• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Lac2010

Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

• Lillan15
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:57:11 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

Usch, lider med dig kära vän. Kram
  • Fidelis ad urnam

Jag vet hur det känns gumman, så så ledsen för er skull. Kramar om
  • Fidelis ad urnam

Det känns lite hopplöst här. Med bara tre ägg är jag inte hoppfull men trots att jag redan nu vet att det inte har gått vägen fasar jag för samtalet. Allt blir ju svart på vitt då.

Så surt att vårt första försök skulle gå fel så tidigt

• Csillag
    Usch lider verkligen me dej gumman.
    Skickar massa styrke kramar till dej!!!! 
  • Csillag
    mom88 skrev 2012-10-31 18:57:13 följande:
    Hej!
    Vi har en dotter på snart två år och nu vill vi få ett syskon. genom FET.  men det verkar vara en lång och dyr process. hänger med här och hoppas på lite bra info
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Självklart ska du följas åt med oss.

Då ni ska göra FET så chansar ja på att ni har ägg i frysen sen dottern då.

Tyvärr e ju våran barnlängtan inget billigt och de e verkligen bara att försöka hoppas att man lyckas.
    Många får en chans såhög som 50% att lyckas men kämpar år in o år ut o tyvärr inte lyckas.
    Medans de finns sånna som jag som har fått en 8% att lyckas bli gravid och ett mirakel sker o de faktist lyckas mot alla odds.
    Hoppas verkligen att ni lyckas få ett syskon.

Vart gör ni eran behandling?

Bara att fråga om du undrar nått  
  • Csillag

Morron morron flickor.

Ligger här på förlossningen o rullar tummarna o försöker hoppas att jag ska få åka hem idag.
    När ja kom in igår så levde min lilla groda,mn jag blödde kraftigt från moderkakan och förvärkarna kom igång väldigt kraftigt,

Fått massa mediciner o fått order om sängläge o endast gå på toa o vicka på tårna.

Väntar på läkaren ska gå ronden o se va han säger.
    Dom kör ctg kurva nästan dygnet runt på mej för kolla förvärkarna mn hag tycker dom lugnat ner sej lite nu.
    Kan ju va medicinerna dom tryckt i mej som gör att jag tycker de oxå.

MEN jag hoppas få åka hem idag.

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-01 07:44:28 följande:
    Det känns lite hopplöst här. Med bara tre ägg är jag inte hoppfull men trots att jag redan nu vet att det inte har gått vägen fasar jag för samtalet. Allt blir ju svart på vitt då.
    Så surt att vårt första försök skulle gå fel så tidigt
    Måla inte fan på väggen än.Mn jag vet de e svårt att ha hoppet uppe.
    Vårat första ivf försök gick ¨åt skogen, vi fick samtalet dan innan ÄP på kvällen att vi får åka och göra ÄP MEN de blir inget insättning förrens efter 3 månader, så ja kan säga att hela världen kändes som den rasade just nu.
    MEN nu sitter jag här med en groda i magen som kämpar dagligen för att överleva.
    Så ge inte upp! 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012