• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

I morse var vi och lämnade in alla prover inför IVFen (HIV, hepatit osv) och som vanligt när jag lämnar prover får jag för mig att jag har precis allt.

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-24 08:57:56 följande:
    I morse var vi och lämnade in alla prover inför IVFen (HIV, hepatit osv) och som vanligt när jag lämnar prover får jag för mig att jag har precis allt.
    Hehe oroa dej inte.Sån va jag första gångerna oxå.Du ska se att de inte e nån fara alls!
  • Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-07-24 10:58:28 följande:
    Hehe oroa dej inte.Sån va jag första gångerna oxå.Du ska se att de inte e nån fara alls!
    Rent logiskt så borde jag inte ha något av det. Men satt och läste affischerna utanför provtagningsrummet medan maken var där inne, en av dem sa att om man fått blod mellan 65-91 så ska man testa sig för hepatit. 
    Hjärnan började rusa. Lyckades jag slå mig så illa någon gång innan 91 (var 9 år då) så att jag behövde få blod (Var ett barn som råkade ut för allehanda olyckor pga lite för stor äventyrsanda)? 
    Eller har min mamma kanske fått blod någon gång och smittat mig när jag låg i magen?

Och har de jag haft sex med varit friska?
    Och och och och och och och och,,,,ja du ser Jag är hopplös 
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-24 11:04:13 följande:
    Rent logiskt så borde jag inte ha något av det. Men satt och läste affischerna utanför provtagningsrummet medan maken var där inne, en av dem sa att om man fått blod mellan 65-91 så ska man testa sig för hepatit. 
    Hjärnan började rusa. Lyckades jag slå mig så illa någon gång innan 91 (var 9 år då) så att jag behövde få blod (Var ett barn som råkade ut för allehanda olyckor pga lite för stor äventyrsanda)? 
    Eller har min mamma kanske fått blod någon gång och smittat mig när jag låg i magen?

Och har de jag haft sex med varit friska?
    Och och och och och och och och,,,,ja du ser Jag är hopplös 
    Haha nä du e inte hopplös.Tror de finns måååååånga som tänker i dom banorna du gör!!
    Andas o försök tänka positivt!!
  • Odessa

Csillag: tack för lugnande ord. Ska till Bm idag och ta blodprov. Ska försök få lyssna på hjärtat samtidigt. Ska ta upp mina märkliga värkar också.

• Make your own kind of music
    Csillag skrev 2012-07-23 19:40:55 följande:
    Myokom: STOOOOOORT GRATTIS till tickande hjärta!!!
    Å väldans roligt att se dej stående i både gravidao beräknade nuSkrattande
    Tack!!! Är jätteglad, men det är ju några veckor kvar så jag ska inte ropa hej riktigt än, men ett tickande hjärta var fantastiskt att se. Känns bra :)
    Idag var vi även på inskrivning på mvc och har fått en helt underbar barnmorska. Så go! Behövde inte ens be om ett extra ultraljud utan det nämnde hon själv att hon kunde förstå om vi ville göra. Så vi ska dit när jag är i vecka 11 för att se hur det ser ut. Känns skönt. Hade inte orkat vänta ända till vecka 18. 
    Mandelmumsa skrev 2012-07-23 22:32:54 följande:
    Åh, Make your, vad glad jag blir!!!!!! Så underbart att ni fick se ett litet hjärta ticka!!! Kunde ni se hen röra på sig också eller är det för tidigt? Måste vara så otroligt häftigt och överväldigande att äntligen få se någonting där inne som ser ut som det ska! Jag hoppas jag också får uppleva det någon dag :) Måste vara en underbar känsla efter så många försök! Det ger hopp! :) Stor kram!
    Ja, det var verkligen helt underbart och lite overkligt :)
    Såg inga rörelser utan bara en liten jordnöt med något som blinkade i sig :)
    Men läkaren sa att det såg jättefint ut så jag får lita på det.
    Tror absolut att du kommer få uppleva det du med! Tänk långsiktigt och ge inte upp. Du blir ju gravid. Hoppas att ni får bra hjälp framöver och jag håller tummarna stenhårt!! Helt plötsligt, när man knappt har något hopp kvar, så funkar det.... märkligt det där.
    Vad är nästa steg för er?
    Kram! 
    Odessa skrev 2012-07-23 22:51:51 följande:
    Make your own: Wii! Grattis!!!! Åh vad härligt. Vad glad jag blir!
    Taaack!!! :) Kändes helt underbart igår! Idag med :) Men oron kommer nog att finnas där hela tiden ändå. Nästa milstolpe blir i vecka 11 då vi ska få gå på ett extra ultraljud. Hoppas den lilla växer som hen ska nu bara.
    Hur gick det för dig hos bm idag? 
  • Snölängtan

Har varit lite frånvarande här pga semester med "risig mobil"...

Kul att se att det faktiskt är så många gravida i tråden nu. Stort GRATTIS och många varma lyckönskningar! Och till er som ännu inte är gravida: många varma styrkekramar!!!!

Vi var på KUB-UL igår och kunde se en liten krabat! Glad Förra gången var det ju bara en "blinkande stjärna" som syntes på skärmen. Nu gick det faktiskt att se en nästipp! Lite overkligt med tanke på att det var vårt absolut sista försök med det sista frysa embryot som bara klarade upptiningen till hälften (mao 2-celligt)  men nu lever det ett eget litet liv och lär vara ca 5cm lång. Fast som så många skriver här, visst finns oron där hela tiden i bakgrunden...

• Odessa

Csillag: skickat massa pepp åt ditt håll, förstår att det är en lång väntan tills på torsdag!! Och tycker synd om dig med järntabletterna, jag har lågt värde i depåerna, tycker det är en plåga att behöva äta en per dag!

Make your own: fick höra hjärtat slå idag igen, känns lite lugnande. Ska försöka att njuta av att vara gravid nu! När är ni i v.11?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012