• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music

Låter klokt att du kollar upp det. Gör du det redan idag eller avvaktar du till imorgon?

Det kändes bra att vakna upp i morse, tack :)
    Och ja, jag gjorde ett nytt test. Apoteket Hjärtats test vilket även det var positivt :) Ligger bland mina bilder.
    Nu avvaktar jag några dagar, sen testar jag igen för att se så det inte blir svagare.
    Vårt missfall kom ca en och halv vecka efter TD förra gången så de närmsta två veckorna nu kommer att kännas lite extra nervöst. Hoppas därför på att symptomen kan komma igång rejält.
    Har fått för mig att jag känt av ett svagt illamående vid några tillfällen. Mest på kvällen när jag blivit trött.
    Och igår när jag promenerade med min mamma för att köpa test och vi gick runt i ett köpcentrum för att kolla in rean så blev jag så sjukt trött och lite yr så jag fick sätta mig ner en stund.
    Vet inte om det är på riktigt eller inbillning, kan väl vara som så att man känner efter lite extra :)

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-07-01 11:31:53 följande:
    Låter klokt att du kollar upp det. Gör du det redan idag eller avvaktar du till imorgon?

Det kändes bra att vakna upp i morse, tack :)
    Och ja, jag gjorde ett nytt test. Apoteket Hjärtats test vilket även det var positivt :) Ligger bland mina bilder.
    Nu avvaktar jag några dagar, sen testar jag igen för att se så det inte blir svagare.
    Vårt missfall kom ca en och halv vecka efter TD förra gången så de närmsta två veckorna nu kommer att kännas lite extra nervöst. Hoppas därför på att symptomen kan komma igång rejält.
    Har fått för mig att jag känt av ett svagt illamående vid några tillfällen. Mest på kvällen när jag blivit trött.
    Och igår när jag promenerade med min mamma för att köpa test och vi gick runt i ett köpcentrum för att kolla in rean så blev jag så sjukt trött och lite yr så jag fick sätta mig ner en stund.
    Vet inte om det är på riktigt eller inbillning, kan väl vara som så att man känner efter lite extra :)

GRATTIS gumman!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag

HUr går de för våra andra ruvare?
    O hur går de för våra andra gravida?

Tycker de e så tråkigt att ivf klinikerna har semesterstängt så ni andra inte kan få göra antingen erat första andra osv igen utan måste vänta ut semestern.
    MEN en välbehövlig semester  e oxå vitigt, en paus har visat sej för många vara bra o koncentrera sej på allt annat.

Till hösten hoppas vi att vi alla plussat 

• jazmine25
    Csillag skrev 2012-07-01 13:45:19 följande:
    HUr går de för våra andra ruvare?
    O hur går de för våra andra gravida?

Tycker de e så tråkigt att ivf klinikerna har semesterstängt så ni andra inte kan få göra antingen erat första andra osv igen utan måste vänta ut semestern.
    MEN en välbehövlig semester  e oxå vitigt, en paus har visat sej för många vara bra o koncentrera sej på allt annat.

Till hösten hoppas vi att vi alla plussat 
    Jag är på RD 11 idag. Jag är riktigt nervös då idag är det min BIM dag. Jag vill verkligen inte få mens. Det känns som den kan komma närsomhelst men än så länge syns inget på toapappret. Det är 6 dagar kvar till TD. När tror ni att jag kan börja hoppas? Jag tänkte om mensen inte kommit på tisdag då ska jag nog våga tro lite grann i alla fall. Det här är ju 5:e insättningen. Jag plussade på 1:a men det blev missfall sen har jag fått tillbaka 3 st som blivit minus och nu den fjärde FET som jag så mycket hoppas på.
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-01 14:35:22 följande:
    Jag är på RD 11 idag. Jag är riktigt nervös då idag är det min BIM dag. Jag vill verkligen inte få mens. Det känns som den kan komma närsomhelst men än så länge syns inget på toapappret. Det är 6 dagar kvar till TD. När tror ni att jag kan börja hoppas? Jag tänkte om mensen inte kommit på tisdag då ska jag nog våga tro lite grann i alla fall. Det här är ju 5:e insättningen. Jag plussade på 1:a men det blev missfall sen har jag fått tillbaka 3 st som blivit minus och nu den fjärde FET som jag så mycket hoppas på.
    Gumman, jag håller verkligen verkligen alla tummar o tår för du ska få ditt pluss denna gången.
    ge inte upp!

• familjenekberg

Csillag

Med mig är det bra har börjat sommarjobb har jobbat en vecka. Var och såg "lill skruttet" i onsdag allt var bra. Har gått 11 fulla veckor i dag så nu en vecka till sen har jag passerat 12 veckor. Är orolig att något ska gå fel, vill kunna njuta av att vara gravid men oron finns där. Hoppas att jag börjar känna "lill skrutt" tidigt skulle bli lugnare dock misstänker jag att jag har uvi, har testat med sticka och jag har bakterie tillväxt. Vet inte vart jag ska vända mig om det.

• Mandelmumsa

Håller tummarna att det går vägen den här gången Jazmine! Vet inte när man kan hoppas, är så olika. Min mens blev förskjuten flera dagar pga vaggisarna en gång.

Har varit hos läkaren nu. Det var lätt överstimulering. Urinprov och blodprov såg bra ut. Och även urinblåsan som kollades med ultraljud. Trolig orsak till smärtan är att mina äggstockar är förstorade och att de sitter ganska nära urinblåsan. Borde känna mig bättre inom några dagar!

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-07-01 17:31:42 följande:
    Håller tummarna att det går vägen den här gången Jazmine! Vet inte när man kan hoppas, är så olika. Min mens blev förskjuten flera dagar pga vaggisarna en gång.

Har varit hos läkaren nu. Det var lätt överstimulering. Urinprov och blodprov såg bra ut. Och även urinblåsan som kollades med ultraljud. Trolig orsak till smärtan är att mina äggstockar är förstorade och att de sitter ganska nära urinblåsan. Borde känna mig bättre inom några dagar!
    Hoppas du mår bättre snart. Jag kör ju helt naturligt denna gång. Så jag hoppas kroppen inte vill luras med att skjuta på mensen i några dagar.
  • Make your own kind of music

Tack Csillag! :)
    Hur går det för dig? Kram.

Jazmine25: Förstår hur du känner! Den här veckan och särskilt de sista dagarna har varit jättejobbig. Pendlat mellan hopp och hopplöshet. Jag håller tummarna stenhårt att det ska gå bra den här gången för er! {#emotions_dlg.flower} 

Mandelmumsa: Vad bra att det inte var något allvarligt.  Måste kännas skönt att veta! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012