LisaW81 skrev 2012-07-15 14:22:00 följande:
Tack! Denna tråd verkar vara så stöttande och behaglig, många andra är så svåra att komma in i så här tror jag jag stannar. Är dock inte så aktiv, är inne och läser så gott som varje dag och läser men då via mobilen och då blir det inte att jag lägger kommentarer, det är så mycket lättare att sitta vid en dator och skriva!
Jag tog percis som du Prednisolon fast bara 10mg/dag. Om du tar så mycekt som 20mg känenr du då av några biverkningar? Jag kände inget alls och funderar därför på att få be om ökad dos nästa gng.
Jag tog Trombyl fram till plusset men därefter villa läkarna att jag enbart skulle ta Fragmin, undra varför? Vet du skillnaden mellan fargmin och trombyl, rent effektmässigt alltså? Är fragmin mycket starkare?
De sista 4 försöken har jvi gjort uppe i Falun. Vi bor i Jönköping så det är en bit att åka varje gång men vi lockades först av Faluns blastocystodling och sedan har de varit så himla tillmötesgående där att vi valt att hålla fast vid dem. Var går ni?
Läkaren vill att jag slutar med Fragmin i vecka 12 men det vill inte jag... är det någon fara att fortsätt tills mina sprutor är slut, vilket skulle bli under vecka 16, vad tror du?
Man behöver inte va så aktiv hela tiden, just nu är de ganska lugnt här inne då de e semestertider.Jag skriver heller knappt från mobilen då de oftast bara blir rörigt lr fel.
Då är du inte så långt ifrån mej egenligen.
Gamla adress va Hestra, 5 mil ifrån dej.
Ny bostad sen ett år tillbaka e Blidsberg o de är ca 5 mil från jkpg oxå hehe.
Jag har valt göra mina ivf i göteborg på carlanderska,dom e super!!Kör distans så jag går hos min läakre i Gislaved o sen åker ja till gbg för ÄP o ET/FET
Carlanderska gör ju oxå blasto.
Att du tror på dina mediciner o akupunkturen tycker jag du gör rätt i, håller med fullständigt då jag kört nästan samma o lyckades då.
På svar om din fråga om prednisolonen så har jag inte haft några biverkningar alls av 20 mg/dag.
En dos under 20mg/dag sägs av ÄD kliniker o imunologläkare inte hjälpa vid ivf.
tyvärr så är de få läkare i sverige som skriver ut över 10 mg o ger många patienter högre hopp när dom äntligen får ut prendisolon.
Har man som jag imunologiska problem oxå krävs en större dos för att kroppen inte se äggen/spermierna som ett hot o inte stöta uit dom.
Hoppas din läkare vill gå med på att öka din prednisolon.
De enda jag kan säga "hände" va att jag blev typ förkyld o snorig,MEN de e oxå det som är positivt.
Den förkylningen är inte "riktig" utan kommer för man tar prednisolonen för att sänka ner sitt imunförsvar.
Hur såg ditt schema ut för prednisolonen när du började, när började du i din cykel osv...
Va de färslförsäk lr FET o vad gör du nästa gång??
Jag hade nog följt rådet om fragmin om jag va dej...just de preparatet ska man lyssna på sin läkare.Ditt blod får ju heller inte bli för tunt.du blöder ju lättare då.
Sen finns de ju oftast en chans till att få får börja ta de igen senare i graviditeten.
Tror att din läkare vill att du bli av med alla "onödiga" mediciner.
Från V 12 brukar man vilja ta bort vissa mediciner.
Visserligen förvånad över att du då redan fått sluta med Trombylen.Den ska ja ju äta mer lr mindre hela graviditeten.
Fragmin tillsätts om trombylen inte karar hålla borta "propparna" i livmodern.
Från V 12 är ju de mesta riskerna över,då har man ju kommir över de värsta delen.
(OM man nu inte haft problem med graviditeter i senare stadie)
Visserligen ska jag väl inte säga att jag tror de skadar att du tar fragmin till vecka 16 då man faktist kan använda de hela graviditeten...
Välkommen in till oss igen