• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Sindyrella1983

Hej tjejer,

Jag vill gärna vara med här hos er om jag får...

Jag är snart 29 och min sambo 37. Han har två barn (pojkar) sedan tidigare. Vi vill ha en gemensam flicka eller pojke. jag blev gravid och fick mitt första plus den 10 april i år, tyvärr upptäctes ett x och jag blev opererad den 25 maj och tog bort höger äggledare. Fick ett nytt plus den 27 juni och var hur lycklig som helst i typ en vecka, sen började det kännas som vid mitt x. Så ett vul visade att jag nu hade ett x på vänster äggledare, även denna var tvungen att tas bort. Så där försvann mina chanser att bli gravid på egen hand, på mindre än två månader ändrades allt.

Så nu ska vi få hjälp, ska till bm för första samtal den 27 augusti. Känns konstigt och läskigt, spännande och orättvist. Massa känslor hela tiden......

• Csillag
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-20 18:27:54 följande:
    Hej tjejer,

Jag vill gärna vara med här hos er om jag får...
    Jag är snart 29 och min sambo 37. Han har två barn (pojkar) sedan tidigare. Vi vill ha en gemensam flicka eller pojke. jag blev gravid och fick mitt första plus den 10 april i år, tyvärr upptäctes ett x och jag blev opererad den 25 maj och tog bort höger äggledare. Fick ett nytt plus den 27 juni och var hur lycklig som helst i typ en vecka, sen började det kännas som vid mitt x. Så ett vul visade att jag nu hade ett x på vänster äggledare, även denna var tvungen att tas bort. Så där försvann mina chanser att bli gravid på egen hand, på mindre än två månader ändrades allt.
    Så nu ska vi få hjälp, ska till bm för första samtal den 27 augusti. Känns konstigt och läskigt, spännande och orättvist. Massa känslor hela tiden......
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Roligt att du vill följas åt med os, även om vi tyvärr inte sitter här av dom roligaste anledningarna.
    Verkligen tråkigt att höra din historia,Men ge inte upp hoppet.
    Hoppas verkligen ivf kan hjälpa er.Skönt ni kommer in så fort till infomöte.

Vart ska ni göra eran ivf??
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-07-19 08:03:11 följande:
    V 7+0 idag.
    På måndag ska vi på VUL och jag börjar bli så himla nervös.
    Det är ju först då vi vet om det verkligen lever något inne hos mig eller inte.
    Pendlar just nu mellan att känna mig gravid och inte.
    Mycket tröttare än vanligt. Och hungrigare.
    Har kännt av ett lätt illamående ibland men inget värt att gnälla över.
    Magen har jag inte kännt något i på flera dagar. Ingen molvärk.
    Fått för mig att bröstens svullnad gått ner lite.
    Så jag vet verkligen inte alls vad jag ska tro.
    Blir tufft om vi måste ställa om oss på att försöka igen. Börja om från början. Orkar inte tänka på det alternativet just nu känner jag.
    Hoppas så att vi får er ett hjärta slå på måndag.
    Du ska se att de kommer gå jättebra på måndag gumman!!!
    Håller alla tummar o tår för dej att du ska få se ett litet hjärta.

Jag ska till bm på måndag, får väl se va hon har att säga.
    Fast då är de min vanliga så de e skönt.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-07-18 09:27:29 följande:
    Csillag: Håller helt med om att det är så orättvist att vissa som så gärna vill ha barn ska få kämpa så och kanske inte ens lyckas, medan andra som inte vill ha barn blir gravida hur lätt som helst och föder oönskade barn alternativt gör abort.

Kan glutenintolerans och/eller laktosintolerans påverka chansen att bli gravid/behålla barnet??
    Gluten intolerans kan göra de svårare att bli gravid.

Laktos vet jag inte,mn jag e sj laktosintolerant.Dottern är de oxå o ena av pojkarna är de oxå.Läkarna säger att mest troligt är andra tvillingen de me bara att de inte brytit ut än.Bara hoppas han slipper de för han ÄLSKAR farfars mjölk från ladugården.

Gluten vet ja kan ställa till de tyvärr.
    Gluten e ju oxå en sjukdom som kan ligga vilandes i kroppen i flera år innan den bryter ut.
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-07-19 21:40:20 följande:
    Inser nu att när vi aka till vårt ivfmöte på onsdag så lär jag ha mens
    Är det några problem tror ni?
    Kommer inte vara några problem.Den enda de kan va obekvämt för e dej vid undersökningen,mn annars spelar de ingen roll
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-07-20 18:20:15 följande:
    Fick sådan otrolig smärta idag i nedre magen. Ilningar och tryck neråt, nästan bakåt. Är det sammandragningar jag känner? Var nästa på väg till akuten, otrolig olustig känsla, hade svårt att gå. Men inte värk som i mensvärk utan snarare i "mellangården". Det gick över efter någob timme. Någon som känner igen sig? V.15 +0 idag. Hoppas ni har det fint i värmen!
    Kan väldigt troligt va sammandragningar.Inget att oroa sej för om dm inte blir för täta o intensiva.
    Normalt gumman.
  • Csillag
    Är de nån vänlig själ som vill ta fram våran lista sista gången vi fyllde i den.
    Sitter med dum dator som inte vill kopiera in den som jag vill, suck!!

Nån som vill va gullig o fixa de.

Kram
  • Mandelmumsa

Sindyrella: Välkommen! Jag fick också x 2010 efter att vi försökt i ett halvår på egen hand. Hur länge hade ni försökt innan ni fick första x:et? Det låter ju lovande att du blev gravid så snabbt igen efter första gången! Därför tror jag du kommer lyckas snabbt när ni väl kommer igång med ivf! Förstår att det hela måste vara omvälvande när allting har skett så fort!! Men det kommer gå bra för dig! :))

• Mandelmumsa

Csillag: Det var intressant att höra att glutenintolerans kan göra det svårare att bli gravid. Det är ju också något som jag kan kolla upp då! Vet du varför eller på vilket sätt glutenintoleransen försämrar graviditetschansen?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012