• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Hihihi! :) Klart det blir annorlunda denna gång, nu kommer det att gå vägen!!! :)
    Vad roligt att dina föräldrar kommer så du har någon att dela glädjen med!!! Och din man kommer ha en underbar svensexa med denna vetskap som säker uppfyller honom helt också nu :) Det är ju som du säger, OM det skulle skita sig även denna gång så KAN ni få barn, det har ni bevisat två gånger nu! Wihiiiii!!! :)))

• Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-06-30 09:46:53 följande:
    Hihihi! :) Klart det blir annorlunda denna gång, nu kommer det att gå vägen!!! :)
    Vad roligt att dina föräldrar kommer så du har någon att dela glädjen med!!! Och din man kommer ha en underbar svensexa med denna vetskap som säker uppfyller honom helt också nu :) Det är ju som du säger, OM det skulle skita sig även denna gång så KAN ni få barn, det har ni bevisat två gånger nu! Wihiiiii!!! :)))
    Ska tillåta mig att vara glad i dag och njuta.
    Just nu är jag gravid :)
    Ska nog köpa på mig några test till och testa till veckan för att se så plusset håller i sig.
    Men den här gången SKA det gå hela vägen!! Bestämmer mig för det nu :)

Och jag håller tummarna stenhårt för er också Mandelmumsa!!
    2013- a twin year!!! ;))) 
  • Mandelmumsa

Hahaha!! Så är det!! Twin year it is! :))
    Helt rätt inställning att njuta idag för nu är du GRAVID!!! :)))

• frida79
    Make your own kind of music skrev 2012-06-30 08:59:31 följande:

Blev ett plus!! :)
    Vågade inte tro på att det kunde bli det....
    Så fort min man begett sig iväg till svensexan så gjorde jag testet för jag mådde så dåligt och ville bara veta.
    Hade gjort upp planer för vad jag skulle göra för att muntra upp mig själv om det skulle visa negativt.
    Ringde min man och meddelade den glada nyheten då jag vet att det ligger där och gror i bakhuvudet hela tiden och han blev så glad :)
    Då var ännu en milstolpe avklarad.
    Med ett tidigt missfall i bagaget vågar vi dock inte slappna av och bara vara glada utan nu tar vi en dag i taget och är förberedda den här gången på att det när som helst kan skita sig.
    Men just nu i denna stund.... så glad :) 
    Stort grattis!! {#emotions_dlg.flower}Glad många lyckade ivf:er nu i vår/sommar! underbart!! Solig
    BF - 12 februari 2013
  • Mandelmumsa

Är det någon som har känt liknande?
    I natt började jag bli väldigt öm långt ner i magbotten och det håller i sig än. Jag kan nästan påstå att det gör ont! Det drar, hugger lite svagt och det strålar ibland upp ovanför magen. Det är bara RD 2 idag. Jag är tvungen att röra mig och resa mig och sätta mig väldigt lugnt och försiktigt hela tiden för annars gör det så ont att jag stönar. Vad tror ni detta är? Har också varit uppe och kissat tre (!!) gånger i natt, jag som bara brukar gå upp max en gång.

Csillag, hur mår du?

Tusen tack Frida79! Glad

Mandelmumsa: De första dagarna efter ET kände jag också väldigt mycket men kanske inte så ont att jag stönade till som du beskriver.
    Kan ju vara överstimulering på g... vatten som ansamlats och trycker på urinblåsan. Du hade väl rätt många äggblåsor? Har du haft det tidigare?
    Är säkert ingen fara men håll du koll och se så det inte blir värre och VILA.

Är lite osäker nu på hur jag ska göra med Crinonen.
    Har inte tagit någon idag för i min folder jag fått från CA så står det att man ska sluta med den när man testat oavsett resultat. Har  för säkerhets skull ringt CA som ska ringa upp mig. Vill dubbelkolla så jag inte slutar för tidigt!

• Mandelmumsa

Jag hade kanske 16 blåsor eller så, samma förra gången. Har aldrig blivit överstimulerad tidigare men varit nära en gång. Funderar på om vaggisarna kanske är vätskedrivande. Eller om kroppen nu tömmer sig på vätskan som ersatte äggblåsorna. Får se hur det artar sig under dagen. När jag känner såhär kan jag inte göra mycket annat än att vila.

Mandelmumsa skrev 2012-06-30 11:42:29 följande:
    Jag hade kanske 16 blåsor eller så, samma förra gången. Har aldrig blivit överstimulerad tidigare men varit nära en gång. Funderar på om vaggisarna kanske är vätskedrivande. Eller om kroppen nu tömmer sig på vätskan som ersatte äggblåsorna. Får se hur det artar sig under dagen. När jag känner såhär kan jag inte göra mycket annat än att vila.
    Hoppas det blir bättre.
    Har din klinik öppet idag så kan du ju alltid ringa och rådfråga?
    Annars så avvakta och skulle det bli värre så ring sjukvårdsupplysningen.
    De är dock inte alltid så kunniga när det gäller ivf.
    Ringde dit när vi under vårt första ivf hade gjort tokfel med sprutan och gett mig en fyrdubbelt så stor hormondos.
    Kände oss inte alls som dumbommar... Tungan ute Då visste de iaf inte alls vad det kunde ha för effekt så de fick ringa runt och lyckade till slut få tag på en ivf-kunnig person. Det var ingen fara :)

Csillag: Hoppas du och den lilla grodan mår bra. Tänker på dig! 
  • Mandelmumsa

Känns som det har blivit bättre nu! Nu känner jag bara ömheten efter äggplocket :) Får se om det håller i sig.

Mandelmumsa skrev 2012-06-30 12:36:52 följande:
    Känns som det har blivit bättre nu! Nu känner jag bara ömheten efter äggplocket :) Får se om det håller i sig.
    Låter bra det!! Glad
    Är säkert positivt det du kände {#emotions_dlg.flower}

CA ringde och jag ska sluta helt med Crinonen.
    Gött!
    Hon som jag pratade med var lite rolig....
    Jag frågade nämligen först om Crinonen och sen nämnde jag i förbifarten att jag har TD idag och att jag testat positivt.
    - Men!! sa barnmorskan. - Och det håller du inne med!! - Vad roligt!! - Då får jag säga grattis....  :)
    Den 23/7 ska vi dit igen på VUL, om de/t små livet/n nu vill stanna kvar. *hoppas*
    Och så sa hon åt mig att ringa mödravården på måndag o få tid för inskrivning. Glad

Nu ska jag snart bege mig iväg o köpa ett gäng graviditetstester, så får jag fortsätta testa nu till veckan. 
    Testet jag gjorde i morse var väldigt starkt då, men när jag tittade på det igen nyss så är det mycket svagare, dock fortfarande pluss. Men man är ju så jädrans nojjig som IVF:are. Borde väl vara att HCG:t har avdunstat får jag hoppas ;)
    Testar imorgon igen för säkerhets skull och med ett annat märke.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012