Make your own kind of music skrev 2012-06-14 11:41:01 följande:
Nyss hemkommen från äggplock.
Känner mig ledsen och pessimistisk just nu.
Vill så gärna tro att detta, vårt femte försök, ska lyckas. Men vågar inte.
Fick ett ägg färre denna gång än förra. 8 ägg av 18 äggblåsor. Känns sådär.
De ringer imorgon och meddelar hur det ser ut med befruktning.
Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
Men jag vågar inte hoppas.
Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar.
De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.
Idag känns det väldigt tungt.
Känns inte så, jag kan berätta av 18 ägg blev fem kvar och av dom fem överlevde två , Det blev en ET som misslyckades och nu har vi kört FET , och mensen känns på ingång, Jag förstå exakt din känsla, Denna besvikelse oro och man är bara ledsen. Men det viktigaste vi alla har är HOPP ! Ovasett hur tung jobbigt och även när det misslyckas så måste man ha hopp kvar, Jag kan berätta att en vän till mgi förskte i 15 år , oddsen va helt emot och läkarna sa att hon inte kunde få barn men i 15 år hörr dom på med IVF och idag har dom två underbara små pojkar. Och det är som hon säger man ska hoppas,
Jag önskar inget annat än få en egen bebis och jag har varit deprimerad ,ledsen och ätit antidepressiva, mått så dålig, och även när jag känner mensen på ingång så hoppas jag ändå att det inte blir någon mens denna månad, Jag hoppas att det blir av med ET för dig och jag hoppas verkligen att det kommer lyckas: Vi får finnas här förvarandra hoppas och peppa. Tillslut kommer det gå.
Massor av styrke kramar