• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • maggan82

Lilla Fjun: Jag har också testdag på måndag 25/6. Jag gjorde som du, testade dock rd 7 och fick ett minus och sedandess har jag inte rört vid ett test. Detta är min första IVF (ET) så jag kan tyvärr inte ge råd till din fråga. Lycka till och håll modet upp!!

• Lilla Fjun
    maggan82 skrev 2012-06-20 16:07:22 följande:
    Lilla Fjun: Jag har också testdag på måndag 25/6. Jag gjorde som du, testade dock rd 7 och fick ett minus och sedandess har jag inte rört vid ett test. Detta är min första IVF (ET) så jag kan tyvärr inte ge råd till din fråga. Lycka till och håll modet upp!!

Blir så orolig. Sista vi hade i frysen.... Känner mig gravid men vad hjälper det när testen är negativ....
  • maggan82
    Lilla Fjun skrev 2012-06-20 16:43:55 följande:
    Blir så orolig. Sista vi hade i frysen.... Känner mig gravid men vad hjälper det när testen är negativ....

Ja, allt det här är verkligen en utmanning både fysiskt och psykiskt. Väntan och ovissheten som blandas med förtvivlan och spänningen, vilken mix av känslor! Försök nu att njuta av midsommaren och försök att släppa fokuset på den 25/6. Ingenting är omöjligt, under sker varje dag!!

• jazmine25

Nu är jag ruvare igen. Tyvärr bara till ett embryo då den andra inte klarade upptiningen. Min lilla eskimo som jag fick tillbaka klarade sig till 100% och hade 4 fina celler. Nu har jag inga kvar i frysen men det känns bra tycker jag att om detta inte funkar får starta en helt ny IVF efter sommaren.

• joujou

Här har vi lilla pluppen i v.8 (7+1) Idag alltså. För första gången någonsin har jag fått se en liten böna i min mage och ett finfint hjärta slå! 

Snart är det eran tur också!! Hjärta
  • frida79
    Csillag skrev 2012-06-20 13:45:11 följande:
    Åhhh va skönt gumman att allt löser sej nu för dej!!
    Blir så glad för din skull.

Nu håller vi tummarna att överstimuleringen försvinner ordentligt.

Jag sa ju att vissa läkare e helt konstiga, tråkigt när man råkar ut för sånna.
    Tur CA kunde lugna dej lite.
    tack vännen! :) ska verkligen hålla alla tummar för dig också i morgon Glad men de kan väl inte se så tidigt om ditt embryo lever ändå? på mig sa göran idag att det ser fint ut även om man inte såg mer än hinnsäcken så om hjärtat slog eller inte kunde man ju inte se redan..
    jag fattar inte riktigt hur man kan bli överstimulerad så här långt efter ÄP?
    det var ju ingen överstimulering när jag gjorde ET??
    glömde fråga om vätskan i buken kunde påverka fostret? fast det hade dom väl sagt isåfall...
    än har de inte ringt om provsvaren så jag antar de var som det skulle.. om de nu inte ringer i morgon förmiddag..
    BF - 12 februari 2013
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-20 18:31:26 följande:
    tack vännen! :) ska verkligen hålla alla tummar för dig också i morgon Glad men de kan väl inte se så tidigt om ditt embryo lever ändå? på mig sa göran idag att det ser fint ut även om man inte såg mer än hinnsäcken så om hjärtat slog eller inte kunde man ju inte se redan..
    jag fattar inte riktigt hur man kan bli överstimulerad så här långt efter ÄP?
    det var ju ingen överstimulering när jag gjorde ET??
    glömde fråga om vätskan i buken kunde påverka fostret? fast det hade dom väl sagt isåfall...
    än har de inte ringt om provsvaren så jag antar de var som det skulle.. om de nu inte ringer i morgon förmiddag..
    Det avrierar väldigt mkt när hjärtat börjar slå.
    En del ser tidigare än andra.

Dottern 5+5
    Tvillingarna 5+6
    Dom gångerna jag haft MF har jag fått se hjärtat slå mellan 5+6 - 6+4 så de e verkligen olika varje gång.

Läkarna säger ju att man ska verkligen inte oroa sej om man inte ser så här tidigt,MEN de kommer jag ju självklart göra ändå.
    mest troligt oroa ihjäl mej dom här veckorna som kommer då de e då jag brukar ha haft mina MF.

Endel får ju inte se hjärtat slå förrens v8.

Så jag e inte särskillt hoppfull om att få se hjärtat imon då de e väldigt tidigt,vet ju att bara för jag fått de innan så vet ja oxå att de dröjt på några.

Så länge jag får reda på att grodan sitter på rätt ställe o de inte e utomhavandeskap o hinnesäcken ser bra ut storleksmässigt så lugnar de mej en smula iaf..

Men sjuuuukt otolig just nu känner jag.
    Svårt att koncentrera mej.
    Tankarna o oron blir ju inte mindre ju närmare ja kommer.
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-06-20 18:08:33 följande:
    Nu är jag ruvare igen. Tyvärr bara till ett embryo då den andra inte klarade upptiningen. Min lilla eskimo som jag fick tillbaka klarade sig till 100% och hade 4 fina celler. Nu har jag inga kvar i frysen men det känns bra tycker jag att om detta inte funkar får starta en helt ny IVF efter sommaren.
    GRATTIS gumman, guuu va skoj!!
    Denna gången ska de allt gå vägen för dej!!!!
  • Csillag
    joujou skrev 2012-06-20 18:13:28 följande:
    Här har vi lilla pluppen i v.8 (7+1) Idag alltså. För första gången någonsin har jag fått se en liten böna i min mage och ett finfint hjärta slå! 

Snart är det eran tur också!! Hjärta
    Nawwwwww guuu va skoj.
    Kan tänka mej känslan dhos dej va underba idag.
  • Csillag
    Lilla Fjun skrev 2012-06-20 15:35:12 följande:
    Hej! Följer tråden men skriver inte så ofta. Jag håller på att göra stimulerat FET. Satte tillbaka ett långodlat embryo 11/6. Testdatum är 25/6. Dum som jag var testade jag imorse med känsligt test och fick inget utslag Tror ni jag testat för tidigt eller får jag räkna med att det gick åt pipan denna gången med? Någon annan som testat innan testdatum och fått negativt som ändå fick plus på testdagen??
    Ge inte upp än!!!
    Finns många som testar pluss på testdagen mn som tjuvat minus bara dagen innan.

Så ge inte upp!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012