• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Jag gick hos Dr. Ma i Stockholm på Thulegatan, första gången gick jag tre gånger, men det var för kort tid. Nu med den här graviditeten gick jag 7-8 gånger, sista gången på samma dag som FET. Gick en gång i veckan fram tills FET. Drack även örtteer under hela behandlingen.

• Csillag
    joujou skrev 2012-06-12 10:45:43 följande:
    Då var det bara jag som inte tänkt tanken att ägget kan ploppa ut. Hahhaha!!! Var det första Jan Holte sa till mig "ska du inte fråga om ägget åker ut om du hostar? Dom flesta frågar om det kan åka ut."

Gick in i v.7 idag!
    haha!!

Grattis till V7 
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-06-12 11:52:48 följande:
    Csillag: håller tummarna för att det kommer gå bra. Vad märkligt att det visar olika hela tiden!

Lnh: tråkigt att det inte gick vägen, akupunktur funkade jättebra för mig! Hoppas det funkar nästa gång!

Jag ska på nytt VUL idag, hoppas allt ser bra ut!
    Tack gumman.

hur gick vul idag??? 
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-12 15:24:42 följande:
    har du gjort ackupunktur?! Berätta snälla, hjälpte det? Hur ofta gjorde du detta? Mådde du bättre i allmänhet?!
    jag gjorde ju oxå akupunktur.
    Fast jag gick intensiv behandlingen för dom som behöver en extra kick.

gick 2 ggr/vecka i 6 veckor.
    hade dessutom en behandling på ÄP dagen, åkte direkt till akupunktören efter ÄP.
    och sen körde jag 2 st behandlingar på ET/FET dagen.
    En behandling va före ET/FET och den andra direkt efter ET/FET

Funkade kanon för mej för gravid blev jag ju!! 

Denna rekomenderar jag varmt o kändes att kroppen kickade igång. 
  • Odessa

Odessa: jag håller med om akupunkturen, hon ville helst att jag skulle gå två gånger i månaden.

VUL gick bra idag! Den vinkade till oss! Kan försöka lägga upp en bild, den var svår att få till eftersom den rörde på sig hela tiden. Måste äta Trombyl hela graviditeten verkar det som, csillag, behövde du också göra det?

• Snölängtan
    joujou skrev 2012-06-12 10:45:43 följande:

Gick in i v.7 idag!

GRATTIS!!!! Då är vi i samma fas...jag är också i v.7 och ska på VUL imorgon! Undrar just vad som går att se....förhoppningsvis ett hjärta som slår! Glad
  • LnH

Hmmm hoppas att akupressur är lika bra som akupunktur...man trycker i alla fall på samma punkter men man fokuserar på fötterna. OCH det kan man göra själv när man är hemma så blir inte så dyrt som med ackupunktur. Börjar känna att detta tar alla mina pengar och jag vill lägga pengarna på de barn som jag redan har också. Så i sommar ska jag inte köpa några äl test, inga grav test utan lägga dem pengarna på glass och roliga saker istället :)

Det är så kul att läsa om de som har plussat, det håller hoppet uppe lite i alla fall :)

• hoppfull idag

Hej tjejer, jag är inne här ibland och läser även om jag inte är så aktiv.. Grattis till er som plussat!!!!

Själv var jag på inskrivning idag, är i v12 nu och allt rullar på. Har mått illa så jag har inte gått upp i vikt än men längtar efter magen. Hade en blödning i v 8 men annars har set gått bra.

Stor kram till er alla!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012