• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-28 09:07:38 följande:
    Csillag, jag håller alla tummar att allt går bra. Skönt att dom kommer ha så täta kontroller.
    TACK gumman,De e faktist skönt att dom har de.
    Många kan tycka men guu va jobbigt,mn jag e nog lite van då juag varit med om de innan,o nånstans så vet man att läkarna faktist då har koll på en o de e skönt.
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-07-28 09:24:32 följande:
    Jag ska genomgå nuppen oxå just pga alla problem som jag haft under mina graviditeter o bli gravid så gör vi de.
    Å även om de inte ska va ärftligt så har jag en kusin som har down syndrom.
    E väldigt kluven va över provet egentligen mn vi har sagt vi gör nupp/KUB testet o sen får vi se va resultaten visar.
    Läkarna vill inte jag gör fostervattensprovet pga alla mina titigare MF o att alla komplikationer som varit.
    Det här med NUPP/KUB är en svår fråga, speciellt om man får höga riskvärden. Nu har vi har haft turen nog att ha haft värden som gjort att vi inte behövt ta ställning till eventuella fortsatta prover. Och trots allt är det ju endast "statistik" och inte en "sanning"...men ändå vill vi göra testen...kanske av kontrollbehov eller av oerhörd längtan efter information?!? Vad vet jag....men testet gjorde vi iaf.... Obestämd LYCKA TILL!
  • Odessa

Jag kände sparkar första gången i går, min man kände dem också, så tydliga var det! Tjoho!

Csillag: bra att de har så täta kontroller och att de håller bra koll på er. Många kramar

• LisaW81
    Odessa skrev 2012-07-29 14:30:17 följande:
    Jag kände sparkar första gången i går, min man kände dem också, så tydliga var det! Tjoho! Csillag: bra att de har så täta kontroller och att de håller bra koll på er. Många kramar

Vad underbart det måste vara att äntligen få känna!! Blir också nyfiken på i vilken vecka du är i?
  • Sindyrella1983
    Csillag skrev 2012-07-28 09:26:01 följande:
    TACK gumman,De e faktist skönt att dom har de.
    Många kan tycka men guu va jobbigt,mn jag e nog lite van då juag varit med om de innan,o nånstans så vet man att läkarna faktist då har koll på en o de e skönt.
    Ja jag skulle med glädje gå till läkaren för kontroll varje dag om det hade varit det som behövdes =)
  • Fidelis ad urnam

Min mens kom i lördags, så jag är inte gravid. Kör ett sista försök med rosenrot, får jag ÄL på dag 14 så blir det på samma dag jag ska ringa och boka tid för IVFen så det borde inte krocka med själva starten av allt. 
    Tycker ni att jag borde kolla upp medicinerna nu? Eller ska jag vänta till första besöket då vi ska få all information?
    Allt är ju utskrivet till mig, så hon kanske tyckte att jag skulle hämta ut dem? 

• Fidelis ad urnam

Hm,,,
    Gonal-f går inte att beställa och inte heller Ovitrelle......Är detta vanligt? 

• jazmine25

Idag öppnade äntligen Hudinge sin telefon. Jag ringde och berättade om det tidiga missfallet och bokade om VUL-tiden till en missfalls koll. Jag tror verkligen inte att allt har lämnat mig då jag mår urusellt varje dag och fortfarande känner mig gravid. Jag vet ju att jag har fått missfall men nåt slags knas är det med min kropp just nu.

Vi ska träffa läkaren den 8/8 så hoppas allt löser sig bra då och att vi får köra en planering innför IVF start 2. Jag tror att vi borde få köra igång på mensen som borde komma i början av september. Men det är bara om man måste hoppa en mens efter missfall. Annars borde jag få köra igång redan nu på Augusti mensen.

Är det nån som vet om man måste hoppa en mens eller inte?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012