• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • frida79

Csillag - kommer inte heller göra KUB :)) känns ganska osäkert det där, vet flera som fått hög risk och oroat sig i onödan och fått friska barn :)

• familjenekberg

Csillag

Vad härligt med ett litet hjärta som slog håller tummarna så hårt jag kan att det fortsätter växa och frodas till en liten bäbis.

• Make your own kind of music
    Csillag skrev 2012-06-21 16:11:51 följande:
    TACK flickor.
    Ja de kändes verkligen skönt att få se de lilla hjärtat ticka.
    Lugnade mej lite,vilket behövdes.
    Bara hålla tumamrna nu att ja tar mej över dessa veckorna.

Ja KUB testet tänker ja inte göra nu.Litar fullt på min läkare.
    Herrejösses vad fantastiskt! Grattis!! Det kommer att går bra det här :) 
  • Mandelmumsa

Underbart Csillag! Detta är du verkligen värd efter allt kämpande!! Vilka glada nyheter :))

Jag kommer göra äggplock på tisdag. Känns lite trist att det blev uppskjutet en dag! :( Är så himla svullen!!

Mandelmumsa skrev 2012-06-21 18:59:30 följande:
    Underbart Csillag! Detta är du verkligen värd efter allt kämpande!! Vilka glada nyheter :))

Jag kommer göra äggplock på tisdag. Känns lite trist att det blev uppskjutet en dag! :( Är så himla svullen!!
    Välkommen till klubben! En vecka efter ÄP och jag är fortfarande svullen! Ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Funderar på om jag kanske är lite lätt överstimulerad. Kan inte minnas att jag varit svullen så länge efter ÄP tidigare.
    Och förstoppad är jag också, men tror inte det är därför som jag är svullen för jag lyckades tillslut göra nr 2 ordentligt men inte blev magen mindre för det ;) Usch, det är inte alls kul. Får bli plommon och linfrön i mängder för att få fart på magen.  
  • Mandelmumsa

Precis samma sak här! Sa till min kollega idag att jag ser verkligen ut att vara i fjärde månaden.. Hade dessutom, obetänksamt av mig, en tajt tröja på mig idag så har fått gå och försöka dölja magen men det har varit omöjligt eftersom den är enorm. Man vill ju inte att folk ska tro att man är gravid när man har problem att bli det. Min mage minskade inte heller när jag till slut gjorde nr 2 (tror faktiskt man blir lite förstoppad av hormonerna) och har varit så fruktansvärt gasig hela dagen idag! Jaja, nu ska man ju vara med familjen hela helgen, sen är det bara måndagen kvar och då kan jag ju försöka komma ihåg att klä mig pösigt! :))

Mandelmumsa skrev 2012-06-21 20:09:16 följande:
    Precis samma sak här! Sa till min kollega idag att jag ser verkligen ut att vara i fjärde månaden.. Hade dessutom, obetänksamt av mig, en tajt tröja på mig idag så har fått gå och försöka dölja magen men det har varit omöjligt eftersom den är enorm. Man vill ju inte att folk ska tro att man är gravid när man har problem att bli det. Min mage minskade inte heller när jag till slut gjorde nr 2 (tror faktiskt man blir lite förstoppad av hormonerna) och har varit så fruktansvärt gasig hela dagen idag! Jaja, nu ska man ju vara med familjen hela helgen, sen är det bara måndagen kvar och då kan jag ju försöka komma ihåg att klä mig pösigt! :))
    Har haft chinos och klänning hela veckan! Rekommenderas! ;)
    Du ska se att helgen och måndagen kommer att flyga iväg och vips så ligger du i gynstolen hög på morfin!

Trevlig midsommar allihop!! 
  • frida79

Igår började illamåendet lagom till midsommar, trodde jag skulle få slippa när jag mått bra enda till v 6+1.. Men bra ändå, tecken på att det händer saker där inne :))

• Mandelmumsa

Ja det är ett positivt tecken! Tror det är normalt att det dröjer några veckor innan illamåendet kommer igång!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012