• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 16:21:21 följande:
    Fan att det ska vara så svårt för vissa! Hittade en rödaktig flytning i trosorna nu :( Inte helt övertygad att det är mensen, men helt klart oroväckande med tanke på att BIM är nu i dagarna! Skit! :(
    Förstår att du är orolig! Jag var helt knäckt igår.
    Men är det bara en liten rödaktig flytning så är det ingen fara!
    Tror även att kroppen blir lite förvirrad runt mens, och att det är jättevanligt att man kan blöda lite då, trots att man är gravid! Så ge inte upp!! Det SKA gå bra.
    STYRKEKRAMAR.

Csillag: Åh, din lilla groda lever och hjärtat slår!!! Det är underbara nyheter!! VILA och ta hand om dig och den lilla. Nu fortsätter vi hålla tummarna att hen klarar av det här. Vilken liten kämpe ändå :)
    Sen förstår jag att du är upprörd över bemötandet du fick och att du blev någon form av labbråtta när du var så orolig över hur din lilla mådde. Fy säger jag bara. Hoppas verkligen att den läkaren fick ut någonting riktigt bra och givande av den undersökningen som du tvingades gå igenom. Han vill ju väl ändå och det är jättebra att det finns läkare som intresserar sig för missfall och som vill få bukt på det. Med det menar jag inte att det är ok att göra som de gjorde. Jag förstår dig fullständigt! Hade reagerat likadant själv.
    KRAM på dig och gläds åt att din lilla plutt finns kvar. Det var inget missfall. Det är mycket goda nyheter! 

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-07-10 18:50:32 följande:
    Csillag: Åh, din lilla groda lever och hjärtat slår!!! Det är underbara nyheter!! VILA och ta hand om dig och den lilla. Nu fortsätter vi hålla tummarna att hen klarar av det här. Vilken liten kämpe ändå :)
    Sen förstår jag att du är upprörd över bemötandet du fick och att du blev någon form av labbråtta när du var så orolig över hur din lilla mådde. Fy säger jag bara. Hoppas verkligen att den läkaren fick ut någonting riktigt bra och givande av den undersökningen som du tvingades gå igenom. Han vill ju väl ändå och det är jättebra att det finns läkare som intresserar sig för missfall och som vill få bukt på det. Med det menar jag inte att det är ok att göra som de gjorde. Jag förstår dig fullständigt! Hade reagerat likadant själv.
    KRAM på dig och gläds åt att din lilla plutt finns kvar. Det var inget missfall. Det är mycket goda nyheter! 
    Jo jag förstår han samtidigt att han e intresserad och jag tycker verkligen de e bra att de finns sånna som han som verkligen försöker hitta orsaker till MF o följer studir o forsning osv.
    Men jag tycker inte de va rätt på de sättet dom gjorde de.
    Om dom bara hade frågat mej så hade jag svarat att jag kan träffa han en annan dag för jag tycker sj att detta är ett väldigt viktigt ämne för vääääldigt många.
    men jag tycker inte de  e ok att göra de på de viset dom gjorde i den situationen jag va.

Jag e verkligen lättad att få se hjärtat slog idag för de trodde jag verkligen inte efter inatt.
    Bara att ta en dag i sänder o hoppas att de går vägen.
  • Odessa

Csillag: Ta hand om dig och vila ordentligt. Så glad över att pyret lever! Åh! Hoppas blödningen lägger sig. Så tråkigt att du måste gå igenom så otroligt dåligt bemötande. Speciellt dagar som denna.

Make och mandelmumsa: Hoppas ni har helt ofarliga små mellanblödningar!

Många positiva tankar till er alla!!

• Mandelmumsa

Csillag: Jag förstår dig! Så hemskt att behöva utstå allt det där utan att ens vara tillfrågad och när du är så orolig och bara vill bli undersökt! Man häpnar över hur lite empati människor i vården har ibland!! Skönt att den lille lever, vilken kämpe det är!!! :))

• Mandelmumsa

Nu är jag fullständigt knäckt för när jag kom hem för någon timme sedan kollade jag trosskyddet igen och det såg likadant ut igen, en liten rödaktig sörja. men det värsta av allt är att eftersom jag ändå var så orolig och nere då så tog jag ett test som var negativt! :( Och nu är jag helt förstörd. Jag plussade på dag 9 sist, idag är det dag 12! Har TD på lördag, 16 dagar efter ET.

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 20:35:39 följande:
    Nu är jag fullständigt knäckt för när jag kom hem för någon timme sedan kollade jag trosskyddet igen och det såg likadant ut igen, en liten rödaktig sörja. men det värsta av allt är att eftersom jag ändå var så orolig och nere då så tog jag ett test som var negativt! :( Och nu är jag helt förstörd. Jag plussade på dag 9 sist, idag är det dag 12! Har TD på lördag, 16 dagar efter ET.
    Förstår att du känner dig knäckt. Jag tycker väll det är dumt att försöka övertala dig att du kan vara med barn i alla fall. Jag hoppas du orkar ta nya tag. Vad blir ditt nästa steg?

Mandelmumsa: Tycker du ska ta ett till test med morgonurin. Det kan ha varit för utspätt, och det är tidigt.
    Förstår du är ledsen. Men det är extra viktigt så här tidigt att man inte ska ha kissat på flera timmar innan man gör testet för att det ska vara tillräckligt koncentrerat och kunna ge utslag.
    Förstår att det måste kännas jättejobbigt just nu med denna ovisshet.
    Jag hoppas fortfarande. 
    Lite blödningar kan man som sagt ha tidigt.
    KRAM. 

• Odessa

Mandelmusa: hoppas på plus ändå. Håller tummarna!

Make your Own: hur går det för dig?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012