• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Varför var du tvungen att avbryta graviditeten Lilla fjun?

Grattis joujou till lyckat UL! :)

Massa lycka till imorgon Csillag!!! Tror bönan sitter där den ska och frodas och mår bra! :))

• Odessa

Lycka till i morgon Csillag!!! Tänker på dig och skicka varma och positiva tankar.

Jasmine: grattis till ruvningen!

Joujou: grattis till lyckat VUL härligt!

Frida: skönt att du blev bra omhändertagen idag, hoppas det går över snabbt!

Jag var på inskrivning idag, bestämde mig för att inte göra KUB. Tror bara det skulle orsaka mer oro hos mig, det är bara en sannolikhet ändå, och om jag fick en dålig sannolikhet skulle jag inte våga göra fostervattenprov pga missfallrisken. Och jag skulle aldrig välja att göra abort, om jag fick reda på att det fanns risk för Downs Syndrom, så då finns det väl inte någon riktig poäng med att göra det? Man kan lika gärna få en bra sannolikhet, och få ett barn med Down Syndrom. Hade svårt att bestämma mig innan, men nu känns det bra. Barnmorskan bokade in ett UL den 13:e juli eftersom det är snarare det jag vill åt.

• Csillag
    Odessa skrev 2012-06-20 23:08:05 följande:
    Lycka till i morgon Csillag!!! Tänker på dig och skicka varma och positiva tankar.

Jag var på inskrivning idag, bestämde mig för att inte göra KUB. Tror bara det skulle orsaka mer oro hos mig, det är bara en sannolikhet ändå, och om jag fick en dålig sannolikhet skulle jag inte våga göra fostervattenprov pga missfallrisken. Och jag skulle aldrig välja att göra abort, om jag fick reda på att det fanns risk för Downs Syndrom, så då finns det väl inte någon riktig poäng med att göra det? Man kan lika gärna få en bra sannolikhet, och få ett barn med Down Syndrom. Hade svårt att bestämma mig innan, men nu känns det bra. Barnmorskan bokade in ett UL den 13:e juli eftersom det är snarare det jag vill åt.
    TACK gumman, nervös som f*******n nu.
    Tillråga på allt så har ja inget vatten i huset, Näää mest troligt pumpen till vattnet verkar ha gått sönder så strålande start på min morgon.

Hur ska ja kunna ha midsommarfirande här hemma med 40 gäster imon om ja inte har nått vatten??

Hoppas verkligen att elektrikerna hittar ett annat fel när han kommer ida.
    Inte lätt att bo på landet alltid

Nu ner mot min mamma så jag kan duscha innan de e dags för VUL.
    Guu va nervös jag e...mår skit illa nu för de.
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-06-20 23:08:05 följande:

Jag tycker du gjorde ett klokt val om KUB testet...de e lite så vi resonerar just nu med.
    Ska prata med läkaren om de ida o ser va han tycker o tänker oxå.
    GRATTIS, en ny milstolpe för dej passerad nu gumman.
    Nu ska du se allt går vägen för dej.

Kram
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-20 19:30:40 följande:
    Jazmine25: Grattis!! Nu håller vi tummarna att vi får ligga på stranden i sommar och må pyton ;)

Joujou: Blir alldeles tårögd! Vad fint! Vad underbart för er! Njut och ta hand om er och det lilla miraklet :)

Csillag: Förstår det känns otåligt. Lycka nu till i morgon och det kommer gå fint ska du se! 
    TACK gumman, så nervös så jag vet inte va ja ska ta vägen..
  • Mandelmumsa

Det kommer gå bra Csillag! Va inte orolig!!

Varit på VUL nr 2 inför ÄP nu och läkaren gillade vad han såg väggen verkar vara i rätt storlek. Han gissar på att det blir 8-9 ägg denna gång, vi får väl se på måndag! :) Nu ska jag ta blodprov och vänta på svar på det och om det är ok blir det ÄP på måndag. Jättesvullen om magen, annars är det inga problem. Sprutdag 10 idag.

• LnH

csillag: LYCKA till idag! Det kommer säkert att gå jätte bra!

• Mandelmumsa

Make your: Tänker precis som du! Varför betala för något som inte har varit något problem? Allt har sett fint ut hela tiden för oss; toppägg, frys, fin slemhinna, normalt spermaprov, ja inget fel har hittats! Så jag tänker också att det kanske är att äggen stannar av tidigt i utvecklingen för att det kanske inte är så bra kvalitet inuti.. Men det lär väl vara svårt att komma tillrätta med det i så fall! Förstod inte riktigt hur du menade i ditt inlägg från i tisdags kl. 14:29, angående sambandet mellan att få till frysen och graviditetschans? Vilken ruvardag är du på idag?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012