• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

Jag är ju smått hjärndöd
    Räknade ut att jag skulle vara, om IVFen tar sig på första försöket, i 11-12 veckan i mars när vi åker till USA. Eh, nej. Jag är i vecka 22 då!
    Fortfarande inga problem, är ju ändå ganska tidigt. Men ändå  

• Tant Groda

Var på vul i lördags och läkaren sa att det såg ut som det skulle, eller rättare sagt som hon förväntade sig. Höjde doserna och så ett nytt vul tisdag (imorgon). JAg hoppas att min kropp gör exakt som den ska. Väldigt nervös för allt just nu.

Så härligt för er som ska ut och resa! Det är sånt som verkligen behövs när man genomgår detta.

• enäggs81

är det normalt att det molar i äggstockarna efter 6 sprutor? det gör ju ont!

• Tant Groda

Enäggs81: det tror jag är helt normalt. Känner av mina också och har sprutat sen förra måndagen!

• enäggs81

Tantgroda: tog 2 Alvedon nu. är på jobbet men känns jobbigt. Tänker bara på hur det ska bli om jag sprutar några dagar till? blir det värre varje dag mån tro!?:/

• Tant Groda

Fast är du orolig så tycker jag att du ska ringa och få det kollat! Känns ju om inte annat bättre för dig.

Just varit på ul, så bra ut. Läkaren var nöjd. Dock lite för många ägg än de önskat

• enäggs81

ska ju på vul imorgon bitti, så jag frågar imorgon ;) får stå ut till dess! Varför var det för många ägg? är det risk för överstimulering?

• Fidelis ad urnam

I morgon börjar jag med sprutor :-O SÅÅÅÅÅ NERVÖS!!!
    Mina blodprover såg bra ut och jag var nedreglerad. Finner detta som lite underligt då jag inte känner av annat än huvudvärk. Men ska väl vara nöjd för det
    Blodprov igen den 22a och VUL den 25e. Det börjar dra ihop sig  

• Fidelis ad urnam

I natt, kl 4.23, kom min tredje lilla systerson. En underbart vacker liten Benjamin. Ni anar inte hur min barnlängtan ökade något sjukt. Vill också! Så söööt och så liiiten och så underbar. 
    Känner mig smått patetisk när jag sitter och kollar på bilden min syster lade upp på FB och gråter... 

• Tant Groda

Enäggs81: det låg precis på överkant av vad de ville ha, så det var inte så mycket. De verkade nöjda. Läkaren var väldigt positiv och set verkade inte som det var någon överstimulering. De hittade15 st!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012