• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music
    jazmine25 skrev 2012-07-02 15:00:39 följande:
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är med barn. Jag tjuvtestade ej på morgon urin men har fått ett svagt plus. Denna känsla är så skön. Jag är med barn det känns ju helt sjukt ju. Nu vill jag bara njuta och vara med barn. Jag hoppas verkligen inte mitt missfall som jag fick förra gången kommer dra ner mig nu eller att jag fårmissfall igen.

TACK FÖR ERA TUMMAR!!! dom måste ha hjälpt!!!!

Åh vad roligt!
    Grattis!!
    Då fortsätter vi hålla tummarna att det går brättre den här gången!
    Själv kan jag inte alls koppla av och njuta.
    Tar en dag i sänder och hoppas på det bästa.
  • LnH

Grattis Jazmine!!!!!! Vad glad jag blir för din skull!!!!!

• jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-02 15:07:53 följande:
    Åh vad roligt!
    Grattis!!
    Då fortsätter vi hålla tummarna att det går brättre den här gången!
    Själv kan jag inte alls koppla av och njuta.
    Tar en dag i sänder och hoppas på det bästa.
    Jag är fortfarande lite chockad. Jag kommer nog också bara ta en dag i taget. Känner du nåt ännu? Jag har mått lite illa i två dagar + att brösten ömmar ganska mycket.
  • LnH
    Thunderkatten skrev 2012-07-02 14:59:08 följande:
    Jag tycker det låter som graviditetstecken. :)
    hmmm menade du mina konstiga symptom?
    Ja visst mirakel kanske kan ske, men det händer aldrig mig ;)

Om jag mot all förmodan skulle kunna bli gravid utan hjälp skulle göra mig överlycklig. Men tar dessa symtom som tecken på attt alla mediciner har gjort ngt som inte är bra med min kropp....
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-02 15:00:39 följande:
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är med barn. Jag tjuvtestade ej på morgon urin men har fått ett svagt plus. Denna känsla är så skön. Jag är med barn det känns ju helt sjukt ju. Nu vill jag bara njuta och vara med barn. Jag hoppas verkligen inte mitt missfall som jag fick förra gången kommer dra ner mig nu eller att jag fårmissfall igen.

TACK FÖR ERA TUMMAR!!! dom måste ha hjälpt!!!!

ÅHhhhh GRATTIS GRATTIS GRATTIS Gumman!!!!
    Du förtjänar verkligen detta plusset.
    Massa grattis kramar 
  • jazmine25
    Csillag skrev 2012-07-02 16:25:02 följande:
    ÅHhhhh GRATTIS GRATTIS GRATTIS Gumman!!!!
    Du förtjänar verkligen detta plusset.
    Massa grattis kramar 
    Tack. Det känns underbart just nu. Hoppas bara att jag vågar slappna av. Jag ska försöka hitta vår lista och sen skriva in mig.
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-02 17:10:41 följande:
    Tack. Det känns underbart just nu. Hoppas bara att jag vågar slappna av. Jag ska försöka hitta vår lista och sen skriva in mig.
    försår du e orolig.
    Önskar jag hade några tröstande ord mn tror nånstans att har man MF i bagagen så oroar man sej hela tiden även om man vill försöka känna sej lugn.

Först kämpar vi för att bli gravida.
    När vi väl e de så oroar vi oss för MF.
    Man tänker efter första VUL kommer de kännas bättre, o de gör de i under dagen,mn sen kommer oron tillbaka o man längtar till nästa VULInskrivning osv o så håller man på hela graviditeten.
    Nånstans får man inte chansen att njuta för oron o rädslan tar över,

MEEEEEN de e värt varenda sekund när lilla knytet ligger på magen på förlossningen-

Nu ska du se att du bebis tittar ut i slutet av februari, 
  • Make your own kind of music

Jazmine25: Låter ju väldigt bra med symptom så tidigt! Själv känner jag inte mycket. Spänner en del i magen o ljumskarna samt blir svullen på kvällen. Men inga ömma bröst eller illamående än. Lite tröttare än vanligt.

• Mandelmumsa

Grattis Jazmine!! Så underbart!!! :))
    Vet hur oron tar över! Om jag blir gravid igen så kommer det bara ta en dag av lycka så trillar jag nog i orosgropen rätt omgående. Tror du har helt rätt Csillag! Har man en gång fått missfall är det svåååårt att bara vara glad och njuta!

Någon frågade om jag ska tjuvtesta och det vet jag inte. Om ovissheten känns hemskare än ett eventuellt negativt gravbesked så kommer jag antagligen tjuvtesta i ett svagt ögonblick! :)

RD 4 idag och mina överstimuleringsbesvär har minskat, så det går åt rätt håll!

• Thunderkatten
    LnH skrev 2012-07-02 16:19:55 följande:
    hmmm menade du mina konstiga symptom?
    Ja visst mirakel kanske kan ske, men det händer aldrig mig ;)

Om jag mot all förmodan skulle kunna bli gravid utan hjälp skulle göra mig överlycklig. Men tar dessa symtom som tecken på attt alla mediciner har gjort ngt som inte är bra med min kropp....

Tja, mensvärk + ilningar låter som växtvärk. Och illamående är ju en klassiker. Men förstår precis hur du känner. Man vågar inte hoppas. Det är lättare att tro att nåt är fel än att det är helt rätt. Jag håller tummarna för att det i bästa fall är vad jag tror och i värsta fall bara en tillfällig svacka. :) Kram!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012