• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Tant Groda

Fidelis: Nej det tror jag inte. Man äter vanlig mat med vv, bara ner "rätt". Hade det varit en annan diet du gick på där man utesluter delar i kostcirkeln hade jag absolut avrått dig att fortsätta!

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-03 09:36:58 följande:
    Fidelis: Nej det tror jag inte. Man äter vanlig mat med vv, bara ner "rätt". Hade det varit en annan diet du gick på där man utesluter delar i kostcirkeln hade jag absolut avrått dig att fortsätta!

Det är det jag älskar med Viktväktarna, att man inte utesluter någonting. Testade GI en gång och det fungerade inte alls. Blev Knäpp av att inte få äta allt jag kände att jag behövde få i mig.
  • Nina76
    enäggs81 skrev 2012-11-03 08:26:49 följande:
    jag testade blankt minus idag på ruvardag 8.... har Inge hopp alla nu faktiskt!
    Tycker absolut inte att du ska ge upp än. Ruvardag 8 är väldigt tidigt. Jag håller fortfarande tummarna att du får ett plus på TD.  Skrattande
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 19:22:50 följande:
    Går i Falun. Hon sa att det var för att förminska risken för missfall och blodproppar

Aha okej! Har jag aldrig fått. Ska fråga dom på Linné om det är något som är bra för mig.
  • Csillag

Hmm de här med blodförtunnande ska ju inte ges ut om man inte haft problem med upprepade MF eller MA eller att läkaren sett att de bildas proppar.
    Oftast ges de inte förrens tidigast 3 konstaterade upprepade MF/MA

De kan göra mer negativ effekt än positiv om man inte har en bakgrund till att använda preparatet.

Blodet kan ju oxå bli "förtunt" o stölla till mer problem än att man inte tagit de.

Tycker de e himla märkligt att falun skriver ut de bara sådär.

Jag äter ju sj Trombyl än, äter högre dubbeldos (150/dag) och har gjort hela tiden pga mina tidigare MF.
    75 i dos e "standard" dosen som man kan få ut efter 3 upprepade MF.
    Har man ingen annan medicinsk bakgrund så finns de ju ingen anledning till att ens ta mediciner som kan ge mer negativ verkan än positiv.

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 21:08:55 följande:

Det är Trombyl 75 jag har. Min läkare, som satte in embryot, lade till det för mig och sa att det är för att minska risken för missfall och blodproppar.
    Jag litar på dem och tar det som skrivs ut
    Får jag fråga Varför dom satt in de?Ska ju inte tas i onödan och inte i eventuella förebyggande syften heller.
    Kan ju göra mer skada än  nytta om de tas i onödan.
    Kommer inte ihåg din bakgrund. 
  • enäggs81

Jag har alltid varit orolig att jag skulle få trombyl. Vill absolut inte äta det pga näsblod mm..... Hur blir mensen med trombyl? Blöder man inte massa då?!

• Fidelis ad urnam

Jag har ett missfall i bakgrunden, men tror inte jag fick Trombyl pga det. Läkaren lade till Trombyl och sa att fot var mot blodproppar och minimera risken för missfall. Sköterskan sa det samma när vi pratade om det. Vem är då jag att ifrågasätta dem? Läkaren har mångårig erfarenhet och vet säkerligen vad hon gör.

Så jag tänker inte tro att det är dåligt för mig eller oroa mig. De vet vad de gör.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012