• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Jag är gravid i v. 16+4! i går kväll såg både jag och maken sparkar på magen. Jättehäftigt!

• Sindyrella1983
    Odessa skrev 2012-08-01 15:33:10 följande:
    Jag är gravid i v. 16+4! i går kväll såg både jag och maken sparkar på magen. Jättehäftigt!

Va roligt =) Känns lite mer verkligt då kan jag tänka mig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • NL86

Gud vad härligt Odessa!! Ja de är verkligen fantastiskt att se! :)
    Är ju i 28+5 här så här sprattlar den lilla för fullt och rörelserna man känner är fantastiska! En fot här, en rumpa där! :)
    Var hos bm här om dagen och då visade det sig att den redan lagt sig med huvudet neråt! :) så får se om den väljer att stanna så nu! :)
    Ska till tillväxt ultraljud om 3 veckor för att se så den växer som den skall! Tydligen kan ivf-bebisar halka efter? Följer kurvan hos bm iaf så hoppas de skall se bra ut :)

Håller verkligen tummar och tår för alla er ruvare och er som fortfarande är i ivf karusellen och snurrar! Hoppas ni med får ert pluss snart, för vi alla har verkligen förtjänat det!

Skickar även stora kramar till alla er andra som lyckats blivit gravida! Jag är så glad för eran skull och hoppas ni får en "lättsam" och fin graviditet!

• LnH
    jazmine25 skrev 2012-07-30 16:57:05 följande:
    Idag öppnade äntligen Hudinge sin telefon. Jag ringde och berättade om det tidiga missfallet och bokade om VUL-tiden till en missfalls koll. Jag tror verkligen inte att allt har lämnat mig då jag mår urusellt varje dag och fortfarande känner mig gravid. Jag vet ju att jag har fått missfall men nåt slags knas är det med min kropp just nu.

Vi ska träffa läkaren den 8/8 så hoppas allt löser sig bra då och att vi får köra en planering innför IVF start 2. Jag tror att vi borde få köra igång på mensen som borde komma i början av september. Men det är bara om man måste hoppa en mens efter missfall. Annars borde jag få köra igång redan nu på Augusti mensen.

Är det nån som vet om man måste hoppa en mens eller inte?
    Jag fick ju ett extremt tidigt missfall och jag skulle inte ha behövt vänta en mens men det blev flera pga sommarstängt...annars hade jag fått köra på direkt.

Hur långt gången var du?! Beklagr verkligen!!! Läste det på din blogg...kram
  • jazmine25
    LnH skrev 2012-08-02 12:49:47 följande:
    Jag fick ju ett extremt tidigt missfall och jag skulle inte ha behövt vänta en mens men det blev flera pga sommarstängt...annars hade jag fått köra på direkt.

Hur långt gången var du?! Beklagr verkligen!!! Läste det på din blogg...kram
    Jag var tidigt i v.6 bara. Hoppas ju att man får köra igång direkt. På Onsdag får jag veta.
  • jazmine25

Vad tyst det är i denna tråd helt plötsligt. Vad Händer med alla?

Jag hoppas allt är bra med csillag?

• familjenekberg

Jazmine25

Jag jobbar rätt mycket så jag har inte varit inne så ofta just nu. Men här är allt bra gick in i v17 i dag men är så orolig att allt ska gå fel. Ska på rul den 30/8 jätte långt dit. När kör ni igång igen?

• jazmine25
    familjenekberg skrev 2012-08-05 16:31:14 följande:
    Jazmine25
    Jag jobbar rätt mycket så jag har inte varit inne så ofta just nu. Men här är allt bra gick in i v17 i dag men är så orolig att allt ska gå fel. Ska på rul den 30/8 jätte långt dit. När kör ni igång igen?
    Vi kommer troligtvis igång på september mensen. Vi ska träffa läkare på Huddinge på onsdag för att allt ser bra ut efter missfallet och planera ny IVF. Men jag får nog inte köra igång på mensen i augusti.

Kul med rul. Hoppas allt ser bra ut.
  • Csillag

Hej flickor.

aaförlåt ja vari lite frånvarande under semestern.Haft mkt att göra mn fått hålla de i lugnt tempo för grodans skull.

varit inne några gånger för blödningar mn som tur e har grodan klarat sej.

Va på NUPP o KUB förra veckan o allt såg bra ut hittills.
    Eller ja så bra de kan se ut för att vara en av mina graviditeter.

Livmoderetappen funderas nu på att sätta ett cerklage runt för att stabilisera den.

Går nu på läkarbesök 2ggr/vecka och från vecka 18 så kommer jag få 3-4 ggr/vecka fram till förlossning om jag inte blir inlagd.
    Kommer bli massa tillväxt ultraljud från V 20 och framåt för att ha koll på grodan.
    Ska göra 3 sockerprov denna graviditeten med o har dessutom redan fått börja med niferex för mitt järnvärde.
    Normalt börjar man runt V 20-25 med en tablett mn jag är nu uppe i 4 st.
    Mitt Tsh har tyvärr skjutit upp så jag har fått höja dosen med Levaxin från 50-150 nu.
    Ska ta nya prover för både TSH o järnvärdet om 2 veckor.

Går de inte upp blir de inläggning tyvärr.
    MEN peppar peppar jag har tagit mej så här långt o här ges de då inte upp!!

Hur går de för alla andra??

Såg att några av er förhoppningsvis ska få köra igång nu efter en låååång väntan över sommaren, guu va skönt de måste kännas!
    Håller alla tummar o tår för er!
    Ska bli bebis 2013 för er!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012