• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Wow vad häftigt Odessa! Är den redan formad som en människa?

När har du BIM Make your? Tycker det är lovande att mensen inte kommit än!! Har du fått några symtom?

• Make your own kind of music

Odessa: Tack så jättemycket!! Då ska jag inte oroa mig mer över det iaf :) 
    Och vad underbart att du fick se en liten filur! Så gulligt! :)

Mandelmumsa: Ingen aning när jag har BIM :) Har väldigt oregelbunden mens så det är omöjligt att veta. Men än så länge ingen blödning. Fast vid vårt andra IVF så fick jag ingen blödning men testade minus på TD, så tyvärr vågar jag inte förlita mig alltför mycket på det. Bara att vänta...
    Inga symtom tyvärr. Har nu i eftermiddag haft väldig molvärk i magen, precis som innan mens, så jag går på helspänn nu. Springer på toaletten lite titt som tätt för att se så det inte börjat blöda.
    Usch, är så nervös. Ställer in mig på ett minus för säkerhets skull.... kommer bli ledsen och besviken i så fall men ändå skönt att veta.
    Funderar på att testa imorgon, efter att min man åkt iväg till svensexan.
    Vill veta och är det ett minus så kommer jag behöva lördag o söndag att återhämta mig på, för att slippa sjukanmäla mig från jobbet. Konferens och sociala aktiviteter nästa vecka som är bra om jag är med på.

Kram till er alla som stöttar och peppar! 

• Mandelmumsa

Ja jag är fortfarande übersvullen!! De såg vid ET att äggblåsorna hade ersatts med vätska och det verkade vara normalt. Det kanske är så att det tar ett tag innan kroppen absorberat vätskan och först då kan magen krympa igen.
    Det känns inte alls som jag ruvar än, känner i stort sett ingenting. Bara lite öm efter äggplocket än.
    Har du berättat för din man att du kommer testa när han har åkt? Är han ok med det eller kommer han känna sig snuvad när han kommer hem och berättar det? Om det är negativt, orkar du vara ensam då?
    Vad säger din intuition att testet kommer att visa? Själv verkar jag vara inne i en period av bra intuition. Kände på mig hur många ägg vi fick ut (8), hur många som blivit befruktade (5) och hur många som hade toppkvalitet (2)!

Blev ett plus!! :)
    Vågade inte tro på att det kunde bli det....
    Så fort min man begett sig iväg till svensexan så gjorde jag testet för jag mådde så dåligt och ville bara veta.
    Hade gjort upp planer för vad jag skulle göra för att muntra upp mig själv om det skulle visa negativt.
    Ringde min man och meddelade den glada nyheten då jag vet att det ligger där och gror i bakhuvudet hela tiden och han blev så glad :)
    Då var ännu en milstolpe avklarad.
    Med ett tidigt missfall i bagaget vågar vi dock inte slappna av och bara vara glada utan nu tar vi en dag i taget och är förberedda den här gången på att det när som helst kan skita sig.
    Men just nu i denna stund.... så glad :) 
  • Mandelmumsa

Men åååååååhhhh så underbart Make your!!!!!! Graaaaattiiiiiiis!!!!!!!! Vad ska du göra av din glädje nu? Antar du har lust att bara studsa runt?!?! Hahaha vad roligt :)))

Mandelmumsa skrev 2012-06-30 09:06:51 följande:
    Men åååååååhhhh så underbart Make your!!!!!! Graaaaattiiiiiiis!!!!!!!! Vad ska du göra av din glädje nu? Antar du har lust att bara studsa runt?!?! Hahaha vad roligt :)))
    Hahaha.... ja, jag är så glad :):)
    Har ringt mamma och pappa också och de ska komma hit och umgås med mig.
    De blev så glada! Fast de var ju också med om hur det gick förra gången och då blev vi så besvikna allihop så nu försöker vi stilla det hela lite. Men oavsett hur det nu går så är det ju underbart att jag iaf testar positivt för det visar att jag kan bli gravid :) Och det här testet var mycket starkare än förra gången då det blev missfall. Får hoppas att det kan vara ett positivt tecken! :)
    Tant Groda skrev 2012-06-30 09:13:47 följande:
    make your: grattis
    Tack! :)
    Får bara hoppas att det går bättre den här gången.
    Nu börjar en annan väntan och nervositet.
    En dag i taget.
    Och inte glömma bort att andas.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012