• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • familjenekberg

Vill tipsa om sommar i p1, dagens program handlar om barnlöshet och att inte lyckas. Att lära sig leva utan barn. Jag tyckte det var väldigt intressant.

• Mandelmumsa

Jazmine: Vid alla mina tre FET som har gjorts i naturlig cykel har jag blivit ordinerad två progesteronvagitorier varje dag fram till TD, därför blev jag lite förbryllad. Men det verkar variera extremt mycket från klinik till klinik hur de lägger upp behandlingen. Jag har TD 14/7.

Det var tröstande att läsa ditt inlägg Make your! Jo det är ju sant, blev gravid på första insättningen men det blev ett tidigt missfall. Men har faktiskt inte tänkt på att det måste innebära att det embryot blev en blastocyst! :)) Och det är ju sant att det kan vara spermien som failar ibland, det behöver ju inte alltid vara ägget :) Tar nog lätt på mig att allt beror på mig eftersom det är hos mig grundproblemet sitter. Hur kommer det sig egentligen att överstimuleringen kan leda till ett positivt resultat? Hoppas verkligen det är så! :) Förresten, en annan sak jag funderat på. Kan embryot fästa innan det har blivit en blastocyst? Den blir ju det först på dag 5, men embryot kan ju fästa redan från dag 2?

• Odessa

Mandelmusa: till mig sa de att en överstimuleringen oftast leder till en lyckad graviditet, de har något med hormonerna att göra. Håller tummarna! Kommer du tjuvtesta?

Make your own: Det är bra att du kissar mycket, det är ju ett tidigt och tydligt graviditetstecken!

Csillag: försök vila mycket ändå, har du någon som kan avlasta en aning? Bra att du inte blöder! Och hoppas du inte åker på magsjuka!

Med mig är det bra, fick se filuren i fredags, såg armar, ben och fingrar. Måste äta Trombylen hela graviditeten dock. Har fortfarande förhöjda antikroppar men normalt TSH. Märkligt! Har börjat få en tydlig mage nu, har varit svullen hela tiden, framförallt på kvällen, men nu kan jag snart inte dölja det längre, får inte på mig några kläder, och magen står ut. Tycker det är tidigt? Men jag är ganska liten, kanske syns det tidigare? Samt att min mage inte fungerar, så det kan ju vara det också.

Fam Ekenberg: hur mår du?

• familjenekberg

Odessa

Jag mår hyfsat har en uvi men det är skickat på odling så nu bricker mycket citrondryck och tranbärs juce för att motarbeta tills jag får svaret på tisdag.

Jobbigt att du måste medcinera hela tiden men tur att de har koll på dig. Vilken vecka är du i nu?

Mandelmumsan

I en annan tråd så var det många som var gravida som blev överstimulerade, så jag tror det kan vara positivt.

Csillag

Försök ta det så lugnt du kan nu inte mätte med barn och hundar. Jätte bra att du inte har blödit håller tummarna att det fortsätter så. Kram

• LnH

här så går jag och väntar tålmodigt (NOT) på att det ska bli augusti så kliniken öppnar igen...denna väntan!

Har börjat på ackupressur för barnlöshet, vet inte alls om det hjälper men skönt med fotmassage!

Vet att jag har äl i princip varje månad, regelbunden cykel etc. MEN den här månaden så har jag efter äl haft mensvärk till och från, illamående, metallsmak i munnen, stickningar och ilningar över blygbenet och vid ljumskarna. Varför mår jag sämre efter äl nu när jag inte ens har haft äggplock, sprutor eller så?
    Är det ngn annan som har fått konstigare cykler eller symptom de månader när man inte har någon pågående behandling?!

• jazmine25

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är med barn. Jag tjuvtestade ej på morgon urin men har fått ett svagt plus. Denna känsla är så skön. Jag är med barn det känns ju helt sjukt ju. Nu vill jag bara njuta och vara med barn. Jag hoppas verkligen inte mitt missfall som jag fick förra gången kommer dra ner mig nu eller att jag fårmissfall igen.

TACK FÖR ERA TUMMAR!!! dom måste ha hjälpt!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012