frida79 skrev 2012-06-20 09:25:42 följande:
pratat med carlanderska nu, jag ska komma dit om en timme! vul och blodprov på överstimuleringen, kunde va allvarligt då min hjärtklappning och yrsel bara blir värre. läkaren på spec-mvc igår borde kollat upp detta och informerat om riskerna tyckte carlanderska! visar det sig att jag måste tömmas på vätska eller få drop så kommer jag göra en anmälan till socialstyrelsen på den läkaren igår som felbehandlat och utsatt mig för risker! som diabetiker har man redan utsatta njurar och lever!
Håller verkligen tummarna för dej idag gumman!!!
Förstår du e arg o besviken.
Haft en sån idiot läkare en gång oxå under tiden jag väntade tvillingarna.
Både jag,min BM,o läkarna på sjukhuset jag hamnade på anmälde henne till socialstyrelsen o hon fick en skriftlig varning och får inte behandla mej igen.
Lång historia kort.
Kom in till förlossningen för ja svimmat några gånger, yr i huvudet o de flimmrade framför ögonen.
Läkaren svarade utan att ens kolla mina journaler att gå hem o ta en alvedon o sova för jag börjar nog bli förkyld som alla andra är just nu.
Hon tog inget blodtryck,ingenting gjorde hon utan skicka hem mej.
Gav mej inte för jag va väl medveten om va de stod i mina journaler,o att jag mådde skit rent ut sagt,nått stämde inte.Så jag åkte direkt in till min BM istället.Mötte henne i dörren för hon hade precis stängt mn hon såg jag mådde skit.Hon o mamma (Min man va på utejobb) fick upp mej till mvc o där tog dom lite prover.Hon va borta en stund o tänkte väl inte så mkt på de.När hon kommer tillbaka har hon andra med sej o med en stor bibba papper.Hon säger att jag ska hålla mej lugn för ambulanspersonalen ska köra mej till Halmstad neonatal intensivvård för jag ahr fått en VÄLDIGT KRAFTIG havandeskapsförgiftning o de e väldigt allvarligt just nu.
Känner paniken o ringer min man som får slänga sej i bilen o åka neråt o möta upp mej på sjukhsuet.
I Halmstad visade de sej att inte nog mej en kraftig hvandeskapsförgiftning hade jag nu öppnat mej 4 cm och behövde en blodtransfusion.
(Jag som bara skulle vara förkyld)
Dom lyckades stopp min förlossning för hade jag fått tvillingarna då så hade jag dött.
Dom va väldigt tydliga, kommer bebisarna nu så kalrar du inte dej.
Låg inne i en vecka innan ja fick åka hem.
Från en "förkylning" som förlossningsläkaren sa så va de både en kraftig havandeskapsförgiftning o en blodtransfusion.
Den läkaren va inte mkt värd i mina ögon sen.
E så glad att jag har mina bra läkare som verkligen kollar upp saker o ting.
De jag vill säga e stå på dej om du inte mår bra!!
Du som har diabets dessutom, att vara gravid o ha diabetes är ingen lek heller.
Lycka till på CA idag.