• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Idag har vi ställt oss i adoptionskö. Men vi hoppas fortfarande på att lyckas genom Ivf. Vi har två läkarbesök inbokade, ett på Linnékliniken den 21/8 och ett på Örebro universitetssjukhus (där vi har gått hittills) den 27/8 där vi kommer be om fler undersökningar och tester för att försöka hitta vad som inte stämmer. Hoppas verkligen att vi får någon klarhet i det hela då. Har ju gjort massor av misslyckade Ivf-försök trots att våra chanser ser väldigt bra ut "på ytan".

• LnH

Hej efter semester och skön ledighet från jobb och från FL :) Har fått min mens så ska ringa kliniken idag för att få köra ett FET denna månad, dvs om allt ser bra ut så kör vi om ca 14 dagar...vilket innebär bara 14 dagars till tränande :S.

Såg mig själv i en helkropps spegel och insåg att det kanske var dags att gå ner några kilon i vikt oavsett om BMI tal säger att jag är normal. Så har nu tränat i 3 veckor och ja, det syns skillnad...rutorna börjar komma fram, förhoppningsvis så kommer de att försvinna snart igen  och ersättas av en liten kula :)

Hoppas det går bra för alla andra och att alla har haft en skön semester

• Csillag
    LnH skrev 2012-08-06 07:37:49 följande:
    Hej efter semester och skön ledighet från jobb och från FL :) Har fått min mens så ska ringa kliniken idag för att få köra ett FET denna månad, dvs om allt ser bra ut så kör vi om ca 14 dagar...vilket innebär bara 14 dagars till tränande :S.

Såg mig själv i en helkropps spegel och insåg att det kanske var dags att gå ner några kilon i vikt oavsett om BMI tal säger att jag är normal. Så har nu tränat i 3 veckor och ja, det syns skillnad...rutorna börjar komma fram, förhoppningsvis så kommer de att försvinna snart igen  och ersättas av en liten kula :)

Hoppas det går bra för alla andra och att alla har haft en skön semester

Hej gumman.
    Skönt att mensen kommit igång så ni kan köra igång nu.
    Träna inte för hårt bara, även kroppen kan anse att du är snäppet förliten även om BMI säger normalt.
    Jag va tvungen att gå upp i vikt.
    Gillar man träna o hålla kroppen fast o rutorna i ögat så kan de oxå vara en nackdel för bebisverkstan för en del,endel behöver lägga ner träningen lite mer o öka på vikten.
    Kroppen e väldans konstig o nått kilo upp lr några kilo ner kan va avgörande många gånger för många.så ta de lugnt.
    Nu ska du se att de blir bebis för dej oxå!!!!
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-08-05 21:13:37 följande:
    Idag har vi ställt oss i adoptionskö. Men vi hoppas fortfarande på att lyckas genom Ivf. Vi har två läkarbesök inbokade, ett på Linnékliniken den 21/8 och ett på Örebro universitetssjukhus (där vi har gått hittills) den 27/8 där vi kommer be om fler undersökningar och tester för att försöka hitta vad som inte stämmer. Hoppas verkligen att vi får någon klarhet i det hela då. Har ju gjort massor av misslyckade Ivf-försök trots att våra chanser ser väldigt bra ut "på ytan".

Va roligt att höra ni har tagit steget till adoption,även om anledninagrna inte är roliga.

Hur många misslyckade ivf har ni gjort då?

Hoppas ni får köra färdigt era försök på if,vet att många måste ha lagt ner ivf under adoptionstiden för att just få adoptera.

Hoppas ni får en liten bebis snart.
  • LnH

hmmm, ska man alltså ta det lungt med träning?!.

Gångerna innan när jag har blivit gravid har jag tränat (alltså inte vid ivf tillfällen). och har vägt runt 10 kilo mindre än vad jag gör nu, plus att jag har ätit minipiller/p-piller och festat och rökt (vi planerade definitivt inte alls att skaffa barn!!!). Nu så har jag inte tränat, vägt mera, tagit det lungt och nästan inte alls rökt och festat och definitivt inte haft ngt skydd..

Och när jag plusade men fick tidigt missfall så gick jag en promenad varje kväll för att få igång blodcirkulationen då jag sitter ned hela dagarna. Så jag hoppas att min träning nu gör att min blodcirkulation har blivit mycket bättre och gynnar eventuell graviditet (intalar jag mig själv).

• Sindyrella1983

Hej!

har haft en helg med verkligen full rulle!! Har inte hunnit in på FL.

Idag ringde jag BM för att höra vad vi ska gå igenom om 3 veckor på vårt första besök. Jag var så nyfiken.... Har ett visst kontrollbehov som behövde stillas Flört 
    Så då är det kontroll av vilka tester som finns redan och vilka vi måste göras, sedan lite sånt vanligt, vikt, längd, rökning mm. Men efter alla provsvaren kommit så skickas remissen och enligt henne så brukar det ta 1-2 månader innan man kommer ner till Malmö. Men det känns som överskådlig framitd ändå. Även om jag tycker att väntan är oliiiiiidligt lång!

Csillag, vilken resa du har!! Men såklart ger man inte upp! Inte när man kommit så långt.

• Make your own kind of music

Har haft semester (är inne på min sista semestervecka) och har medvetet hållit mig borta från FL. Dels för att jag varit så förbaskat trött. Har verkligen sovit bort den här semestern, men även för att stilla min oro. :)  Vi fick se ett hjärta slå i vecka 8 och nu är jag i vecka 10 och kan inte låta bli att oroa mig. Tycker symptomen börjat avta lite. Har mått illa (inte så att jag behövt kräkas) till och från i ett par veckor, men just nu mår jag bra. Ingen som helst känning längre i magen, molvärken som jag kände tidigare är puts väck. Så usch vad orolig man blir. Har inget att jämföra med så jag vet ju inte om det kanske är normalt att man inte känner så mycket i magen omkring vecka 10. Antar att det är individuellt. Dock fortfarande väldigt mycket tröttare än vanligt. 
    Imorgon ska vi till MVC för provtagningar. Får hoppas det ser bra ut! Och på tisdag om en vecka blir det ett extra UL. SÅ nervös. Vill att det ska gå vägen den här gången!

• Thunderkatten

Kallas inte vecka 10-12 för spökveckorna just för att de tidiga graviditetssymptomen avtar då? Sen kommer det att dyka upp massa nya spännande symptom om några veckor. :) Det är klart att det ska gå vägen den här gången, jag håller alla tummar och tår! Kram!

• Make your own kind of music
    Thunderkatten skrev 2012-08-06 13:33:25 följande:
    Kallas inte vecka 10-12 för spökveckorna just för att de tidiga graviditetssymptomen avtar då? Sen kommer det att dyka upp massa nya spännande symptom om några veckor. :) Det är klart att det ska gå vägen den här gången, jag håller alla tummar och tår! Kram!
    Just det, har jag hört talas om. Tror det är veckorna från att symptomen börjar avta till att man börjar få andra symptom (mage, känna fosterrörelser) som kallas för spökveckorna (ca: v10-18). Får hoppas att det är dessa spökveckor som jag redan gått in i. Man brukar ju säga att det är runt vecka 12 som symptom som t.ex. illamående brukar klinga av, men det kan nog hända tidigare för vissa kvinnor så jag hoppas att det är så för mig helt enkelt. Oroar mig dock, så jag får prata med barnmorskan imorgon och se vad hon säger, samt vad proverna visar. Är proverna ok så får jag väl försöka bita ihop tills om en vecka då jag har UL inbokat. :) Undrar när jag kommer sluta oroa mig och istället glädja mig. Vågar inte det riktigt än.
  • Mandelmumsa

Csillag: Har gjort totalt sju insättningar varav det sista var två färska embryon. Den första insättningen ledde till ett tidigt missfall. Vi har gjort fyra hela Ivf, alltså fyra färskåterföringar och tre frysåterföringar. Allt har haft toppkvalitet. Som sagt gav det första färska ett missfall, men nu har vi gjort sex insättningar på raken utan resultat, varav det sista var med två embryon. Detta trots att vi fått en chans på runt 50% vid färskförsöken.

Make your: Jag tror absolut att allt är som det ska. Det låter väldigt positivt att du haft tydliga symtom under en längre tid, även om de just nu inte är där. Symtomen kommer och går, har jag hört.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012