• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Csillag: Håller helt med om att det är så orättvist att vissa som så gärna vill ha barn ska få kämpa så och kanske inte ens lyckas, medan andra som inte vill ha barn blir gravida hur lätt som helst och föder oönskade barn alternativt gör abort.

Kan glutenintolerans och/eller laktosintolerans påverka chansen att bli gravid/behålla barnet??

• Make your own kind of music

V 7+0 idag.
    På måndag ska vi på VUL och jag börjar bli så himla nervös.
    Det är ju först då vi vet om det verkligen lever något inne hos mig eller inte.
    Pendlar just nu mellan att känna mig gravid och inte.
    Mycket tröttare än vanligt. Och hungrigare.
    Har kännt av ett lätt illamående ibland men inget värt att gnälla över.
    Magen har jag inte kännt något i på flera dagar. Ingen molvärk.
    Fått för mig att bröstens svullnad gått ner lite.
    Så jag vet verkligen inte alls vad jag ska tro.
    Blir tufft om vi måste ställa om oss på att försöka igen. Börja om från början. Orkar inte tänka på det alternativet just nu känner jag.
    Hoppas så att vi får er ett hjärta slå på måndag.

• Mandelmumsa

Jag håller mina tummar!! Symtom eller inte, det behöver inte betyda någonting! Det är bara ultraljudet som kan säga hur det ser ut där inne! Så jag förstår verkligen din nervositet.

• Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-07-19 15:28:16 följande:
    Jag håller mina tummar!! Symtom eller inte, det behöver inte betyda någonting! Det är bara ultraljudet som kan säga hur det ser ut där inne! Så jag förstår verkligen din nervositet.
    Usch ja. Har bestämt mig för att tänka så här:  Så här långt har vi aldrig kommit tidigare. Jag har bevisat, mest för mig själv, att gravid kan jag bli. Hoppas såklart innerligt att vi lyckats fullt ut  nu, men har vi inte det, så har ändå mina förhoppningar om att någon gång lyckas blivit större.
    Tack för tumhållningen.
    Jag hoppas det går bra för er framöver och att ni kommer i kontakt med bra läkare som är villiga att tänka "outside the box" och hjälpa er att lyckas! Ge inte upp!
  • Mandelmumsa

Tycker du tänker helt rätt!! Så är det ju, om det skulle vara så illa att något är fel nu, så vet ni att du kan bli gravid igen och ni kan få ert barn!
    Jo jag hoppas verkligen att det finns hjälp att få för oss och att vi får en bra läkare som är engagerad och kunnig.
    Känner redan hur paniken börjar tränga sig på, att jag snart blir för gammal för att få barn!! Blir snart 34! Känns fruktansvärt! Tänk om vi hade det som männen och slapp den här tidspressen! Då skulle allt kännas mycket lättare, om jag ska tala för mig själv.

• Tant Groda

Inser nu att när vi aka till vårt ivfmöte på onsdag så lär jag ha mens
    Är det några problem tror ni?

• Tant Groda

Ska göra gynundersökning när jag är där. Men det är nog mest för mig som det inte blir trevligt för!

• Odessa

Fick sådan otrolig smärta idag i nedre magen. Ilningar och tryck neråt, nästan bakåt. Är det sammandragningar jag känner? Var nästa på väg till akuten, otrolig olustig känsla, hade svårt att gå. Men inte värk som i mensvärk utan snarare i "mellangården". Det gick över efter någob timme. Någon som känner igen sig? V.15 +0 idag. Hoppas ni har det fint i värmen!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012