Make your own kind of music skrev 2012-07-10 11:02:52 följande:
Åh Csillag. Hoppas det ser bra ut och bara är en av de blödningar som du har haft innan!!!
Blir SÅ ledsen och arg när jag läser om att du VARJE gång du är kontakt med sjukvården måste förklara och kämpa med näbbar och klor för att de ska visa empati och förstå dig. Det är INTE ok!!!!
Du som redan går igenom så mycket, med all oro och med allt som varit innan ska inte behöva det.
Det är väl SJÄLVKLART att man vill veta.
Det här är inte klokt.
Vad fan har hänt med Sverige egentligen.
Min mamma hade problem hon också med att bli gravid, min moster likaså, men de fick ett helt annat bemötande. De tog dem på allvar och på den tiden opererade de mer än vad de gör idag. Det går faktiskt att öppna upp äggledarna (på något vänster gjorde de det på min moster, har dock inte fått det exakt förklarat) genom en operation. Dock lite riskfyllt, men för min moster ledde det till tre barn på naturlig väg. Idag erbjuder de enbart ivf, tre i vårt landsting, sen får vi klara oss själva.
Sjukvården idag känns väldigt avtrubbad. Ibland verkar det som att de har glömt bort att bara för att de möter människor var och varannan dag som går igenom missfall så kan de inte bara ta sånt med en klackspark för det är en tragedi för varenda en som går igenom detta!!
Vad bra att din man tog luren och röt till!!! Det är inte bara vi kvinnor så mår dåligt av den ovissheten. De tycks to det. att det är vi som bara nojjar oss, men även våra män oroar sig och mår dåligt.
Du ska inte behöva kämpa så, du har nog.
Nu håller jag tummarna resten av dagen att det går bra för er. KRAM!!!!
TACK gumman.
Önskar bara den här semestern kunde ta slut just nu så min normala läkare e tillbaka så jag slipper dessa stolpskott.
Oftast är de den biten dom hakar upp sej på, VARFÖR man inte går hos dom utan hos en privatläkare 1, 15 timmes bilresa bort.
Å när man svarar dom så fortsätter dom bara.
Acceptera ist att jag valt gå kvar hos min läkare jag haft i 11 år och inte vill byta.
Sjukvården är valfri,vare sej de e privatläkare lr landsting.
blir så trött av alla dessa olika riktlinjer, fan kan inte alla läkare, regioner,städer,osv ha samma riktlinjer innom allt.
Å jag är väl medvetetn om studien som Borås har o jag vet att dom ligger främst i Sverige,mn dom kan ändå inte tillräckligt,mn Lennart är på rätt väl vilket jag e glad för att de finns sånna som han.
Men jag har alla hans mediciner.
De enda jag vill e att veta vart blödninagrna kommer ifrån,om de e kört lr inte.
orkar inte mer skit nu.
Önskar denna semestern va över redan.
Hoppas verkligen inte de e ett MF för jag orkar verkligen inte de just nu.