• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

hmmm jag som lyckats att släppa allt och faktiskt inte tänkt ngt alls på IVF och FET, men nu när jag är tillbaka på jobbet och allt går tillbaka till sin vanliga lunk så sitter jag och nojjar över att vi bara har ett ägg i frysen och det kanske inte överlever upptiningen :S så nu känns allt så hopplöst. Förra FET så överlevde inte det första som de tinade upp utan de var tvugna att ta det andra med men det var så dåligt så att vi inte fick något hopp alls från läkaren om att det skulle bli ngt. Och nu har vi ju bara ett ägg :(
    Jag är så less på IVF vid det här laget att jag vill ju så gärna att detta ska fungera för jag vet faktiskt inte om jag vill gå igenom allt igen med sprutor och allt.

• jazmine25

Inväntar mensen som borde ha kommit senast idag. Jag har inga känningar heller att den skulle vara på gång. Jag ska på VUL imorgon och se hur det ser ut efter mitt missfall. Hoppas allt ser bra ut och att jag får köra en ny IVF i september

• LnH
    jazmine25 skrev 2012-08-07 14:55:07 följande:
    Inväntar mensen som borde ha kommit senast idag. Jag har inga känningar heller att den skulle vara på gång. Jag ska på VUL imorgon och se hur det ser ut efter mitt missfall. Hoppas allt ser bra ut och att jag får köra en ny IVF i september
    Håller tummarna för dig!
  • jazmine25

Det går fort nu. Allt såg bra på VUL:et. Han misstänkte att jag bara haft en kemisk graviditet. Det känns ju inte så kul Det är ju ett missfall men inte på samma sätt. Bara kroppen som lurat mig med fel hormoner. Nu är man ju ass rädd för att det ska hända igen. Känns ju helt sjukt att kroppen kan lura än så. Nu ska dom bara hitta en donator. Läkaren trodde att det skulle gå fort men donators barnmorskan skulle inte jobba förrns imorgon. Han sa att dom skulle höra av sig senast nästa vecka. Jag skulle även få köra på denna mens om jag hinner. Mensen skulle ha kommit igår men jag känner inte att den är i närheten. Jag fick väldigt många nej på mina frågor.

Nej till hjälp mot missfall
    Nej till två ägg tillbaka
    troligtvis nej till ICSI

Jag kommer i alla fall på eget bevåg köra akupunktur och om jag blir gravid köra med crinone till v.12 då tar nämligen moderkakan över produktionen av progesteron

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-08-08 12:12:22 följande:
    Det går fort nu. Allt såg bra på VUL:et. Han misstänkte att jag bara haft en kemisk graviditet. Det känns ju inte så kul Det är ju ett missfall men inte på samma sätt. Bara kroppen som lurat mig med fel hormoner. Nu är man ju ass rädd för att det ska hända igen. Känns ju helt sjukt att kroppen kan lura än så. Nu ska dom bara hitta en donator. Läkaren trodde att det skulle gå fort men donators barnmorskan skulle inte jobba förrns imorgon. Han sa att dom skulle höra av sig senast nästa vecka. Jag skulle även få köra på denna mens om jag hinner. Mensen skulle ha kommit igår men jag känner inte att den är i närheten. Jag fick väldigt många nej på mina frågor.

Nej till hjälp mot missfall
    Nej till två ägg tillbaka
    troligtvis nej till ICSI

Jag kommer i alla fall på eget bevåg köra akupunktur och om jag blir gravid köra med crinone till v.12 då tar nämligen moderkakan över produktionen av progesteron
    De tycker jag du gör rätt i gumman.
    ska hålla alla tumamrn för dej!
  • Mandelmumsa

Jazmine: Varför kunde du inte få två tillbaka? Det borde iofs innebära att de tror mycket på att du kommer lyckas! Var det din Ivf-läkare du träffade idag eftersom du fick besked om bara en tillbaka? Vad är det för donation ni ska göra? Visste inte att kroppen kan lura en så att man testar positivt fast man inte är gravid! Varför fick ni nej till hjälp mot missfall?

• Snölängtan
    LnH skrev 2012-08-07 13:33:11 följande:
    hmmm jag som lyckats att släppa allt och faktiskt inte tänkt ngt alls på IVF och FET, men nu när jag är tillbaka på jobbet och allt går tillbaka till sin vanliga lunk så sitter jag och nojjar över att vi bara har ett ägg i frysen och det kanske inte överlever upptiningen :S så nu känns allt så hopplöst. Förra FET så överlevde inte det första som de tinade upp utan de var tvugna att ta det andra med men det var så dåligt så att vi inte fick något hopp alls från läkaren om att det skulle bli ngt. Och nu har vi ju bara ett ägg :(
    Jag är så less på IVF vid det här laget att jag vill ju så gärna att detta ska fungera för jag vet faktiskt inte om jag vill gå igenom allt igen med sprutor och allt.

Förstår dig LnH! Jag var i precis samma sits för några månader sedan. Ena upptiningen gjorde att ett embryo inte klarade sig och vi fick tina upp ett till....som inte "blev något". Därefter hade vi endast ett embryo kvar i frysen och jag var trött på alla "berg-och-dalbanor" som varit de senaste åren. Vi ställde in oss på att "nu är det sista försöket" och mådde inte speciellt bra av det och när det väl var dags för FET så meddelar läkaren att "det gick inte så bra med upptiningen då nu endast 2 celler klarade upptiningen men eftersom det är ert sista embryo sätter vi ändå in det... ". Kändes helt hopplöst meeeeeeeeeen ni idag sitter jag här i 16v och på senaste UL så verkade allt OK. Helt otroligt att det blev något "på sista chansen".

Det jag vill säga till dig med detta är bara: Ge inte upp! Det finns ändå en chans att allt går bra! Kram och lycka till!!! 
  • Odessa

Var på UL idag och såg en frisk och livlig pojke! Känns fantastiskt och märkligt, svårt att ta in, att det är på riktigt.

• LnH
    Snölängtan skrev 2012-08-09 22:15:49 följande:

Förstår dig LnH! Jag var i precis samma sits för några månader sedan. Ena upptiningen gjorde att ett embryo inte klarade sig och vi fick tina upp ett till....som inte "blev något". Därefter hade vi endast ett embryo kvar i frysen och jag var trött på alla "berg-och-dalbanor" som varit de senaste åren. Vi ställde in oss på att "nu är det sista försöket" och mådde inte speciellt bra av det och när det väl var dags för FET så meddelar läkaren att "det gick inte så bra med upptiningen då nu endast 2 celler klarade upptiningen men eftersom det är ert sista embryo sätter vi ändå in det... ". Kändes helt hopplöst meeeeeeeeeen ni idag sitter jag här i 16v och på senaste UL så verkade allt OK. Helt otroligt att det blev något "på sista chansen".

Det jag vill säga till dig med detta är bara: Ge inte upp! Det finns ändå en chans att allt går bra! Kram och lycka till!!! 
    Tack, lite hopp finns alltså. Men vi har iofs tre landstingsförsök kvar men det känns inte som om jag vill eller orkar med mera sprutor, ul, tester och läkarbesök hit och dit. Det tär så mycket med IVF, det känns inte alls som det är kul att längta efter barn längre utan mer som ett måste med en massa strul på vägen dit...Önskar att det jag kunde se allt mera positivt som min make. Men han slipper ju alla sprutor etc så lätt för honom att säga att vi har ju tre försök kvar...

Nu lät jag så där neggo, förlåt! Jag är glad för alla som har fått plus, har fått se sina små via UL och allt! Det är en fantastisk känsla att få se ngt som faktiskt ser ut som en bebis som finns innuti en!

Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012