• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Hello! Någon annan som tar Crinone? Jag var hos IVF kliniken förra tisdagen, och då sa läkaren att jag kunde börja trappa ner, ta en varannan dag, men jag minns inte hur länge, har för mig att hon sa en vecka, men hon menade kanske till v.12, är i v.11+1 idag, nu glömde jag ta en i går, tror ni jag kan sluta helt eller ska jag ta en var tredje dag fram till v.12? Någon med erfarenhet av detta? Hoppas ni hade en skön midsommar allihop!

• Sessan 83 K

Grattis till er alla ruvare :) Jag själv går och väntar på att min mycket sena och sega mens ska komma ( tre månader sen sist ) När den väl har kommit så är det äntligen dags att få börja med nerregl i form av sprutan enanton som ges en gång i månaden.... Väntan känns sååååå lång

• jazmine25
    Sessan 83 K skrev 2012-06-23 19:34:09 följande:
    Grattis till er alla ruvare :) Jag själv går och väntar på att min mycket sena och sega mens ska komma ( tre månader sen sist ) När den väl har kommit så är det äntligen dags att få börja med nerregl i form av sprutan enanton som ges en gång i månaden.... Väntan känns sååååå lång
    Måste vara jobbigt att vänta så länge på mensen. kan du inte äta provera för att framkalla en mens?
  • Make your own kind of music

RD8 och den svullna magen och de ömma brösten jag har haft sedan ÄP är puts väck!
    Har återfått min vanliga platta mage.
    Känns ju sådär....
    En vecka kvar till TD så jag hoppas att symptomen kan komma tillbaka till veckan.
    Kommer ni som lyckats bli gravida ihåg hur ni kände under er ruvning?
    Hade ni symptom från ET till TD?
    Är ju väldigt individuellt det där men kan vara intressant att höra :)
    En lång vecka kvar till domen och många tankar och analyser surrar i mitt huvud....

Odessa skrev 2012-06-23 15:26:15 följande:
    Hello! Någon annan som tar Crinone? Jag var hos IVF kliniken förra tisdagen, och då sa läkaren att jag kunde börja trappa ner, ta en varannan dag, men jag minns inte hur länge, har för mig att hon sa en vecka, men hon menade kanske till v.12, är i v.11+1 idag, nu glömde jag ta en i går, tror ni jag kan sluta helt eller ska jag ta en var tredje dag fram till v.12? Någon med erfarenhet av detta? Hoppas ni hade en skön midsommar allihop!
    Det verkar vara olika från klinik till klinik (och från person till person) det där.
    I instruktionsfoldern jag fått från CA så står det att man ska sluta med Crinone efter TD, oavsett resultat.
    Du får ringa imorgon och höra.
    Är säkert ingen fara att du missade att ta en!  
  • Jottatotta
    Make your own kind of music skrev 2012-06-24 09:55:46 följande:
    RD8 och den svullna magen och de ömma brösten jag har haft sedan ÄP är puts väck!
    Har återfått min vanliga platta mage.
    Känns ju sådär....
    En vecka kvar till TD så jag hoppas att symptomen kan komma tillbaka till veckan.
    Kommer ni som lyckats bli gravida ihåg hur ni kände under er ruvning?
    Hade ni symptom från ET till TD?
    Är ju väldigt individuellt det där men kan vara intressant att höra :)
    En lång vecka kvar till domen och många tankar och analyser surrar i mitt huvud....

Godmorgon. Kan bara tala om hur det var för mig denna gången när det faktiskt lyckades. Hade inga symtom alls. Tryckte och klämde på brösten för att se om det gjorde det minsta lilla ont, ibland så kände jag något men oftast inte. Var övertygad om att det inte funkat. menvärk dellux, precis som vid mens från insättning och har det fortfarande. Är i dag i 10+4. Däremot emot så kan jag nu i efterhand minnas att jag var lite täppt i näsan. Brösten ömmade först efter TD. Lycka till och håller alla tummarna för att det funkar för dig denna gången.
  • frida79

Make your own kind of music - jag hade molvärk från ET och framåt och fick ganska snabbt ett rejält saltsug och kissade oftare än vanligt, märkte ingenting på brösten och de känns fortfarande som vanligt fastän jag är i v 7, illamåendet började inte förrän för 3 dagar sedan så symptom är nog extremt olika från person till person..

Tack Jottatotta och Frida79!
    Känns bra att få bekräftat att man inte måste ha svinont i brösten för att lyckas, verkar så ibland ;)
    Fortsätter att hoppas. Själv brukar jag inte ha någon vidare mensvärk innan eller under mens utan mer som ett lätt molande i mage och svank, och det känner jag till och från nu, så hoppas på att det är positivt tecken. Kan ju iof sig vara Crinonen. Har en lång menscykel så förhoppningsvis är det inte mens på g riktigt än.
    Ska nu försöka att inte tänka och känna efter alltför mycket. Glad 

• Mandelmumsa

Åh, jag hoppas verkligen att det har tagit sig denna gång Make your! Det är som du säger extremt olika om och vad man har för symtom! Har hört många som sagt att de flesta symtom startade efter TD. Själv har mina bröst svällt upp påtagligt mycket några dagar före BIM båda gångerna jag varit gravid (både vid utomkved och missfall) och har det inte tagit sig så ser de ut ungefär som vanligt, så för mig verkar det vara ett ganska säkert tecken.
    Känns ganska jobbigt att gå och vänta på ÄP. Fortfarande störd på att jag får vänta till tisdag när ÄP borde ha gjorts idag. De har stängt på söndagar men då tycker jag att jag borde fått tid imorgon. Har ju inte sprutat sen i onsdags kväll! Men misstänker att det blev kö pga att de hade stängt på midsommarafton. På tisdag när äggplocket ska ske är det två veckor sedan jag började spruta så det känns lite segt.
    Om jag testar negativt igen denna gång har jag bestämt att jag ska ta igen lite träning. Magen är stor och har inte tränat på flera veckor nu.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012