• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-07-10 20:01:52 följande:
    Csillag: Ta hand om dig och vila ordentligt. Så glad över att pyret lever! Åh! Hoppas blödningen lägger sig. Så tråkigt att du måste gå igenom så otroligt dåligt bemötande. Speciellt dagar som denna.

Make och mandelmumsa: Hoppas ni har helt ofarliga små mellanblödningar!

Många positiva tankar till er alla!!
    TACK gumman.Låg resten av dagen i sängen sen o mer lr mindre rullade tummarna, för de fanns ingenting att se på TV igår kändes de som.
    Mn de va bara att ligga där.

Kommer fortsätta ta de lugnt nu, så lugnt jag bara kan med 3 barn.Tur mannen har semester.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 20:35:39 följande:
    Nu är jag fullständigt knäckt för när jag kom hem för någon timme sedan kollade jag trosskyddet igen och det såg likadant ut igen, en liten rödaktig sörja. men det värsta av allt är att eftersom jag ändå var så orolig och nere då så tog jag ett test som var negativt! :( Och nu är jag helt förstörd. Jag plussade på dag 9 sist, idag är det dag 12! Har TD på lördag, 16 dagar efter ET.
    Guu va tråkigt gumman o läsa,verkligen lessen för din skull.
    MEN jag tycker inte du ska ge upp så lätt.
    De är väldigt tidigt för dej än så bara för att ett test visade negativt betydr de ju inte att de måste va så.

Du vet ju sj hur mina gravtest hoppade från positivt till negativt i 2 veckor

ge inte upp än!!

Hur e de me blödningen??

STYRKEKRAMAR
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 20:31:41 följande:
    Csillag: Jag förstår dig! Så hemskt att behöva utstå allt det där utan att ens vara tillfrågad och när du är så orolig och bara vill bli undersökt! Man häpnar över hur lite empati människor i vården har ibland!! Skönt att den lille lever, vilken kämpe det är!!! :))
    TACK gumman.

Skickar en hel hög STYRKEKRAMAR till dej igen o Ge inte upp!!
  • Make your own kind of music
    Odessa skrev 2012-07-11 09:10:44 följande:
    Mandelmusa: hoppas på plus ändå. Håller tummarna!

Make your Own: hur går det för dig?
    Tror jag överreagerade lite i måndags. Var väldigt lite och det var inte rött utan en rosa-grå-röd strimma.
    Inget mer efter det, peppar peppar.
    Oroar mig väldigt mycket just nu.
    Brösten ömmar knappt alls, och inatt tyckte jag att bröstens svullnad blivit mindre. Så kunde inte sova.
    Jobbig väntan. Fick för mig förut att jag mådde lite illa, men det kan ju vara inbillning för att jag vill känna något.
    Vecka 5+6 idag så jag hade önskat känna mer.
    Hoppas allt ser bra ut ändå.
    Funderar på att kanske testa igen till helgen.
    12 dagar kvar till VUL.... Låååång väntan.
  • Odessa

Csillag: bra att du tar det lugnt! Du får börja kolla på en tv-serie, en riktig lång än, typ Sopranos!

Make: skönt! Då borde det ju verkligen inte vara någon fara! Jag var också väldigt nervös i början, tyckte symptom försvann men det är så himla himla tidigt. Tror inte jag började känna något på riktigt för ens v.7-8, så försök att inte oroa dig så mycket, vet att det är svårt. Be om att gå ta ett Hcg innan ditt VUL, det kan vara lite lugnande.

• Mandelmumsa

Mensen har inte satt igång än, det var bara det där lilla igår, MEN har nu testat med morgonurin som jag haft en hel natt och det är negativt! Dag 13 idag så det är inget att hoppas på längre. Känner mig ledsen, arg, besviken och uppgiven. Tror inte det någonsin kommer att lyckas för oss och vet inte om jag orkar med fler försök. Vet bara att jag kommer behöva professionell psykiatrisk hjälp innan hösten om jag inte ska tappa kontrollen helt. Vet någon vem man vänder sig till?

• Make your own kind of music

Åh nej vad tråkigt!
    Tänker inte säga att det kan vara tidigt fortfarande för oftast känner man ju själv om det är kört eller inte.
    Förstår det känns hopplöst just nu.
    Hos oss på CA har de en psykolog man kan boka tid hos.
    Har de kanske det där du går också?
    Ibland behöver man hjälp att hantera alla dessa besvikelser.
    Jag fick hjälp efter vårt tredje försök. Då hade jag bestämt mig för aldrig mer ivf.
    Pratade med en psykolog och tyckte det var mycket givande.
    SÅ ledsen för er skull.
    KRAMAR i MASSOR.

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-07-11 11:00:30 följande:
    Mensen har inte satt igång än, det var bara det där lilla igår, MEN har nu testat med morgonurin som jag haft en hel natt och det är negativt! Dag 13 idag så det är inget att hoppas på längre. Känner mig ledsen, arg, besviken och uppgiven. Tror inte det någonsin kommer att lyckas för oss och vet inte om jag orkar med fler försök. Vet bara att jag kommer behöva professionell psykiatrisk hjälp innan hösten om jag inte ska tappa kontrollen helt. Vet någon vem man vänder sig till?
    Verkligen jätte lessen för din skull gumman, mn känns skönt att höra du tänker framåt ändå.
    Vi har psykolog genom CA om vi vill, MEN de e mkt dyrare än att ringa till en psykolog genom vårdcentralen typ.
    Jag frågade CA vad osm va skillnaden på deras psykolg o en vanlig då jag gått hos en vanlig redan för att orka ta mej igenom allt de här i 11 år o dom sa att de är ingen skillnad egenligen mer än att just deras psykolog har enbart hand om deras patienter,mn ingen särskild utbldning lr så.
  • Mandelmumsa

Jag bor i Stockholm och gör behandlingarna i Örebro, så det känns lite långt att åka till psykolog där. Men jag får höra med dem vad de föreslår, när de öppnar.
    Csillag: Jag vet inte om jag ser framåt direkt. Jag brukar va bra på det men nu börjar jag nå en gräns där jag kan bryta ihop fullständigt om jag inte får hjälp. Ser inte framåt mot nya behandlingar! Vad ska det tjäna till att sätta in fler när det ändå inte funkar, måste ju vara något fel när det satts in åtta helt perfekta ägg och det enda som kommer ut av det är ett missfall. Så nu får de bannemej ta och anstränga sig lite för att hitta felet innan vi öser in fler embryon. För något fel är det helt klart då vi haft jättebra odds varje gång, den sannolikheten kan mätas i decimaler..

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012