvillingar
så har ganska mkt odds emot mej.
hade en 10% chans att bli gravid o 12% högre MF risk än normalt.
Sen har mina gravtest hoppat lite fram o tillbaka, vissa visar psitivt o andra negativt.
Så nu funderas de om de kanske e ett utomhavandeskap lr ett MF som lurar bakom knutem tyvärr.
Så jag tar en dag i taget, ska på VUL nästa vecka (Dan innan midsommar) så då får vi se hur de ser ut.
Jag har ju en dotter 2001 med ppiller
tvillingar 2006
o bebis 2013
Blev utredd 2001 då de redan under graviditeten misstänktes problem o komplikationer så aug 2001 va ja färdigutredd o hormonstimulering startades upp.
Tog ända till 2006 innan pojkarna föddes.Sen va de stilla igen tros hormoner inseminationer ivf.
Har vari många turer under åren så jag ahr hållt på nu i 11 år.
Så man har både gått igenom en massa under åren o lärt sej massor under dessa åren oxå.
Min man har inga problem utan de e jag som har problemen.
Jag har
Ingen egen ÄL
Svår Endometrios
Imunologisk sjukdom
Amh värde 0.2
10% chans att lyckas bli gravid med ivf
Skadad livmoderetapp som inte stänger sej sj.
12% högre MF risk än normalt så jag har ca 30-35% chans till MF.
Min kropp är inte "bebisvänlig" utan ser allt som kommer in i mej som ett hot, så den stötrer ut allt den anser är ett hot.
Så jag har fått äta både imun nedsättande medicin o MF medicin för att äntligen lyckats efter alla år.
Jag gjorde både ET/FET denna gången.
SKulle göra ET mn avbröts då alla mina ägg dog innan insättningen precis.
Som tur hade jag ägg kvar i frysen så dom plockade upp de.
Detta ivf hade jag verkligen varenda odds emot mej o läkarna sa att vi kunde ge upp.
När en läkare säger "Bära lr brista" så är de verklige inge bra o man såg hur då¨ligt läkarna mådde när dom skulle prata med oss.
MEN med alla odds emot mej ännu en gång så lyckades jag.
Carlanderska e helt underbara.Helt klart värt varenda krona.Inte billigt,mn värt allt.
Turerna har INTE varit så roliga under åren,mn känns skönt att dom äntligen lyckades efter väääääääldans massa hormoner o all annan medicin som pumpades i mej detta försöket.
Skam den som ger sej!!
( Nu hoppas ja bara att grodan vill stanna hos mej)