• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    Odessa skrev 2012-08-10 13:10:25 följande:
    Var på UL idag och såg en frisk och livlig pojke! Känns fantastiskt och märkligt, svårt att ta in, att det är på riktigt.

Vad härligt! Skönt att allt var bra på UL - sedan är det väl bara att låta allt sjunka in vartefter. .. Grattis och hoppas att du mår bra och kan njuta av graviditeten!
  • Fidelis ad urnam
    Odessa skrev 2012-08-10 13:10:25 följande:
    Var på UL idag och såg en frisk och livlig pojke! Känns fantastiskt och märkligt, svårt att ta in, att det är på riktigt.
    Åh vad avundsjuk jag blir (på ett bra sätt, inte missunnsam). Längtar så tills den dagen kommer för oss också. Måste ha varit underbart att se!
  • jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-08-08 18:15:54 följande:
    Jazmine: Varför kunde du inte få två tillbaka? Det borde iofs innebära att de tror mycket på att du kommer lyckas! Var det din Ivf-läkare du träffade idag eftersom du fick besked om bara en tillbaka? Vad är det för donation ni ska göra? Visste inte att kroppen kan lura en så att man testar positivt fast man inte är gravid! Varför fick ni nej till hjälp mot missfall?
    Han tror att vi har stora chanser att lyckas sen sa han att med två embryon så ökar risken för missfall.
  • jazmine25

Väntar på mensen. Det är inte ofta man vill att den ska komma försent men nu hoppas jag det. För kommer den nästa vecka så kommer jag troligtvis få göra IVF på den mensen. Vi väntar på att Huddinge ska ge oss en spermiedonator och det skulle ta ca 1 vecka sa läkaren.

Vi så gärna komma igång på denna mens och inte nästa. Nu är mensen ca 3 dagar sen.

• Fidelis ad urnam

Nu närmar det sig för oss. På måndag ska jag ringa in och boka vår tid för att köra igång hela processen. Jag är jättenervös!

• Mandelmumsa

Vad är du nervös för, Fidelis? Fasar du för något speciellt eller är det bara att allt är nytt?

• Fidelis ad urnam
    Mandelmumsa skrev 2012-08-12 08:52:16 följande:
    Vad är du nervös för, Fidelis? Fasar du för något speciellt eller är det bara att allt är nytt?
    Allt är nytt och sedan är jag spruträdd, så detta kan ju bli intressant. 

Idag fick jag ägglossning, har ätit extra stark rosenrot sedan senaste mensen och fick ägglossning på dag 16 ist för min vanliga dag 21-23
    Sista chansen innan IVF. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012