• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-06-12 20:36:23 följande:
    Odessa: jag håller med om akupunkturen, hon ville helst att jag skulle gå två gånger i månaden.

VUL gick bra idag! Den vinkade till oss! Kan försöka lägga upp en bild, den var svår att få till eftersom den rörde på sig hela tiden. Måste äta Trombyl hela graviditeten verkar det som, csillag, behövde du också göra det?
    åhh så gulligt.

tyvärr ska ja äta trombyl hela graviditeten oxå.
    Lr ja jag slutar V 38 för då e de ju ingen fara om bebis kommer.

• Csillag
    Sessan 83 K skrev 2012-06-13 13:08:07 följande:
    Ett stort Tack till TS För ditt mail till mig! Hjärta sparar denna sidan :) Kram
    Va så lite så.
    DU e så välkommen här inne me oss!! 
  • Vixsie
    Csillag skrev 2012-06-13 15:52:54 följande:
    åhh så gulligt.

tyvärr ska ja äta trombyl hela graviditeten oxå.
    Lr ja jag slutar V 38 för då e de ju ingen fara om bebis kommer.

Jag hoppas verkligen att bebisen stannar i magen :) Håller tummarna för dig
  • Make your own kind of music

Nyss hemkommen från äggplock.
    Känner mig ledsen och pessimistisk just nu.
    Vill så gärna tro att detta, vårt femte försök, ska lyckas. Men vågar inte.
    Fick ett ägg färre denna gång än förra. 8 ägg av 18 äggblåsor. Känns sådär.
    De ringer imorgon och meddelar hur det ser ut med befruktning.
    Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
    Men jag vågar inte hoppas.
    Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar. 
    De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och  jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.
    Idag känns det väldigt tungt. 

• Vixsie
    Make your own kind of music skrev 2012-06-14 11:41:01 följande:
    Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
    Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar. 
    De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och  jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.

Känns inte så, jag kan berätta av 18 ägg blev fem kvar och av dom fem överlevde två , Det blev en ET som misslyckades och nu har vi kört FET , och mensen känns på ingång, Jag förstå exakt din känsla, Denna besvikelse oro och man är bara ledsen. Men det viktigaste vi alla har är HOPP ! Ovasett hur tung jobbigt och även när det misslyckas så måste man ha hopp kvar, Jag kan berätta att en vän till mgi förskte i 15 år , oddsen va helt emot och läkarna sa att hon inte kunde få barn men i 15 år hörr dom på med IVF och idag har dom två underbara små pojkar. Och det är som hon säger man ska hoppas,
    Jag önskar inget annat än få en egen bebis och jag har varit deprimerad ,ledsen och ätit antidepressiva, mått så dålig, och även när jag känner mensen  på ingång så hoppas jag ändå att det inte blir någon mens denna månad, Jag hoppas att det blir av med ET för dig och jag hoppas verkligen att det kommer lyckas: Vi får finnas här förvarandra hoppas och peppa. Tillslut kommer det gå.
    Massor av styrke kramar 
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-14 11:41:01 följande:
    Lite uppmuntran: en kompis till mig gjorde IVF, de fick först avbryta för att en äggblåsa växte sig så stor att den störde ut de andra. Nästa gång fick de ut 4 ägg, varav 2 befruktades och inget var av bra kvalitet så båda sattes in och nu har dem tvillingar :) och tydligen så såg de så "illa ut" att de fick en chans på mindre än 10% för att det skulle bli ngt.

Vi fick 60 % chans att det skulle gå bra och det gick inte alls bra...och då såg alla embryon bra ut i princip....så ge inte upp hoppet!
  • joujou

Och av mina 6(!!) ägg befruktades 3 och bara ett klarade sig och det är den lilla grodan som är i min mage nu! Så det handlar inte om antalet.

• Make your own kind of music

Tack söta ni för uppmuntrande ord.
    Är bara så sjukt orolig inför lördag, att de ska ringa som förra gången och säga att vi inte behöver åka in...
    Att inte ens får ET som förra gången var jag då inte beredd på. Det var en sådan chock då vi de tre tidigare försöken alltid fått något (två dessutom en gång) åter. Är SÅ orolig denna gången, medan förra gången var jag stencool.
    Men ni ger mig hopp ändå.... så stort tack för att ni tog er tid att peppa!!!
    Även om jag just nu känner mig ledsen och dömer ut detta försök i förväg (tror jag gör det för att skydda mig själv mot besvikelsen jag kände förra gången) så tänker jag inte ge upp om det skulle vara som så att det inte lyckas. Vi har ett försök kvar i vårt "tre-pack", men jag tänker trots allt längre än så. Är nog beredd att köpa ett "tre-pack" till, problemet är bara pengar... vi får i så fall snåla rejält i höst, kanske hitta ett helgjobb, och även låna för att ha råd.
    Men nu ska jag inte ta det än.
    En sak i taget. Nu hoppas jag innerligt att det blir ET på lördag.
    Kram fina ni! 

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-14 13:51:57 följande:
    Tack söta ni för uppmuntrande ord.
    Är bara så sjukt orolig inför lördag, att de ska ringa som förra gången och säga att vi inte behöver åka in...
    Att inte ens får ET som förra gången var jag då inte beredd på. Det var en sådan chock då vi de tre tidigare försöken alltid fått något (två dessutom en gång) åter. Är SÅ orolig denna gången, medan förra gången var jag stencool.
    Men ni ger mig hopp ändå.... så stort tack för att ni tog er tid att peppa!!!
    Även om jag just nu känner mig ledsen och dömer ut detta försök i förväg (tror jag gör det för att skydda mig själv mot besvikelsen jag kände förra gången) så tänker jag inte ge upp om det skulle vara som så att det inte lyckas. Vi har ett försök kvar i vårt "tre-pack", men jag tänker trots allt längre än så. Är nog beredd att köpa ett "tre-pack" till, problemet är bara pengar... vi får i så fall snåla rejält i höst, kanske hitta ett helgjobb, och även låna för att ha råd.
    Men nu ska jag inte ta det än.
    En sak i taget. Nu hoppas jag innerligt att det blir ET på lördag.
    Kram fina ni! 
    gumman, jag vet att de e svårt,mn ge inte upp!!
    Jag har ju haft samma tur OTUR som dej med ET osv och se, nu sitter jag här gravid.

Lnh kompis hade 10% till graviditet, det är samma odds som jag har i normala fall vid ett ET.
    Detta försöket i gjorde dömdes ut helt o du vet läkarna sa bära lr brista o egentligen hade gett upp sj.
    MEN nu sitter jag här, mot alla odds så blev jag gravid den gången.

Så ge inte upp!!!!!!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012